• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#448341  by Sonefors

Misstänkte det, tänkte om det fanns andra lösningar i det första spelet eller nåt sånt. Jag tror att GB-versionen ska likna NES-versionen iaf. Jag har själv 64-spelet men har inte ens testat det. Får ta tag i det nån dag framöver.
 #448579  by chris_vain

Ja det till GB ska va samma om jag fattat det rätt. Det till 64 är så dåligt så man vill lägga sig o dö. Dock vill jag allt ha det.
 #448703  by chris_vain

Ja är det inget spel du vill ha så tar jag det direkt. Så länge det inte är en tysk version då. :P
 #449248  by Mango

Rescue rangers avklarat på tåget hem från skellefteå. Det var mycket kortare än jag mindes

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 #449454  by bot3ro

Ja det lät spännande med "NES on-the-road"... :) Hehe!
 #449865  by Jedvard

är det wonderboy på skärmen :twisted: in the name of NES begone you devil [-o<
 #450408  by Jedvard

jo du har rätt det måste det vara :yes:
 #450609  by smid

Lirade lite på balkongen nyss, tog bara ca 20 försök denna gång.

Image

Edit: Såg att man ser mig med min NES-tröja i rutan, chicks dig that O:)
 #451416  by toffe-86

Nää det håller i princip samma stil hela spelet igenom. Bossarna ganska lätta och fantasilösa.
Men tycker ändå om det på något konstigt sätt, är väll kopplat till barndomen det spelet med.
 #452803  by Stonkish

Lyckades för första gången på 20 år klara Castlevania. Hade dock lite problem med Dracula, tog väl en 15-20 försök. Men man får börja vid trappan varje gång så du har hur många försök som helst att försöka spöa honom och har man kommit så långt har man ingen ursäkt att stänga av. :good:
 #453433  by toffe-86

Spelade för första gången Castlevania 3, började igår och spelade klart idag. När jag varvat det gick det upp för mig att man kanske kunde byta karaktär i spelet. Mkt riktigt, bra toffe att du kom på det! Idiot!
Bra lir föresten!
 #453440  by Ufouria

Hehe, kom inte heller på det första gången jag spelade. Var mest bara arg för att jag blev tvungen att gå tillbaks hela vägen på en bana. :/ Det var där jag hade fått en annan karaktär.
 #455128  by Hrossharsgrani

Klarade två st lir igår kväll. Först klarade jag andra varvet på Legend of Zelda efter att ha bränt, sprängt och blåst flöjt precis överallt. Mycket frustrerande spel.
Tog mig sedan igenom Mega Man 4. Kändes lite bättre än 3:an, men långt ifrån 1:an och 2:an enligt mitt personliga tycke.
 #455250  by Veritasvincit

fick hem Kung Fu idag, nu 1,5 timme senare är man klar, en gammal barndomsdröm har gått i uppfyllelse :)
 #455253  by Pinge

1,5 timme... tar inte det spelet typ 10minuter?
 #455269  by toffe-86

anticipation, vilket jävla skitspel! En gång aldrig mer, skulle testa å klara det på very hard det sista. Fan pennan hinner inte dra ett streck innan de datorn gissar rätt svar.
 #455296  by Veritasvincit

Pinge wrote:1,5 timme... tar inte det spelet typ 10minuter?
Jo säker men fasnade på 3 bossen en stund och hade helt glömt bort 4 bossen.
Va ju ett gäng årsedan man spelade NES :(
  • 1
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 227

Instagram #sndb.se