• PowerPak / Everdrive

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#346420  by Mango

Ja det hade de kunnat lösa på ett bättre sätt. Men jag tycker ändå carten och labeln är snygg :yes:
 #347003  by andersb80

Hur sparar man savefiles på NES powerpak?
 #347385  by chris_vain

Jag fick mitt Snes- Powerpak igår, o det funkar ju kanonbra, kan inte vara mer än nöjd :D
Tullen gick på 371:- för min del vilket kan vara ganska surt. :/
 #347394  by andersb80

vad blev totalpriset i kronor?
 #347413  by chris_vain

i runda slängor gick det väl på strax över 1400:-
 #347426  by andersb80

Ok, inte så farligt. Trodde det var några hundra till. Får kanske bli en sån till mig själv i julklapp
 #347433  by Mango

chris_vain wrote:Jag fick mitt Snes- Powerpak igår, o det funkar ju kanonbra, kan inte vara mer än nöjd :D
Tullen gick på 371:- för min del vilket kan vara ganska surt. :/
Sweet :) Då borde det vara typ 10 dagar kvar tills mitt levereras (Förutsatt att det går lika fort). Tullen lät inte så farlig, hoppas man slipper den avgiften bara, har hittills haft tur, men aldrig beställt något som kostat mer än $50 utanför EU.
 #347673  by burnavista

Hej
om jag fattat detta rätt utan att läsa alla inlägg :)
Denna kasett är för att köra så kallade roms (som finns på nätet?) ladda ner dessa på datorn.
Föra över filerna med "USB Card Reader" till ett "Compact Flash card". (som måste köpas med powerpak?)

Så det man behöver för att komma igång är
Powerpak
CF Card: 2GB eller 4GB
USB Card Reader

USB Card Reader sladden är den samma till NES och SNES powerpaken?

Är sugen på att skaffa både nes och snes versionen men kan inget om utlandsbetalningar och vad mer man ska kunna.
Någon som vill hjälpa på den fronten att beställa
eller är det svårt att fixa själv har inget paypal el. dyl.
Last edited by burnavista on 09 Nov 2010, 20:07, edited 1 time in total.
 #347677  by Mango

Korrekt allt du sagt :) Det är samma läsare till båda.

Man betalar med kreditkort (Visa, Mastercard etc.)
 #348043  by Mango

Nu går det att köpa NES PowerPak igen. Ska beställa ett imorgon :)
 #348085  by segis

EDIT: Nu är powerpaket på väg :D
 #348127  by Mango

Nu är min beställd också :) En av varje på väg~
 #348132  by segis

vi får tävla vem som får den först då haha ^^
 #348133  by Mango

Ja :P Eller så kan vi tävla om vem som får betala minst i tullavgift :-w Jag blir nöjd så länge jag slipper betala tull för båda paketen.
 #348242  by FerretX

Hoppas ni klarar er från tull.. själv har jag fått betala totalt 700 kr i tull på 2 paket jag fått igår och idag.. tullen suger B****
 #348245  by Mango

Momsen är ju sjuk.. Man har redan skattat dyrt på sin inkomst, tycker dom kan nöja sig med det, eller iaf inte ta 25%, det vore mer rimligt med 5-10%.
 #348262  by smid

Storebror vill ha mer pengar... Själv fick jag betala över tusenlappen när jag köpte från Retrousb, trodde att hon skojade i luckan...
 #348265  by Mango

Tusen spänn i rena moms/tullavgifter? :o Hur mycket beställde du?
 #348277  by smid

Oj... En del ;)

Jag tänkte att det va lika bra att kötta på. En Powerpak till NES och en till SNES, en Xmas 2009 cart, två paket kylskåpsmagneter... Sen kommer jag inte ihåg, kanske inte va något mer. Ganska mycket gick det på iaf och tullen va inte nådig när dom slet åt sig mina surt förvärvade slantar :(
 #348280  by Mango

Drygt :( Jag skulle också vilja ha en Xmas-cart, men har fan inte råd nu. Redan lagt över 2000 på Powerpaks och 1000 på konsoler den här månaden. Man ska ju ha råd att köpa julklappar också ^^.
 #348287  by smid

Jag kan trösta dig med att spelet va fullständigt värdelöst, finns att ladda ner på rom till ditt PP :lol:

Edit: Iofs lite coolt med en blinkande cart, fan att jag gav bort den...
 #348290  by Mango

Jo, testade 2010-spelet, det sög :P Men carten är ju jäkligt cool. Kul med nånting udda!
 #349475  by Mango

Var nyss och hämtade ut mitt SNES PowerPak efter lite tjat på mitt ombud att lämna ut namnet på den affär som fått paketet istället (pga. felsortering).

Tog ett par foton för folk som är nyfikna på vad man får egentligen. Jag beställde med kortläsare och det gick på totalt $176 USD. Jag tycker det var lite snålt med grejer för det priset, hade gärna sett en manual, eller iaf. någon form av papper ^^. Men det var bra förpackat!

Bilder:
Image
Image
Image
Testade sedan att lägga in lite roms och provspela. Funkade inte till en början då mina roms saknade filändelse, men efter att jag ändrat till *.smc startade de direkt. Premiärspelen var:

Contra 3
Mega Man 7
Mortal Kombat 2

Samtliga fungerade klockrent i mitt amerikanska SNES. Jag har inte provat några PAL-spel ännu, och vet inte om jag kommer göra det öht.

Kan lugnt säga att det ändå var värt priset trots avsaknaden av manual och andra roliga papper. :good:

Total leveranstid från att jag beställde: 11 dagar.

Återkommer med ny rapport när mitt NES PowerPak kommit hem.
Last edited by Mango on 15 Nov 2010, 19:18, edited 2 times in total.
 #349482  by Mango

Inte ett öre :) Hade tur! \:D/
 #349712  by segis

Mitt nes powerpak blev skickat igår :) får se när den kommer fram ^^
 #349714  by smid

Det verkar gå bra mycket snabbare utan Xmas cart iaf, mitt tog över en månad. Får se om man beställer i år igen... Till mig!
 #349764  by Mango

Jag beställde ju mitt till SNES när den andra inte fanns i lager, tror det var en bidragande orsak till den snabba leveransen. Räknar med en månad på nästa leverans eftersom julen är i antågande och NES PowerPak verkar ju onekligen vara mer populärt.

Notera att de sänkte priset med $10 en vecka efter jag beställde mitt till SNES.
 #349854  by instinqt

REA, undrar om de rear ut den för att de ska göra en ny version... :-k
 #349931  by smid

Döljer de flashkortet på denna så köper jag fan den nya också, ser förjävligt ut på den nuvarande versionen :(
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 23

Instagram #sndb.se