• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#380794  by Mango

Ska sätta mig med Panic Restaurant. Har inte hört så mycket om spelet (Förutom att det fick ganska mediokra recensioner i Sverige) så det ska bli spännande att se vad jag själv tycker om jag lyckas varva det :)
 #380837  by Mango

Nä, nu stänger jag av ^^.

Fastnade på hamburgerbossen (Fjärde banan). Själva banan var lätt, men jag klarade fan inte av att döda hamburgaren med enbart stekpannan eller skeden. Man är i princip tvungen att ta sig igenom hela banan utan att bli träffad för att ha kvar tallrikarna på hamburgaren. Lyckades ta mig hela vägen utan att bli träffad och sen sjabblade jag till det på den allra sista flygande kebaben innan bossen, som jag normalt sett alltid undviker utan problem :P

Blir till att försöka igen någon annan dag.

Betyg:

Gameplay: 5/10 (Helt OK plattformslir med en del precisionshopp och moment som kräver bra timing men har trots allt en del brister. Lite för korta banor. Önskar att man inte förlorade sitt vapen så fort man tar skada)
Musik: 4/10 (Ganska tjatig musik som lämnar en del att önska)
Grafik: 6/10 (Hyfsad grafik som hade fått högre betyg om det inte var för pastellfärgerna)
Utmaning: 6/10 (Generellt ett ganska lätt spel, men vissa moment är väldigt svåra, till exempel brödrosten på bilden och hamburgerbossen på 4:e banan)

Overall: 5/10

Image
 #381034  by Ufouria

:lol: :lol:

Tyckte allt var väldigt skoj. Hamburgare hit, stekpannor och skedar dit och så flygande kebaber och brödrostar (höll på att skriva bröstrostar).

Bra recension där med betyg och allt! :good: Skulle oxå ge spelet en overall 5/10. Hur säger man, tanken var god med spelet men sedan brister det på allt från färger, musik, variation och svårighetsgrad. Det känns rätt meningslöst att spela det på något sätt. Tycker även det är drygt med de där bonusgrejerna efter varje bana. Till råga på allt så ser gubben ut som Prof. Willett...
 #381118  by Japanspel

Jag spelade Super Pitfall, ett spel ingen ville köpa av mig sist.

Bättre än sitt rykte. Man går omkring i sin egen takt i nåt som ser ut som en gigantisk bana i Super Mario Bros. Lugnt och fint spel. Klurigt att man måste hoppa överallt för att hitta gömda föremål, men det går ändå fortare att hoppa överallt än att t.ex. gå fram och tillbaka i timmar i Zelda.

Men hade det inte varit för AVGN videon så hade jag nog inte fattat nåt.
 #381175  by Mango

Hehe ja du Sanna :) Tog mig an spelet i morse igen. Kom till hamburgerbossen utan att dö ett enda extraliv från första banan och tog den efter 2 liv med stekpannan :D Nu lämnar jag Nintendot påslaget till efter jobbet så jag kan fortsätta :lol:
 #384304  by Bucket

Spelade ''Jaws'' en timma eller två igår.
Riktigt kul spel till min förvånan :)
Var knäppt nära att klara av det på ettt liv igår men säger bara det, fy för kombinationen, grunt vatten + maneter.
Hinner ju knappt se dem innan man dör.
Skall iaf. spela ut det idag hade jag tänkt mig
 #385070  by nes_nerd_no_1

alex_wutang wrote:spelar just nu turtles (tmht1) till moddat nes. Spelet är visst pal-a, men lustig nog verkar det lite slött. Hmm är det det så 50hz skall vara har palcom nog inte anpassad det så bra för pal regionen. Eller har jag fel, undrar vad som kan ligga bakom?
Du är säker på att det inte är ett REV-A som du har, och inte ett PAL-A? ;)
 #385072  by segasonic

Körde igenom Ducktales innan :D
 #385108  by WERY

Lirade en del Silver Surfer idag. Klarade bana 4 utan att dö så nu har jag klarat dom fyra första var för sig varav dom tre första på ett liv i följd. Nu måste jag lära mig att klara alla fyra i följd och sedan även den femte banan så är saken biff

Dröjer inte länge innan jag bemästrar spelet :)
 #385281  by Stormdude

Just nu körs Kid Icarus på nes.
Får lite panik när äggplantorna försöker förtrolla mig. Kan vara en av spelvärldens störigaste fiender? iallafall eftersom att man måste backtracka till en sjuksköterska som kan hjälpa en.
 #385336  by andersb80

I helgen körde jag lite hacks (bland annat Afro Mario :) ) samt Hook. Vad var det för fel på DET spelet? Han hade någon pytteliten kniv som inte gick att göra skada med!
 #385351  by smid

andersb80 wrote:Ja det såg helt ok ut faktiskt till en början.
Sanna wrote:...tills man upptäckte vad han var utrustad med. :lol:
Exakt det hände en tjejkompis till mig på riktigt :$
 #386700  by Sonefors

Haha, ska testa det :) Finns det förresten flera möjliga lösningar? Det är ju lätt att ta sig igenom dörren från fängelsehålan och jag vet ju att man ska in där, men jag åker ju ut hela tiden. Har för mig att jag vet vad man ska göra, åtminstone till viss del (avslöja inget), men jag orkar inte mer idag. Fortsätter till veckan.
 #386706  by 3gengamern

Alternativt kan du också prova att som Syd/Razor spela in en demokassett i pianorummet och sedan posta den till skivbolaget som gör reklam på tv. Vänta en liten stund så får du ett skivkontakt i retur och gå sedan upp på övervåningen och visa upp pappret för den gröna tentakeln. ;)
 #387272  by Nils

Battle Kid: Fortress of Peril! Bästa NES som någonsin skapats!
 #387284  by segasonic

Det är ju nyskapat!!! Det räknas inte... ;)
 #387288  by Nils

Just det, det är så himla bra att det inte räknas! Det kan inte änns vara med på top 10 listor! För att Battle Kid ligger på plats nr. 0 :P
 #387292  by segasonic

Är det så dåligt att det inte ens får en placering? :DOG
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 81

Instagram #sndb.se