• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#519961  by Ufouria

Spelade igenom Blue Shadow idag. Lätt ett av mina favoritspel till NES. Älskar stämningen på sista banan.

Har haft intro och slutmusiken på hjärnan nu i kväll.
 #520080  by Andreas No 1

G´n´G suger, Trojan likaså. :yes: Capcom släppte precis som min favorittillverkare Konami ut en del mindre bra spel. Konami/Palcom är ju ansvariga för Road Fighter (urk!), Silent Servizzze (snark), Jack Nicholson Golf (har det, men aldrig spelat skiten). Och då slapp vi nog det värsta av skiten som släpptes i Japan och USA, samtidigt som vi missade en del fina titlar. You win some, you lose some
 #520083  by Gippan

Jag och polaren körde igenom Shadow Warriors igår. Det tog ett par timmar men tillslut klarade vi äntligen skiten :D Jag har utvecklat ett hat mot flygande saker efter detta spel.
 #520958  by rogerxy

Äntligen :) (ja, jag räknar detta som ett NES-spel). Kul att se att Dr. Wily's slott som var en sån jäkla pain in the ass i början nu sprangs igenom utan att förlora ett enda liv
Attachments:
IMG_20120501_205711.jpg
IMG_20120501_205711.jpg (171.38 KiB) Viewed 2895 times
 #520961  by Andreas No 1

Äntligen har jag klarat Super Mario Bros! :lol: Nötte lite och oj - vad enkelt det är när man tränar. :) Tidigare har jag inte orkat koncentrera mig och dött mina gubbar på 8-2 eller 8-3, men det lär jag inte göra igen. :good:
 #521032  by Ufouria

Övning ger färdighet! Därför är det så kul att spela samma spel en andra gång (för spel man klarat för första gången). Då kan man nästan inte förstå hur det kunde vara svårt första gången man spelade.
 #521037  by Andreas No 1

Jo det är ju så. :) Vissa spel orkar jag dock inte nöta utan att ha rejält med tid. Men nu har jag ytterligare ett spel jag kan springa igenom när jag vill. Har inte klarat av så många till NES faktiskt, antar att jag har för dåligt tålamod (eller för många spel, vilket verkligen var fallet när jag var liten. 40+ spel kunde få vem som helst att ta ut liret man precis dött sina sista liv på och istället spela nåt annat). Jag har bara klarat Zelda II, Gun.Smoke, Super Mario Bros, Kid Icarus, The Goonies II och x antal svarta serien spel samt Metal Gear och Mega Man förr i tiden.

När jag väl får min knäoperation framöver (protes) så ska jag börja bocka av alla spel jag är sugen på att klara av; Batman, Batman - RoTJ, Gremlins 2, Journey to Silius, Bionic Commando, Probotector, Castlevania (har kommit till Dracula många ggr), Castlevania III, Shadow Warriors 1+2 mfl. :)
 #521101  by Longson

Andreas No 1 wrote:G´n´G suger, Trojan likaså. :yes: Capcom släppte precis som min favorittillverkare Konami ut en del mindre bra spel. Konami/Palcom är ju ansvariga för Road Fighter (urk!), Silent Servizzze (snark), Jack Nicholson Golf (har det, men aldrig spelat skiten). Och då slapp vi nog det värsta av skiten som släpptes i Japan och USA, samtidigt som vi missade en del fina titlar. You win some, you lose some
Klarat Trojan utan att dö ett liv med en jävla massa tur. Klarade det framför ögonen för min kompis :D
 #521149  by RetroMask

Sanna wrote:Noooo, GnG är ett mästerverk! :birdo: Spelet är väldigt elakt. Om det går bra när man spelar så blir det svårare/taskigare. Mycket är random (hur fienderna rör sig och t ex var spökena kommer fram på de senare banorna) så man kan inte lära sig det utantill då ena genomspelningen aldrig blir den andra lik. Men det är ju det som gör det bra, och du fortsätter ju trots allt att spela det så någonting är det ju som håller dig kvar. ;)

Det kan hända att jag var lite på koken när jag dömde ut GnG helt och hållet. Jag tror för många timmar med billiga sätt att dö på kan göra en lite upprörd :) Men jag kan inte hålla med om att det är något mästerverk. Det är nog det mest sadistiska spel man kan komma över. Efter jag hade dött i timtal på sista banan (satans kondomspöken!) på första varvet (ja,man måste gå igenom spelet 2 gånger!!) så råkade jag trycka om spelet från början för att markören står på 1-player och inte på continue efter man fått game over!? Jag har aldrig varit med om något liknande i ett spel, när man dör i ett spel så står markören automatiskt på continue för att man fort vill starta om. Varför man måste trycka på select två gånger innan man kan välja continue i GnG är bara på ren jävelskap ](*,) Varför jag fortsätter och spelar till jag klarar det är pga att jag måste vara sinnessjuk, finner ingen annan förklaring :)

Igår spelade jag igenom Turtles och Fester´s Quest för första gången. Skönt att få ta revansch över alla barndomstimmar dessa spel tog från en utan att man klarade halvvägs in i nåt av spelen. Men varför kan man nedgradera sitt vapen i Fester's Quest ,VARFÖR!?
 #521174  by Andreas No 1

Longson: Gjorde du hopp-tricket då? Finns en speedrun med en snubbe som bara hoppar fram med sin karaktär, känns nästan som fusk faktiskt.

Och NEJ, G´n´G är absolut inget mästerverk. :P Och det fängslar inte mig tillräckligt för att jag skulle vilja komma längre än till 3:e banan... ;)
 #521533  by tokvev

Drog igenom Guerrilla War precis, inte någon direkt utmaning då man har oändligt med continues... Men inte mindre kul för det :D Blir att putsa på tiden och att försöka dö mindre härnäst ;)

Image
 #521734  by Malus

Shadow Warriors igen, 3 gånger. 2 av dom var no damage och no death.
 #521737  by Nils

Awesome! Bli lika bra på Battle Kid så får du en kaka ;)
 #522267  by 3gengamern

Sword Master
Efter en hel del tragglande på sista banan så visade jag äntligen spelet var skåpet ska stå.
Härlig start på helgen! :D

Spelets största ripp-off, Cowabunga Leonardo!!!
Image
 #522946  by 0LD5K00L

Körde precis igenom varenda bana i Super Mario Bros. 3 för första gången på ett bra tag. Skulle besegrat Kung Koopa med groddräkten men så blev jag av med den precis innan. :(

Riktigt bra spel iaf. :good:
 #523504  by segasonic

@Old5k00l
Det går väl inte att spela alla banor på en runda?
Vill minnas att man har en hammare för lite i en av världarna, kan inte komma på vilken :)
 #523521  by segasonic

Kan ha varit ett svamphus jag missade när jag försökte rensa SMB3, så är det säkert :good:
 #523836  by Gippan

Jag och en god vän satt och spelade en massa omgångar Golf (ur svarta serien) mot varandra i helgen, ett riktigt höjdarlir :D En riktigt dramatik när man ligger på samma poäng mot de sista hålen och minsta misstag gör att du förlorar.
 #524158  by Andreas No 1

Ja, nån över 25 borde ju vara i finalen 2013. ;)

Klarade Rescue igen idag. Alldeles för enkelt, även på "medium" nivå.
  • 1
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 227

Instagram #sndb.se