• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#584159  by segasonic

Exile är bra mycket svårare! Har faktiskt inte klarat det än så jag kan inte veta till 100% vilket jag tycker är bäst.
Just nu finner jag Ultra bättre, fast det kanske ändras när Exile blivit besegrat.
 #584486  by Ashaman

Bra där Goomba!
Det är ett kul spel! Spenderade jag vet inte hur många timmar som liten med det. Fastnade alltid vid bossen på stadsbanan. Efter några år kom jag på hur man ska göra! resten av spelet är ju faktiskt rätt lätt... Men ack så roligt :D
 #584545  by JBH

Snow Brothers avklarat!

Ett riktigt bra spel :good:

Det enda som går att klaga på var att det är ett "Chip n' Dale lätt" spel.
Mycket roligt men nästan för lätt mao.
 #584548  by Goomba

Ashaman wrote:Bra där Goomba!
Det är ett kul spel! Spenderade jag vet inte hur många timmar som liten med det. Fastnade alltid vid bossen på stadsbanan. Efter några år kom jag på hur man ska göra! resten av spelet är ju faktiskt rätt lätt... Men ack så roligt :D
Ja de spelet är riktigt nice!
Var säkert 10 - 15 år sen ja klarade de sist. Lika nice var de nu också ivf. Dock inte svårt ^^
 #584562  by smid

JBH: Hehe ja det är fan lättare, speciellt med alla uppgraderingar. Trodde att det va något fel på min rom när jag körde det på powerpak första gången.
 #584597  by Ufouria

Jag har inte orkat spela igenom Snow Brothers ännu. Tyckte inte det var lika skoj som Bubble Bobble. Dock var det väl en del bossar har jag för mig. Bossar gillar vi :)
 #584652  by JBH

Det är en boss vart 10:de level (totalt 5 bossar), och de var höjdpunkterna i spelet :)
Utan dem så hade jag nog inte tyckt om det lika mycket.

Har dock känslan av att det är "twice the fun" ifall man spelar 2 stycken (som det är med Bubble Bobble).
Men jag inte så många kompisar som delar mitt intresse för retrospel, det är mest CoD och WoW/LoL/HoN etc. som gäller för dem :(
 #585262  by Goomba

Journey to Silius avklarat tillsammans med znyder. Har aldrig lirat igenom de förut. Så de bör väl bli årets sista unika spel för mig antar ja.
 #585294  by segasonic

Även jag har klarat det tillsammans med en kamrat, tog en jävla tid!
Airrider har väl säkert klarat det iaf 20 ggr skulle jag tro.
 #585308  by segasonic

Bucky, ett av de bästa NES-spelen!
Grattis!
 #585312  by RetroMask

Battle Kid är grymt! Grattis till en seger :)
Jag blev nästan beroende av BK när jag först började spela det. Direkt jag hade klarat det ville jag köra om det igen. Nu sitter jag bara och väntar på att Battle Kid 2 ska trilla ner i brevlådan.

Nämn gärna Battle Kid i någon framtida blogg så fler får nys om detta underbara hemmabygge från Sivac.
 #585480  by Styris

Dängde ner en konstig ninja i Rollergames bara för nån dag sen.

Förstår inte varför jag inte varvade detta som ung, men men nu är det då avklarat så man kan kryssa bort det.

Spola fram till 4.00 för att få sista boss musiken som är awesome med stort A. https://www.youtube.com/watch?v=Nbj8qjH3s10

Spelar du igenom det lär du få höra musiken några gånger då sista bossen är en datafuskande jäkel.
 #588185  by segasonic

Tjuvstartade lite på "Vi spelar NES tillsammans 18" och klarade Mega Man (igår) och Rad Gravity (idag).
Jag spelar aldrig Rad igen, fy fan vad det var frustrerande!
 #588391  by segasonic

Nej för tusan, undvik det så länge du kan!
Kanske ger Simon en omgång i helgen (inget snusktänk nu!), smid.
 #588435  by segasonic

Ska se vad jag hinner med, lovar inget ;)
 #588488  by ZlobbaN

Spelade åter igenom SMB3 igår, dock 2-Player denna gång! Vilket otroligt bra spel det är, man blir förvånad varje gång! Började efter det med MegaMan! Två bossar klara hittills!
 #589141  by Ufouria

Ufouria avklarat för ~4-5 gången :birdo: Det spelet är nostalgi för mig då jag spelade det i början av 2007 när jag hade börjat samla på NES.

Vilket fint spel det är. Otroligt charmiga karaktärer, roliga och udda fiender grym musik, och lite originellt (eller ja, Metroid-stuk). Viss likhet med Little Samson då man kan byta karaktärer under spelets gång. Tycker dock Ufouria är roligare.

Musiken där man är i isgrottan samt i snögrottan gillar jag mest, samt slutmusiken.

Tex från 3:00-3:40 och efter 7:30.
 #589851  by segasonic

Darkwing duck avklarat! Snacka om att det är likt Mega Man-spelen (med en touch av DuckTales, såklart!)!!
Väldigt lätt spel, dog inte en enda gång. \:D/
Attachments:
2013-01-19 21.28.44.jpg
2013-01-19 21.28.44.jpg (442.17 KiB) Viewed 2836 times
  • 1
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 227

Instagram #sndb.se