Tjenare!
Är lite smått osäker på om jag postar denna i rätt del av forumet, men hoppas någon flyttar den till rätt sektion om det är fel.
Jag har ett SNES Jr (SNS-101) som har färgproblem, ibland startar den med färg, ibland startar den utan (dvs svart-vit).
Jag har testat med andra kablar, annan TV, flertalet spel, jag har öppnat enheten och rensat det lilla dammet som fanns.
Jag har läst runt lite på nätet om eventuella metoder att fixa detta, det dumma är att det är ytterst får som har samma moderkort/konsol som jag, vilket resulterar i att det plötsligt blir svårare att hitta vad som är orsaken

Många har sagt att man ska pilla lite på crystal clock delarna (crystal oscillator), vilket jag har gjort men sker ingen ändring.. tog en bild på vad jag TROR kan vara orsaken, men hoppas att någon här inne kanske verifiera eller bidra med ytterligare information om vad som kan vara som jävlas
Det röda jag har ringat in verkar vara en dubbellödning, ska jag ta bort denna så de inte hänger ihop längre?
Det gula jag ringat in är ett hack i kortet som verkar slå rakt över ledningen, kan det kanske vara att jag behöver löda över så det får kontakt igen?