• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#677927  by Ufouria

Önskar jag hade en tjockis :( Vore grymt att skjuta ankor. Gumoshoe har jag aldrig ens spelat. Hade bara Duck Hunt av zapperspelen som barn.

Brukar de ha zapperspel som man kan spela på RSM?
 #677933  by toffe-86

Lånade detta som kid, kom nog aldrig förbi första banan.
Precis som nu....iaf på de två första försöken.
Tredje försöket tog jag mig till vattenbanan.
Fjärde försöket banan med bomber och noshörningen.
Femte samma
Sjätte till bossen
Sjunde till bossen
Åttonde till bossen utan att dö, med västen! Så nu var det avklarat!

Ska väl erkänna att jag inte sitter jättelångt ifrån tv. Lirar ju på 14 tum :)
 #678018  by Stiltzkin

Gum Shoe har jag traumatiska barndomsminnen till.
Mången helg inleddes med en tur till byns enda videobutik och fast man borde ha lärt sig
så torterade man sig själv...gång på gång :yes:

sedan dess har jag blivit allergisk mot Zapper-spel :nogood:
 #679713  by Lirod

Min kompis och jag klarade Metroid idag! Första gången som jag spelar det och jag måste säga att det är helt otroligt spel! Härnäst står Metroid II på tur, förmodligen med Super Game Boy eller Game Boy Player.
 #679916  by Ufouria

Action in New York genomspelat för första med inte sista gången. Spel i min smak! :good: Skön musik, mycket action och relativt kort. Tror det skulle vara riktigt skoj att spela två samtidigt. Det är ett spel som skulle göra sig bra 2-players då banorna själv-scrollar (alltså den som man spelar med kan inte springa långt fram och göra det svårt för den andra längst bak) och att det inte är mycket till power-ups att bråka om. Tyckte alla tre skotten var ungefär lika bra, iaf lasern och det breda skottet.

Betyg: 4 av 5. Minus för att musiken dämpas av att man skjuter. Man hör mer av skjutningarna än den härliga musiken.
Image
 #679936  by segasonic

Det spelet är riktigt trevligt! :good:
Tog det lång tid för dig?
 #679959  by Ufouria

Det tog några timmar. De första banorna gick bra men fick spela om de två sista några gånger. Nästa gång kommer det nog gå betydligt lättare :)
 #680275  by segasonic

Ufouria wrote:Det tog några timmar. De första banorna gick bra men fick spela om de två sista några gånger. Nästa gång kommer det nog gå betydligt lättare :)
Det tror jag också det kommer att göra :yes:
 #680289  by KarlChristianLund

Kul med kedjereaktioner att man inspirerar och triggar varandra. Det är ju själva essensen men det hela. Att man tyckte det var kul i barndomen, roligt att få uppleva det härliga igen samtidigt som man verkligen kopplar av och njuter av konstverken som är skapade.
 #680392  by Kahn

Känslan jag har när jag går in i spelrummet och håller på att snubbla varje gång för att golvet lutar lite som en backe när man går in, sen sätter sig i soffan och drar igång ett väl utvalt spel, gömmer sig under täcket och letar fram kontrollen och börjar spela.

Stämning på hög nivå :)

2 minuter senare hörs: "Kan du hjälpa mig med datorn??!?!" ](*,)

Va gör man inte för sin fina :birdo: !!

Klarade Kid Icarus igår och påbörjade Kirby :good:
 #680456  by Toktotte

En kompis kommer förbi ikväll, vi ska försöka strypa Ligar en gång för alla. Vi spelade Rygar mycket tillsammans förr om åren men klarade aldrig äckeldraken. Förmodligen blir det inte idag heller, men hoppet lever!

Intressant spel där Ufosan, måste hålla gluggarna öppna efter det ser jag! Bra jobbat, förresten :)

Re:

#680750  by Ufouria

2007-03-14
Ufouria wrote:Tjohoo, klarade precis Power Blade! :D
Gick upp tidigt imorse för att köra klart.

Helt okej spel tycker jag. Påminner lite grann om Mega Man spelen.
Satans bra minne man har 8) Imorse kände jag pirret, nostalgikänslan, och önskan att spela Power Blade. Det var nämligen Powerblade väder när jag gick till jobbet. Var nästan hundra på att jag spelade det för första gången i mars 2007 vilket jag precis fick bekräftelse på genom en enkel sökning. Det var ingen bra period men Power Blade lyste upp tillvaron. Jag hade inte riktigt kommit igång med samlandet ännu utan det var mest kassetter som införskaffades. Tror iofs att det kan ha varit i mars som dalapower sålde sin samling. Köpte hans kompletta Mr Gimmick för det sjuka priset (sjukt som i svindyrt på den tiden) 2000, 2400 eller 2500. Minns inte vad jag fick den för tillslut. Den låg på Tradera för utropspris 2000:- men ingen ville köpa den för så mycket. Sedan började jag och kralleman buda på den efter auktionen och jag tror den blev dyrare än 2000.

Nåväl, såhär 7 år (så när som på 2 dagar - kan annars vänta till fredag men då är det nog inte sol) efter min Powerbladedebut ska jag springa igenom spelet igen. Tänkte göra det under lunchen.

Edit: Det var förövrigt på eftermiddagen den 13 mars 2007 som jag spelade det första gången. Spelade klart det innan jobbet dagen efter. Det var den 13 mars 2007 som var solig och vacker.
  • 1
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 227

Instagram #sndb.se