• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#704200  by Ludu

Stort grattis! :D Efter 20 års kämpande måste känslan vara fantastisk!

Själv jar jag till slut klarat Double Dragon II på Supreme Master helt legit utan några continues :) Detta TROTS att jag klantade bort ett liv i helikoptern och tappade ett liv för att en av de försvinnande plattformarna på bana 6 buggade loss och kom aldrig fram. Jag hade tydligen inte scrollat fram bilden den sista centimetern. Förutom det hade jag otroligt flyt så på sista bossen hade jag två liv kvar och även där en riktigt schysst omgång. Jag tror han fick in två, max tre träffar på mig innan han fick bita gräset!

Så fruktansvärt mycket bättre än ettan! Tyvärr inte lika gulliga sprites (Bimmy är så framåtlutad och beredd i ettan!) men varierade banor och tillfredställande fighting som får mig att rekommendera det varmt. Skulle vara riktigt kul att testa 2-player oxå :good:
 #705468  by KarlChristianLund

Började spela en riktig hidden gem. Over horizon d.v.s. ingen scn titel utan övriga pal b.

Positivt överraskad och 6 härliga banor. En aningens lättspelat men riktigt bra.

Image
 #705488  by Ufouria

Det vill jag oxå spela! Verkar vara så sjukt bra! Har dock bara ett nytt exemplar och det tänker jag inte stoppa i konsolen. Tycker lös kassett är svårt att hitta.
 #706480  by Ufouria

Bra jobbat! Minns inte vilken av bossarna som var svårast. Kanske dags för mig att spelad det snart igen. Både den och 5:an var ett tag sedan nu. 3:an vill jag inte ens spela om.
 #706483  by rakapparat

Även Diveman var klurig som fan, men han lärde vi oss ganska bra i bossrummet. Ringman däremot... Puh. Tyckte inte om Pharoamans vapen som man skulle ladda upp som Mega bustern. Svår att hantera samtidigt som Ringman spammade ringar. Men det gick tillslut!

Dr Wily första form var löjligt enkel, andra rätt enkel när man hittade svagheten. Sista formen även den ganska enkel efter ett par försök.
 #706510  by Nightstalker

Ah, Ring man känns helt omöjlig tills man hittar rätt mönster. Efter det så tar man honom lätt med buster och man känner sig ganska cool 8)
Jag letar själv efter MM5 och 6 då de är de enda jag inte klarat av. Skön serie :)
 #706725  by Ludu

Jag måste skaffa mig ett NTSC-NES innan jag kan bocka av sexan :) Jag har klarat det på anniversary collection när den kom men det är inte samma sak ;)

Ni har inga planer på att köra 9 och 10 då? :)

Förresten, är det bara jag som tycker att de borde släppa en ny fysisk anniversary collection inklusive 9, 10, GB-spelen samt MM & Bass med följande prick över i:et: möjlighet att spela 7, 8 och Bass i omgjorda 8-bitsversioner? Förutom sistnämnda körsbär på toppen skulle det nästan vara värt det bara för att ha en slags fysisk utgåva av de två sista! :good:
 #706730  by Ufouria

Haha, håller med! Vore inte dumt, iaf inte om bonus-körsbären är med. Det enda problemet är att jag aldrig skulle spela just det exemplaret. Min gamla Wii konsol har bara stått och samlat damm sedan inköp, bortsett från att jag spelat MM 9 och 10 samt Blaster Master Overdrive på den. PS3 konsolen har fått lite mer kärlek med bl a NHL 13, Uncharted spelen och det där spelet där man samlar Bobbleheads. Så det skulle aldrig bli att jag köper någon av konsolerna som den nya utgåvan skulle vara till.
 #707045  by Ufouria

Dammade av mitt NES och sprang igenom Darkman för första, men inte sista, gången. Kändes väldigt svårt i början (svårt att styra, slå och balansera - visste inte hur jag skulle göra först) men när jag väl fått in tekniken så blev det inte så svårt och kontrollen kändes t om bra. Skön musik men inte så varierande. Kan ha varit runt 20 banor, vissa väldigt korta. Smått frustrerande var det och det gillar jag. Typiskt Sanna-spel :) Till min stora besvikelse verkar det inte som det kom till SNES (hade velat spela det) men det kom till GB fast där är det mer som ett "Double Dragons-spel" (ser inte kul ut alls).

Det var förövrigt en väldigt bra handling. Brukar vanligtvis inte läsa vad spelet handlar om men handlingen i Darkman var väldigt bra :good: Spännande läsning, ffa bakrundsinfon man fick innan man startade spelet.

Det var flera grejer jag inte förstod mig på i spelet. T ex vad de där bägarna skulle vara bra för (de gav varken mer power/energi eller poäng) och vad som var poängen med skjutbanorna (verkade inte spela någon roll hur man presterade där).
Image
 #707736  by Jojjeborre

Nja, vetifaan. Sista gick rätt fort! I början hade jag problem med typ 1-3, var väl lite ringrostig. Sen tycker jag att spelet blir lättare och lättare :) svårighetsgraden på meduza är ju ett lättare skämt ;)
 #708837  by Lirod

Das Vater och jag har idag klarat Super Mario Bros. 2! Det blev jäkligt svårt mot slutet, vi dog en jäkla massa gånger!
  • 1
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 227

Instagram #sndb.se