• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#651468  by Kahn

Sanna wrote:Jag gillar't! Men som du säger är det väldigt enformigt. Samma bossar som upprepar sig. Är väl i princip bara den sista som man bara ser en gång.
Klara sista bossen utan F-upgrade tar en evighet :P

När man kommer till Section 46 och man börjar loopa runt i en cirkel hela tiden så kan man tycka att spelet är omöjligt, tills man hittar portalen ;)
 #651469  by Ufouria

Ja man måste öht ha mycket energi och uppgrades när man kommer dit. Går lixom inte att helt undvika att bli träffad därinne :lol:

smid: Du tänker på Rygar :)
 #652066  by segasonic

Det spelet är för jävla skoj i tre-fyra matcher, sen blir det skittråkigt! :D
 #652073  by Toktotte

Jag och GinkoB tog oss igenom Pjiff å Pjuff 2 samt Probotector för ett par kvällar sedan, co op for president! Vi premiärkörde även MM5 men hann bara klara av 7 bosssar. För mig var spelet en positiv överraskning, musiken var kanske inte riktigt vad man förväntar sig av ett Mega Man och vapnen kändes inte alltför användbara, men spelglädjen fanns där! Förmodligen tog vi bossarna i helt helt helt fel ordning, vi hittade bara 2 vapen som bet bra, annars var det ärtbössan som gällde :P
 #652145  by smid

Haha det är fan svårare att klara CnD än Probotector när man lirar co-op, bra jobbat :D
 #652835  by Ufouria

Jag vet inte ens vilket MM spel det är (kollar i princip aldrig slutet) :$ Gissar på 5:an pga Protoman (men det kan lika gärna vara 3:an, 4:an eller 6:an :lol: )
 #652851  by Ufouria

:good:
Ja det har väldigt bra musik och väldigt fint flyt i hela spelet. Gillar att försöka speedruna igenom det då man kan använda specialvapnen genom banorna för att få det ännu mer "smooth" och snyggt. Grymt spel!
 #652901  by segasonic

Det bästa :MM-spelet! :good:
 #655770  by Nightstalker

Image

Jag kan äntligen gå med i klubben för folk som klarat av Probotector utan att använda Konamikoden :)

--Edit--
Turtles 2: The Arcade Game i co-op. Bossarna i det spelet är ganska dryga.
 #656991  by segasonic

Jag klarade precis Lejonpungen tre gånger, en gång på varje svårighetsgrad :D
 #657030  by Ufouria

:good:
Vad tyckte du? Jag tycker det är ganska skoj. Varierande banor och kort och bra spel. Det enda jag hade problem med var hur man skulle döda första "bossen". Förstod inte direkt vad man skulle göra och nu minns jag inte hur det var. Har för mig att det inte bara gick att hoppa på honom.
 #657031  by MilleN

Man kan hoppa på honom när han är trött har jag för mig, eller tänker jag på snes-versionen nu? :)
 #657035  by Ufouria

Det kan nog stämma även för NES. Har för mig att det var något sådant för ibland så tog han skada när man hoppade på honom och ibland inte.
 #657043  by segasonic

Precis, funkar bara när han är trött :yes:
Jag tyckte att det var ett trevligt spel rakt igenom med undantag för några låtar som kunde låtit bättre.
Det fanns några ställen där man fick tänka till lite för att ta sig vidare, bland annat första "hindret" på andra banan :DOG
Vet någon om SNES-versionen är svårare? Vill minnas att jag läst om folk som haft problem med andra banan, speciellt strutsen (som var skitlätt i NES-versionen).
 #657071  by nittan

Äntligen! Suttit i flera dagar och kämpat med den här besten. Ghosts n' Goblins var svårt, Snake Rattle n' Roll var värre men Rygar tog första platsen. Att det ska krävas 33 hits på Ligar på PAL är absurt! Men men, nu blir det att pausa ett par dagar och sedan börja på nästa spel. :)
Attachments:
PB240133.JPG
PB240133.JPG (2.03 MiB) Viewed 3843 times
 #657072  by segasonic

Grattis!
Ta Rad Gravity först och sen Battletoads om du vill fortsätta med svåra spel.
  • 1
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 227

Instagram #sndb.se