Det fick bli lite NESande i helgen
Först å främst,
Kabuki Quantum Fighter. Sjukt hårt att piska ihjäl alla med sin frisyr! Första försöket tog jag mig till slutbossen men fick slut på continues där. Morgonen därefter hade jag problem med de banor jag breezat igenom innan (DÅ om nån gång är det jag blir frustrerad) men kunde ändå ta mig till slutet utan att få Game Over. Sjukt pretentiös story som ändå kändes charmig "Woo! Nu kommer en farlig satellit vi aldrig nämnt innan, den har varit försvunnen hur länge som helst!" Okej, det kan ha varit bristande uppmärksamhet från min sida men hursom gjorde spelets seriositet det så sinnesjukt kul. Efter alla badass cutscenes får man dessutom en inte riktigt lika cool slutbild
IMGA0008.JPG (435.42 KiB) Viewed 2656 times
IMGA0010.JPG (432.05 KiB) Viewed 2656 times
Kort men intensivt! Skarpa Batmanvibbar och schyssta animationer men musiken var inte något att hänga i det träd många av oss börjar ställa i vardagsrummet om ett par veckor.
Näst på tur var
Gargoyle's Quest II som enligt howlongtobeat.com (sjukt najs sida för övrigt om man vill veta på ett ungefär hur många timmar man behöver lägga ned på ett spel) skulle ta ca. 5 timmar. Då jag aldrig varit någon riktig maratonspelare förväntade jag mig sisådär 3-4 dagar, jag har trots allt minne av att ettan på GB tog sitt lilla tag och att det var rätt klurigt därtill. Dagen efter att jag startat tvåan var jag på slutbossen vars attackmönster var fruktansvärt lättläst

Kan det ha tagit 2,5h inklusive alla omförsök på den där bautasträckan i början på spelet? Min teori är dock att fingerfärdigheten från ettan fortfarande satt kvar och att det underlättade markant i övriga delar av spelet. I princip samma spel som det första fast i färg och utan random battles. Väldigt outvecklat som rpg men rätt najs som actionfix. Att utnyttja vingarna till fullo just efter man eldat ihjäl en luftburen fiende och hunnit till en säker vägg är en fenomenal känsla!
IMGA0003.JPG (378.22 KiB) Viewed 2656 times
IMGA0010.JPG (455.03 KiB) Viewed 2656 times