Jag har inte spelat Super Turrican förut, men om det är som de på Amiga så är det riktigt svårt ja. Jag själv kommer nog aldrig klara de spelen utan att dö.
Själv har jag nu hunnit sätta mig in i Famicom Wars (tack för convertern tjibynn!

) Det är ju på Japanska, men det är faktiskt inte så svårt att lära sig vart allting är och hur det fungerar. Läste igenom guiden på gamefaqs en gång sen var det bara att köra.
Och jäklar vilket bra spel det är! Jag och polaren satt igår och körde mot varandra och var HELT inne i spelet. Min kompis som fick titta på / hjälpa den spelande kompisen sa att han tyckte det var som ett avancerat schack-spel, och det kan jag nog hålla med om. Man måste planera sina drag i förväg och tänka flera rundor framåt osv ungefär som i schack, bara att man får flytta alla "pjäser" per runda istället för endast en. Och så är det ju olika spelplaner osv
Men ja, jag kan verkligen rekommendera detta spelet. Jag har bara ett klagomål och det är att man inte kan se exakt vart ens eh, kanoner (artillery typ), kan skjuta. Så det är lite svårt att veta vart man ska sätta en kanon för att den ska nå att skjuta mot fienden nästa runda. Men i övrigt så är det ett väldigt välutvecklat spel som har åldrats mycket bra och är fortfarande väldigt spelbart.
Edit: Fan nu när jag tänker efter så har nog detta spelet blivit ett av mina nya favoritspel till NES/Famicom. Så bra är det! Men det är såklart roligast om man är två som spelar mot varandra.