• DokumentNES - en dokumentärfilm om NES

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#690036  by Gazimaluke

Då är det bestämt! 20 juni släpper jag Dokument NES, gratis för alla! Ska man till RSM kan man boka en fodral med något av de visade(fast finputsade)omslagen för summan av material(som är okänd just nu).
 #690037  by segasonic

Jag vill ha ett ex av varje :D
 #690040  by Gazimaluke

Sen får man köpa skivan när det är färdigt såklart. Till ett okänt pris det med. Men jag vet inte hur jag ska ta bokningar till de som vill ha på RSM, här i tråden antar jag.
 #690102  by Gazimaluke

Jag återkommer med pris osv.

Edit: Ja DVD-fodralstora bilder var ju inte direkt billigt att då utskrivna i fotobutiken.
 #690128  by Gazimaluke

Jo men jag har inte riktigt tid att ta mig till något tryckeri och hålla på. Speciellt inte när det kanske trillar in beställningar några dagar innan RSM. Har helt enkelt inte tid att lägga på sånt just nu.
 #690172  by Kreese

Gazimaluke wrote:Man bör gillar Dokument NES på Facebook för att få uppdateringar ofta).
Gör jag gärna! Länk?
 #690223  by Petsson

Formatet 270x185 mm stämmer för DVD-fodral (finns alternativ som diffar några mm men 270x185 kan anses som standard)
Tryck 4+0 innebär att det trycks på en sida av pappret, med fyrfärgstryck. Så det stämmer också.
Silk 150g-papper låter som ett bra alternativt. Lagom tjockt. Inte högblankt, men heller inte matt som kontorspapper.
Och 5:-/styck var inte helt fy skam så kör bara :)
Last edited by Petsson on 23 Apr 2014, 12:37, edited 3 times in total.
 #690225  by Victor

Om du lyckas hitta ett bra program som konventerar HD till SD och resultatet blir bra för DVD. Let me know!
Ett helvete när man ska skala ner HD. Text och annat smått blir väldigt pixligt.
 #690266  by Victor

Varför inte ta bokningar på RSM och leverera den färdiga DVD'n med omslag och allting i lugn och ro sen?

Förstår inte varför ni ska stressa fram ett tryck innan RSM?
 #692872  by Gazimaluke

Just nu ska jag koncentrera mig på att bli klar. Då jag var lite dålig(läs inte gjorde något som planerat) under RSM så kommer delen om retrokulturen att bli kort. Vilket inte gör ett skit när det görs en hel dokumentär om den ;)
 #694119  by Gazimaluke

Tänkte se om någon kunde hjälpa mig med en liten grej. Jag vill ha en kort video som visar Uninvited i reklambladet från Bergsala tillsammans med andra spel som sedan inte släpptes i Sverige. Det går bra att filma med vilken mobil eller kamera som helst som ger hyfsad kvalitet i 1080p. Filma lite olika dragningar över de spelen med ett klipp ska börja nära på Uninvited och zooma ut(med mobil räcker det då att dra den bort från bilden ;) ) Tack på förhand.
 #694122  by Pinge

Jag kan nog ordna det om det får ta några dagar
 #694144  by Pinge

Ska kolla med lajbans om hans gopro finns tillgänglig
 #694510  by GrezZeR

Efter att ha sett introt som låg i första inlägget, vet inte om det är det som är det senaste och därmed det aktuella men som sagt. Efter att ha sett det så kan man ju inte annat än se fram emot filmen. :)
 #694513  by Gazimaluke

Ja det är ju lite bättre än det nu så är du nöjd med det testet så ska du nog gilla resten.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 21

Instagram #sndb.se