• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#681513  by Ufouria

Åtminstone Samson :)

Att klara Talespin utan att uppgradera något måste vara supersvårt. Tyckte det var svårt som det var. Det var iofs länge sedan jag spelade det (är nog lättare nu).
 #681520  by JBH

Samson är klart bättre än PR tycker jag.
Synd bara att musiken inte riktigt håller måttet. Hade varit roligare med en unik låt för varje bana, istället för en låt per karaktär.
 #681546  by Ufouria

Ja helt klart, ffa eftersom man inte spelar vissa av karaktärerna särskilt mycket.

Nu har även jag spelat lite NES. Blev ett spel som jag velat spela länge men aldrig orkat ta mig för. Har fått för mig att det skulle vara dåligt och frustrerande samt väldigt långt och svårt att veta vart man ska. Men jag hade fel. Det var lite klurigt och tog lite tid men långt ifrån vad jag hade trott. Nu hade jag hört från andra här att man måste ha mycket pengar för att kunna klara det så det var jag förberedd på. Trots att jag samlade alla säckar och diamanter etc som jag hittade så var det med en liten marginal (3100 kr) som jag vägde in på. Klarade det dessutom med endast en plupp kvar på livsmätaren, sista livet och sista continue. Segern var hårfin mao.

Spelet jag pratar om är såklart Addams Family :) Ett spel jag garanterat kommer att spela om. Tyckte det kändes rätt varierande med de olika miljöerna och musiken var helt okej. Nu måste jag få tag på en Pugsley kassett.
Image
Edit: Jobbigaste fienden i hela spelet var helt klart isbjörnen. Hatar honom! :arg:

Edit 2: Spelade igenom det en gång till. Gick verkligen snabbt när man vet vart man ska. Dessutom gillrade jag en fälla åt isbjörnen :good:
 #681640  by Denniskv

22:30 klarade jag äntligen The Incredible Crash Dummies! Jäklar vilken frustration det var på banan med alla fiskmåsar och bomber! Speciellt när slutbossen spyr ut däck så om man inte hittar den perfekta platsen att stå på direkt så blir det många omspelningar, speciellt då man inte kan få ihop många liv!

Jag fick ihop 8 liv som max en bra runda och sällan kom jag förbi 4-2 utan att förlora liv! Det var ett ganska kort spel så det gick hyfsat kvickt att köra igenom allting efter ett par omgångar.

Nu kan man ta tag i Mike Tyson's Punch Out igen o klara den ryssen!
 #681650  by Ufouria

:good:

Crash dummies kommer jag aldrig kunna spela. Blir åksjuk av det pga scrollandet. Samma med djungelbook :nogood: Tror det bara är de två spelen till NES som har den påverkan på mig. Till SNES finns det fler.
Kanske skulle funka om jag tog åksjukeplåster innan spelandet.
 #681687  by Ufouria

Undrar om det är någon som någonsin spelat igenom Djungelboken till NES? Har aldrig hört någon ens nämna att h*n spelat det. Har själv bara testat det som hastigast och upptäckte att illamåendet kom snabbt så jag la ner innan dagen var förstörd.
 #682016  by Ufouria

Så, nu har jag sprungit igenom Flintstones Surprise. Har nog bara spelat det två ggr tidigare (kanske bara en). Tycker det är lättare än det första. Gillar att det är variation på banorna med en del åka bräda, flyga, och spela hockey etc. Musiken passar spelet men det är ingen melodi som jag tyckte utmärker sig (som man skulle lyssna på om man inte spelar).
 #682110  by Toktotte

Även jag och Ceder/GinkoB bemästrade Flint-surprisen för ett tag sedan. Gillar Flinta-spelen, mycket bättre än Jetsons!

Har tyvärr ingen tid över för spelande för tillfället, nästa vecka måste jag klämma in lite kvalitetstid med Neset i alla fall. Kanske får ploppa i något otippat, kanske ett av de sena Disneyspelen. Frågan är om man kan kalla det kvalitetstid då bara...
 #682200  by GerryKennmark

Så det är inte bara jag som inte har koll på arbetstiderna Kahn?
Klarade Duck Tales 2 idag. Kommer inte ihåg om jag nånsin spelade
igenom det som liten. 2ggr fick det bli för jag glömde en kartbit
första rundan :)
 #682212  by Toktotte

Snyggt! En runda Duck Tales skadar aldrig! Gillar käpphoppandet bätte i ettan då man måste trycka neråt, det känns mer REJÄLT på något sätt :)
 #682746  by KarlChristianLund

Jungle book.
2/10

Första gången jag petade ner spelet och lirade så framgick det inte vad man skulle göra, kanske strunta i att läsa i början och ville bara blir klar med liret fortast kvickt.

Efter några banor upptäckte man hur monotont spelupplägget var med tanke på att varje bana är exakt samma lika. Spelet är extremt tråkigt men också väldigt lätt då man får extra liv titt som tätt samt att det finns en massa checkpoints överallt.

Bossarna är busenkla om man använder sig utav power upsen som man samlar på sig även sista bossen är otroligt lätt.

Det enda som sticker ut är en hoppbana där man tänkt annorlunda men eftersom fysiken mowgli har när han hoppar gör det relativt kasst ändå.

Överlag är det ett utav de sämre spelen när det kommer till NES, jag förstår varför knappt någon spelat det om ens orkat spela igenom det.

Ljudeffekter och ljuden är fruktansvärda. Musiken får väl 4/10 i betyg de första minutrarna utav spelet, men när man hört det i varje bana tröttnar man lite lätt.

Image
 #682776  by Ufouria

Bra jobbat KCL! =D>

Trevligt att få en recension av spelet då jag aldrig fått någon uppfattning för om det är bra eller ej. Iofs så borde man ha förstått att det var skräp med tanke på att ingen någonsin tidigare har nämnt det spelet.
 #682798  by toffe-86

Kom igen KLC, musiken "svänger ju"
Tycker verkligen inte det kvalar in på de sämsta spelen till nes.
Håller med om att det är monotomt å ganska enkla bossar.

Själv satte jag mig för att dra ut en riktigt vass nagel i ögat ikväll.
Bionic commando, 4 timmar tog det att ta sig igenom. Hade nog bara klarat bana 1 tidigare. Var enormt svårt att bemästra griparmen. Bossarna var även här alldeles för enkla. Sista var väl lite lurig men inte svår.
Skönt att lägga denna titel åt sidan. Kommer nog aldrig spela igen...farväl bionic...
 #682967  by stefanrolen

Phu, jag och Silfy har precis kört igenom SMB3 (så klart utan att används flöjt, moln osv osv).
Det var många år sedan sist, grymt härlig nostalgi!
Lätt att glömma hur sköna SMB spelen är :good:
 #683010  by 3gengamern

SMB3 är tveklöst ett av de bästa spelen som någonsin gjorts och jämfört med de tidiga nes-spelen är det nästan ofattbart hur många banor de lyckade klämma in i en vanlig kassett. :o

Enda svagheten enligt mitt tycke är att spelet nästan är lite för långt för att sakna sparfunktion.
Jag som tycker om att avnjuta episka spel i små portioner storknade alltid längst vägen, efter värld fem eller så börjar spelglädjen försvinna och ersättas av frustration att bara få det avklarat.
  • 1
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 227

Instagram #sndb.se