• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#582389  by smid

Haha seriöst? Jag har problem att komma förbi ormen, dom gångerna detta spelet körs igång. Ofta är det ett spel jag föreslår att folk ska spela när dom sitter och bläddrar bland spelen på min Powerpak. Jävligt bra spel på förfester etc :D
 #582390  by Vanguard

Ja tyvärr! Jag är besatt av att jag inte bara måste äga alla NES spel, jag måste också ha klarat samtliga ;)

Det och att jag uppenbarligen gillar att plåga mig själv kroppsligt och mentalt! Totalt jävla skräp är det i vilket fall som helst :D
 #582478  by Vanguard

Du har en intressant definition av 'kul' Sanna :D

Hissen är andra, sedan tredje, sedan första avsatsen!
Jag gillar hissen och det faktum att de kände att spelet tydligen var för enkelt så det var viktigt att lägga till stenarna så att man kan dö även i hissen, eller att man kan råka välja banan man precis har klarat så man får köra om den igen -.- Lead designern måste ha haft en dålig dag
 #582486  by segasonic

Fortsättning följer :-k
Finns det en uppföljare?
 #582489  by JBH

Tyckte också att det var konstigt, för det finns ingen uppföljare :)
Varken till NES eller Famicom.
 #582490  by segasonic

Den kanske är på väg? :lol:
Var spelet svårt? Hur lång tid tar det att spela genom?
Tror jag har det på mitt PP :)
 #582492  by JBH

Kommer kanske till Wii U :lol:

Spelet var överlag mediokert när det gäller svårighetsgraden, men det finns hopp & bossar som hinner göra en förbannad innan man klarar dem :)
Ganska långt var det också för ett NES-spel tycker jag, totalt 21 banor och 7 bossar, tog mig ca. 3 timmar att klara det.
 #582527  by segasonic

Ok, tack!
Inget man ger sig på ikväll med andra ord!
 #582569  by smid

Klarade Chip n Dale idag btw, inget att skryta med dock :/ Hade lite tråkigt och spelade igenom det på någon halvtimme kanske.
 #582574  by Vippe

Ja det måste ju nästan vara det lättaste utav alla NES-spel som släpptes i Sverige. Eller finns det något som är lättare..?

Men kul är det iaf! Och när jag spelade genom det häromveckan upptäckte jag hur bra musiken är på sista banan.. hade jag helt glömt bort sen min ungdoms år..
 #582575  by segasonic

Chessmaster går att "klara" på ett par sekunder ifall gubben gör "rätt" drag!
 #582592  by Vanguard

Svaret på frågan beror på om man menar spel som går att klara ut på väldigt kort tid eller spel som är lätta oavsett hur lång tid det tar att klara dem.

Det finns ju exceptionellt svåra spel som är väldigt korta så man kan klara dem på under 20 minuter när man väl kan dem, sedan finns det spel som Mario Bros 3 som tar en faslig tid att klara utan warp zones men som det är näst intill omöjligt att dö på.
 #582594  by Vippe

Chessmaster har jag inte spelat men det kan jag nog tänka mig ja...

Nord och Syd har jag klarat back in the days men kommer inte riktigt ihåg om det var svårt eller inte, berodde väl lite på vilket år och vilken sida man spelade?
 #583284  by Sonefors

Drog igenom Chip 'n Dale precis. Valde det spelet för att sambon skulle kunna vara med. Hon fick Game Over två ggr på första banan så jag fick fortsätta själv. Hade faktiskt lite problem på rullbandet innan Fat Cat.
 #583288  by smid

Det är klurigt att undvika sugproppen just där... Det spelet är dock tio gånger så svårt när man lirar två :yes:
 #583370  by segasonic

Jag kan aldrig låta bli att kasta lådor på min medspelare som till sist leder till att denne dör :DOG
Vill ni undvika sugproppen ska ni träffa boven så fort han kommer in i bilden, då dör han av en träff istället för två :good:
 #583396  by hansolo

Sonefors wrote:Drog igenom Chip 'n Dale precis. Valde det spelet för att sambon skulle kunna vara med. Hon fick Game Over två ggr på första banan så jag fick fortsätta själv. Hade faktiskt lite problem på rullbandet innan Fat Cat.
Fick också problem där, så irriterande när man enkelt tagit sig igenom hela spelet och sen tar det tvärstopp!
Gjorde ett nytt försök igår och då gick det bättre. :)
 #583433  by RetroMask

Är det någon som klarat Adventure Island utan fusk på det här forumet? Alltså första delen i serien som aldrig släpptes i Sverige (tror jag?). Jag använde mig av ett fusk så man fick evigt med continues men jag var tvungen att låta NES:et stå igång en vecka innan jag tog mig förbi sista banorna....
 #583445  by Ufouria

Jag ser iofs lite charm i det första men det är enbart pga att jag spelade Wonderboy på arkad som barn. Dock blev det aldrig repetitivt då eftersom jag dog rätt fort.
 #583883  by Vippe

Mega Man 3... lite besviken. Men bara lite.

Hade för mig det var mkt bättre än det faktiskt var. Bra spel så klart, men inte som 2:an direkt.. Fast musiken när man ska välja motståndarrobot är helt fantastiskt bra även om den blir väldigt repeterande efter ngn minut :p
 #584129  by segasonic

Har nu besegrat Mega Man Ultra, en otroligt välgjord hack av Mega Man 2.
Finns lite krydda både från SMB och Metroid i spelet som även är överöst med välgjorda Mega Man låtar! :good:
Slutet var lite skumt, men mer om det nämner jag inte. :o
  • 1
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 227

Instagram #sndb.se