• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#648829  by smid

synt4x: Haha bara att träna så att du dör max 5-6 gånger, beroende på hur bra du är på att samla poäng, istället för 30+ ;)
 #648867  by synt4x

Hehe precis. Jag får ta och ge mig på det nästa gång jag har tid över.
Det är särskilt de senare banorna som ger mig problem. De första banorna har jag nötat in rätt så bra. :)
 #649104  by segasonic

Stackars Joakim!
Attachments:
2013-10-06 15.15.50.jpg
2013-10-06 15.15.50.jpg (710.33 KiB) Viewed 3738 times
2013-10-06 15.15.59.jpg
2013-10-06 15.15.59.jpg (1.28 MiB) Viewed 3738 times
2013-10-06 15.16.11.jpg
2013-10-06 15.16.11.jpg (1.38 MiB) Viewed 3738 times
2013-10-06 15.16.15.jpg
2013-10-06 15.16.15.jpg (1.11 MiB) Viewed 3738 times
 #649108  by EKKen

David köpte ju Banana Prince igår utav Lirod på RetroGathering som jag har varit nyfiken på att spela ett tag.

Drog igenom det idag och tyckte att det var ett helt okej plattformslir faktiskt. Lagom långt, varierande men ganska enkelt. Det enda som jag fastnade en längre stund på var en quiz som man skulle få ganska många rätt på. Inte enklaste på tyska precis. Men fick störa DAVE i hans redigering utav RetroGathering-videon och ta hjälp utav hans skoltyska så gick det tillslut :) Fast det räknas väl inte som fusk ;)
 #649501  by KarlChristianLund

Kul med Banana prince Ekken. Det måste provas så småningom.

Klarade precis Guardian Legend. Aldrig spelat det tidigare men det var en riktig guldklimp som jag fick tipsat utav Totte. Lagom svårighetsnivå och en eftermiddags spelande räckte det till. Dvs gott och väl.

Bra lir!

Image
 #649506  by Ufouria

Bra jobbat! Det kändes ganska långt, iaf när man spelar det för första gången och irrar omkring. Vet inte riktigt om jag gillade momentet att springa omkring men det hade å andra sidan blivit tråkigt med bara flygdelen.
 #649509  by KarlChristianLund

Som tur var så fick man momentum när man lirade igenom. Smidigast var när man slapp skjuta fiender och kunde fokusera på mål. Kartan var riktigt hjälpsam.

En nackdel var att spelet blev så mycket lättare ju mer power ups man fick. Sista banorna var väldigt lätta. Även bossarna var ett lätt moment.
 #649519  by Ufouria

Precis som med t ex Life Force och Gradius. Det är superlätt tills man dör :lol: Då är det bara att stänga av och börja om från scratch. Minns dock inte om det var riktigt så illa med GL.
 #649549  by Vippe

Pro Am! eller ja klara o klara.. det tar ju aldrig slut men klara som i att klara alla banor innan man börjar på nytt varv =)
 #649591  by Toktotte

EKKen: Har letat bananprinsen ett bra tag, frustrations-slet mig lite lätt i skägget när jag såg på er RG-video att Liroid hade det på sitt bord! Kul att exet ni köpte blev spelat på i alla fall, och inte bara smackades upp i hyllan :)

Schysst att du tog dig igenom det så fort och smärtfritt KCL, kul att du gillade det :) Finns inget spel jag hellre skulle vilja se en uppföljare till...
 #650031  by Kahn

Fy fan vilket bra jävla spel!! Frustrerande när man går runt i en fantastiskt fin värld och försöker komma på va fan man ska göra ibland :D

Tog mig x antal timmar :good:
Attachments:
image.jpg
image.jpg (110.96 KiB) Viewed 3633 times
image.jpg
image.jpg (1.19 MiB) Viewed 3633 times
image.jpg
image.jpg (1.84 MiB) Viewed 3633 times
image.jpg
image.jpg (1.82 MiB) Viewed 3633 times
 #650579  by Toktotte

Stark insats där, Kahn! Ska nog luska rätt på Crystalis jag också, så varmt som du talar om det så...

Själv ninjachoppade jag mig igenom Shadow Warriors 2 ikväll, ganska precis så bra som jag förväntade mig att det skulle vara! Känner mig lite mer bekväm med kontrollen i SW1, men tvåan känns mer innovativt och varierande. Inga övermäktigt svåra passager i spelet och endast vid två tillfällen höjde jag näven mot TVn; isbanan (bana 5, tror jag) och i sluttampen av sista bossen.

8.5/10 kralliga kaststjärnor
 #650593  by Vippe

Ja jag är också intresserad av att spela Crystalis =) vad får man pynta för ett sådant? (CIB)

Snyggt där Totte! Vill också klara SW II snart.. men med tanke på hur hårt jag kämpade för att klara SHadow Warriors förra månaden så får jag nog vänta lite till.. maken till frustration haha =) Vilket är svårast 1an eller 2an?

Själv klarade jag Dr.Mario häromdagen.. men jag kan bara klara de svårare banorna med Chill-themen.. helt omöjligt med fever..blir så djävulusiskt stressad haha =)
 #650792  by Nightstalker

Blue Shadow avklarat!
Fågelbossen blev jag så jävla trött på så jag laddade ner det till emulator, spelade dit, la en savestate och sen körde jag honom om och om igen tills jag inte hade några problem med honom :)
Sista bossen hade väldigt simpla mönster och det ända svåra var att inte bli girig och försöka få in fler slag :p
En sak som jag undrar är hur man gör den coola blixtmagigrejjen som jag såg på youtube?

Ganska lätt spel men jäkligt skönt och bra kontroll.
7,5 blodiga katanas av 10 möjliga!
 #651051  by Nightstalker

Ahaaaa, tackar, då vet jag...konstigt att jag inte råkat få iväg den någon gång :D jag får väl dra hit någon kompis för en co-op runda och testa blixtmagigrejjen :)
 #651408  by Nightstalker

Är jag den enda som inte vet vad det är för spel? :D

Jag klarade precis Mega Man 1 och jag kan säga att det jobbigaste i hela det spelet är de flygande platformarna som skjuter.
De har inget klart mönster vad jag kan se?
Ibland åkte de fram och tillbaks högst upp på skärmen och jag fick vänta lääänge innan de kom ned igen.
Sen föll man rakt igenom dem när man skulle hoppa på!
Iceman's bana...psykbryt.
 #651409  by segasonic

Jag tror det är Section-Z :yes:
 #651463  by Vippe

Bra jobbat Kahn! Tycker det är ett fruktansvärt tråkigt spel så kudos till dig som orkar ;P
 #651466  by Ufouria

Jag gillar't! Men som du säger är det väldigt enformigt. Samma bossar som upprepar sig. Är väl i princip bara den sista som man bara ser en gång.
 #651467  by smid

Vafasen, vilket spel är det som är omöjligt till PAL nu igen då? Hade för mig att det va Section-Z...
  • 1
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 227

Instagram #sndb.se