• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#28215  by Bonomaul

TACK! Har känt mig så ensam och gnällig om det där...

#28220  by Nystroem

Bonomaul:
Men jag håller med dig om att det är sjukt störande. Får liksom scrolla halva sidan ibland bara för att folk inte tänker på att sudda ut det som redan är svarat på.

#28223  by Filurkatten

Gsmhacker08 wrote:,har för mig att man ska spränga en raket med bazookan på sista banan (svaga minnesbilder)
Jo, nu när du säger det så.
Tror dock att spelet skulle bli mycket enklare om jag hade en vän att spela med :(

#28224  by Filurkatten

Nystroem wrote:Bonomaul:
Men jag håller med dig om att det är sjukt störande. Får liksom scrolla halva sidan ibland bara för att folk inte tänker på att sudda ut det som redan är svarat på.
Jag instämmer, men det är inte lätt att tänka på allt alltid. ;)

#28554  by BelfegorC4

Klarade av Battle Chess (Novice level) :oops:
Nu kör jag på level 5 (högsta) och nintendot måste tänka heeeeeeela tiden ;)
Pluggar medans nintendot tänker :P
Muhahahaha Battle Chess you lose.
Jag klarade av Level 5. Nu åker spelet upp i hyllan =P Mycket lättare än Chessmaster som jag slog när jag var 11 år (högsta leveln) =))

#28776  by Filurkatten

Solomon's Key 2 är avklarat nu.
Måste bara säga vilken jäkla frustration när man klarat sista världen och är överlycklig och det dyker upp ytterligare en jäkla värld på kartan.. Fy. Men nu är det klarat i alla fall. :P

#28804  by Azox

fyfan önskar att jag oxo kunnat spela igenom 2an.. så svår å få tag på i scn version :(

#28808  by Filurkatten

Jag har ingen aning hur svårt det är att få tag i, har kvar det sedan man var liten. :P Fint skick och allt.

Det är ett kul spel i alla fall (om man slopar alla frustrerande banor som bara nästan är omöjliga).

#28816  by Ufouria

Filurkatten wrote:Solomon's Key 2 är avklarat nu.
Grattis!
Jag har bara hunnit spela igenom ungefär hälfen av banorna. Det är ju så många.
Dessutom finns det 50 hemliga banor om du inte visste det redan. http://www.nesdb.se/phpBB2/viewtopic.php?t=1629

#28831  by Filurkatten

Mjo, jag vet om de hemliga. De orkade jag aldrig med.

Är yr som katten...

#28839  by Ufouria

Mycket bra jobbat iallafall. :)
Imponderad av att du orkade ta dig igenom alla banor. En del kan vara kluriga och ta ett tag att komma på.

#28909  by Filurkatten

Jo, satt istortsett hela dagen och spelade.
Frustration är ordet.

#29004  by jalla

Gremlins 2. Har alltid tänkt på det här spelet som sjukt svårt (minner från när jag var liten hehe), men fan, nu varvade jag det utan att använda contunie + att jag hadde 2-3 extraliv kvar :)

#29196  by WERY

Nu när jag haft en kassett på lost levels har jag lyckats varva det. Var lite körigt men det gick till slut så du nes nerd no1 nu är det gjort på nintendo istället för på snes :D

#29221  by nes_nerd_no_1

WERY wrote:så du nes nerd no1 nu är det gjort på nintendo istället för på snes :D
Ok, grattis mannen! ;)

#29480  by Azox

ahhhhhh äntligen!!! Har man tagit sig orket å nöta klart Mega Man nu!! har hållt på sen 12 idag å jag låg där man möter den klonade bossen. Jag vet inte hur länge spelet har stått på nu men säkert en månad minst, nu kan mitt NES äntligen få pusta ut lite :) Men de förklarar bara vilken bra kvalite nintendo har :P håller ju i evighter :D Nästa mega man får bli 3an å klara, 2an har man redan klarat. :D wooohoow....

Btw när man har klarat mega man så komer man tillbaka till boss menyn, finns det något specielt man kan göra sen?

#29485  by Nystroem

Azox:
Grattis ;)

Jag tror bara du kan spela ännu mer för att samla mer poäng.. som i SMB typ ^^

#29521  by Ufouria

Riktigt stort grattis! Mega Man 3 blir lättare.

#29912  by Filurkatten

Spelat igenom Street Gangs på båda svårighetsgraderna nu.
Mycket kul spel må jag säga, det skulle varit roligare om jag hade en vän att spela med.

#29913  by Lakanman

Filurkatten wrote:Spelat igenom Street Gangs på båda svårighetsgraderna nu.
Mycket kul spel må jag säga, det skulle varit roligare om jag hade en vän att spela med.
Det låter för sorligt när du säger så Image

#29914  by Filurkatten

Så illa som det låter är det inte.
Tyck inte synd om mig inte. Man klarar sig alltid. :P

#29916  by Nystroem

Filurkatten:
Du får komma på nån spelträff då och dra igenom det med nån :)

#29920  by Filurkatten

Det skulle vara mys pys.
Jag är för lat för att orka dra igång något (såvidare jag inte hittar någon motivation någonstans som jag har förlagt) så man får vänta tills det händer något här omkrig och man inte har något att göra.
Men spelträffar är alltid myspys.

#29925  by WERY

HAr USA versionen som är bättre då den är snabbare. Spelet tar flera timmar o varva då man måste springa runt o samla pengar o bygga upp sina värden innan man kan varva spelet. Sista bossen var lätt. Har spelat det med en kompis med det blir massa jävla slowdowns då. Nintendo skulle ha byggt bättrre processor med fler kärnor och bättre catch minne

#29926  by Nystroem

Filurkatten:
Det dyker nog upp något snart :)

WERY:
Nämen! Det är lätt att säga i efterhand ;) Nu ska vi vara snälla mot våran älskade lilla låda! ;)

#29928  by WERY

Javisst älskar jag den lådan men inte slowdowns som den innehåller. Problemet är att om man trimmar nintendot så att det klarar av spelen utan slowdowns så är det ju inte äkta längre. Fan att dom inte satsade på detta. Dom uppfan ju microprocessorn 10 år innan dom lanserade NES i Sverige och trots det kunde dom inte göra den tillräckligt bra

#29929  by Nystroem

Haha tror jag får dra mig ur diskussionen. Det börjar bli lite för mycket teknik för att min lilla hjärna ska kunna förstå :lol:

#29947  by WERY

Nej det där var ju det enklaste. Se så Nystroem inte springa iväg nu. Tekniken är din vän även om den sviker en ibland :D

#29992  by BelfegorC4

WERY wrote:HAr USA versionen som är bättre då den är snabbare. Spelet tar flera timmar o varva då man måste springa runt o samla pengar o bygga upp sina värden innan man kan varva spelet. Sista bossen var lätt. Har spelat det med en kompis med det blir massa jävla slowdowns då. Nintendo skulle ha byggt bättrre processor med fler kärnor och bättre catch minne
Du kan trimma ditt nes. Det visste du va? ;)
Man slipper alla slowdowns.
http://epicgaming.us/?p=3
NES:et klarar av 230% i överclockning (stabil i 4.2Mhz)och kräver ingen kylning. Nästan alla spel funkar perfekt i 3.3Mhz. Så satsa på¨det ;)
edit: Såg ditt andra inlägg =P
Jag säger, skit i om det är orginal. Om det höjer spelglädjen så gör det :D

#29995  by J. Lilja

WERY wrote:Nintendo skulle ha byggt bättrre processor med fler kärnor och bättre catch minne
Sure.. då hade maskinen verkligen varit billig, flerkärniga processorer för hemmabruk var ju nästan standard på åttiotalet. :roll: För privatpersonen är det ju faktiskt först nu under de två senaste åren som det börjat komma processorer med dubbla och fyrdubbla kärnor för hemmabruk.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 227

Instagram #sndb.se