• PowerPak / Everdrive

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#345634  by Mango

Förresten, vilket fungerar bäst, SNES Power Pak eller Super Wild Card? Är det värt att köpa ett Wild Card om man hittar det för nån femhundring? Hur är kvalitén på dem?
 #345649  by smid

Wild Card blir väl jävligt omständigt med diskettbyte osv, skönare med allt på ett minneskort.

Anders: Hur mycket har du använt ditt PP till nes sen du köpte det?
 #345677  by Mango

Då blir det ett Power Pak även till SNES alltså. Tror jag kan lyckas skramla ihop till båda två med mina senaste försäljningar :)

Kanske värt för mig att beställa ett till SNES nu och sen ett till NES när det kommer in? Borde vara lägre chans att det fastnar i tullen om det skickas i två separata försändelser. Har man tur slipper man ju iaf. avgifter på ena.
 #345866  by andersb80

Jag har inte spelat jättemycket men det beror mest på att jag inte spelar mycket NES överhuvudtaget. Men när jag spelar så är det kanon att ha! Det är också lite väl många spel på powerpaken så det blir nästan för mycket. Man har så mycket att spela så man vet inte vad man ska spela och då blir det att jag inte spelar alls. Lyxigt problem dock! :)
 #345872  by smid

Hehe så är det nog för alla, för mycket av det goda eller vad man ska säga. Egentligen kanske man bara ska lägga in spelen som man verkligen har istället? Dock är det ju aldrig samma härliga känsla som att ta ner ett spel från hyllan och spela.

Angående Super Wildcard borde man skaffa det för att det ser lite häftigt ut. :$
 #345874  by Kreese

Bara det att man kan testa homebrews, hacks och annat skoj på riktig hårdvara gör det värt att skaffa en PowerPak. Tycker jag i alla fall... Andra skulle säkert säga att det duger med emulator.
 #345924  by synt4x

Nä jag håller med. Det är nog den största anledningen till att jag vill köpa en PowerPak.
Och även för att testa spelen på riktig hårdvara innan man bestämmer sig för att köpa dem. Men mest för homebrew, demoscenen och hacks :>
 #346128  by Mango

Beställt precis:

1 x SNES PowerPak

- USB Card Reader:: Yes
- CF Card:: 2GB

\:D/

Kunde inte hålla mig~ Nu ska jag bara vänta på att NES-versionen kommer in i lager :) Blir nog bäst att beställa i 2 omgångar.

Hur lång tid har det tagit för er andra att få det levererat?
 #346133  by chris_vain

jag beställde min SNES pp den 24e o den har inte kommit än, så det lär ju ta några veckor iaf
 #346137  by Mango

Mindre än 3 veckor hade jag nog inte räknat med. Hoppas det är framme till månadsskiftet iaf :)
 #346152  by smid

Jag har för mig att det tog bra mycket längre än 3 veckor. Den va fast i San Francisco ett bra tag vill jag minnas. Sedan fick jag fel trackingnummer så att jag trodde att den va framme tidigare och försöker hämta ut fel paket, som dessutom va uthämtat när jag kom dit. Blev givetvis skogstokig men allt löste sig...
 #346158  by segis

Jag fick mitt battlekid på ca 2 veckor fast det var ju bara en cart utan tillbehör, går kanske snabbare då ^^
 #346161  by andersb80

Mangomannen: När du får det, så skulle det vara intressant att få höra vad totalkostnaden blir med tull och allt.
 #346177  by smid

Jag kom iofs på att jag beställde xmas 2009 i samband med mitt powerpak så bortse från mitt inlägg kring leveranstid.
 #346189  by Mango

andersb80 wrote:Mangomannen: När du får det, så skulle det vara intressant att få höra vad totalkostnaden blir med tull och allt.
Återkommer med rapport när det levererats :yes:
 #346325  by Lakanman

En polare lånade mitt powerpak ikväll. Jag kör ju på en USA enhet och det har alltid funkat. Han har ett svenskt Nintendo. Varje gång han startar ser han olika olika kataloger. Powerpak och sav ser han hela tiden. Ibland kommer roms fram men då kanske inte alla kataloger i den syns.. Sen går han tillbaka och in i roms igen och då kan det vara fler eller färre kataloger. Och ibland försvinner roms helt. Vad kan detta vara?
 #346326  by Mango

Han kanske måste ställa om ciclone-chippet till PAL?
 #346327  by Lakanman

Han ser ju kataloger etc? Står powerpak i början.

Han såg alla kataloger nu och skulle starta shadowgate..

loading game...

sen tillbaka till första sidan där det står power pak card version etc..
 #346328  by Mango

Har inte en aning annars. Grymt snabb service på retrozone förresten. Beställde igår, fick ett mail om att det är "shipped" redan nu.
 #346333  by smid

Ska man inte trycka reset massa gånger innan det funkar? Kan väl vara upp till åtta gånger, sedan ska det fungera. Har för mig att det blev så för mig med, även massa blinkande. Ibland såg man bara logo och ibland en blinkande meny.
Last edited by smid on 05 Nov 2010, 20:53, edited 1 time in total.
 #346335  by Mango

Känns gött att jag beställt NTSC-konsoler till både NES och SNES nu. Ska bli en fröjd att köra alla spel i 60Hz :) Jag kommer nog köpa originalkassetter till de NTSC-lir jag gillar mest.
 #346338  by Lakanman

Han kommer förbi med kassetten så prövar vi på min konsoll. Om det är powerpaken som gått åt skogen eller om det är hans konsoll som är skev.
 #346340  by smid

Han måste nog bara trycka på reset ett par gånger till :)
 #346357  by Lakanman

Om den startar och ser mappar etc och sen försvinner en del mappar och ibland kommer det fram nya då är det något annat. Han prövade 8 gånger att köra reset.
 #346366  by smid

Men mapparna försvinner när han "resetar" antar jag? Dom försvinner väl inte när det är igång? Jävligt märkligt iaf, det ska ju fungera ändå.

Annars får han skruva upp det och knipsa ett ben, efter det fungerade mitt felfritt.
 #346372  by Lakanman

Ja han kunde gå in i mappen powerpak och tillbaka ut och då såg han roms helt plötsligt och gick in i roms och såg kanske 3 av 8 kataloger. Gick ut ur roms och då var den borta.

Men han var här nu och det funka prima på min NTSC konsoll. Så han fick låna konsollen också. Jädra bit att åka för han fram och tillbaka.
 #346374  by smid

Vad gör man inte för att mysa med NES en fredagkväll ;)
 #346377  by Lakanman

Hehe jepps.. han hade sett fram imot att dra igenom Kid Icarus i helgen.
 #346400  by smid

PP till NES är ju förjävla bra. Till SNES suger det ju att minneskortet sticker upp. Otroligt fult och opraktiskt enligt mig...
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 23

Instagram #sndb.se