• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#441185  by segasonic

Klarade precis SMB3 för hundrade gången.
 #441273  by Jedvard

Riktigt riktigt skönt....äntligen golvat Tyson \:D/ (har gäckat mig senaste 20 åren ;)
Image
 #441326  by toffe-86

Ja jag håller helt klart med, tog säkerligen 10 försök innan det gick vägen. Upptäckte att jag hade kommit till sista banan och egentligen sista hoppet när jag var liten men lyckades inte då. Nu var det lite lättare just det hoppet. Men va fan, sista bossen var en seg rackare, höll fan på skitlänge.
Nu vet jag inte vad jag ska ta mig an. Funderar på shadowgate.... ?? Eller gum shoe kanske
 #441335  by segasonic

-
 #441469  by smid

Aerobert: Hur kan matcherna i Nintendo World Cup bli sega? Ni har uppenbarligen inte gjort några specialare :(
 #441518  by smid

Måste testa World Cup igen, det va ett av spelen jag och mina kompisar hade mest kul med som små...
 #441983  by Hrossharsgrani

Tog mig igenom Mega Man III idag, ett helt ok spel, men inte i närheten av de två första. Gillar inte att man fick en sån mängd energitankar hela tiden, det tog bort en del av utmaningen. Yellow Devil hade dessutom blivit en mes.
 #442033  by smid

Skönt att det är enda MM-spelet jag har. Kanske ska försöka mig på något av de andra då... :$
 #442714  by Banani

Drog lite hjärngympa å klarade av Lolo, bara å ta sig an 2 å 3 åsså.

Frugan tog sig även igenom chip n dale på första försöket å hon vet knappt ens vad tvspel är :)
 #444120  by Ludu

Då känns det extra kul att jag och en polare är värdelösa i Chip n Dale :lol: Iaf när vi spelar två, det kanske är lättare om man sitter själv.

Nu har jag spöat Strimlis i TMHT1...men jädrar vilken antiklimax det blev! Jag fick in sista slaget och skulle göra kameran redo för eventuell "Thanks for playing!" men medan jag plockar upp kameran ser jag att han fortsätter gå till attack och jag får panik. Både Leo och Don hade i princip fullt i liv då striden började och hade blivit träffade en gång var av Shredder, han var inte nådig och drog bort typ 75% så när han överraskade mig blev jag inte nöjd...dock så hände inget. Han bara stod där och slog min turtle på käften. Jag försökte röra på mig, pausa eller vad som helst men spelet hade helt enkelt "fryst". Citationstecken för att musiken och bossen fortsatte men att det inte gick att göra något.
IMGA0002.JPG
IMGA0002.JPG (967.74 KiB) Viewed 2912 times
Är det som MM3 där alla SCN-utgåvor har grafikbuggar i slutet eller har nån av er sett slutet på Turtles?

Jag fick lov att använda en continue så mitt vapensamlande var helt i onödan men det gick att ta sig igenom sista korridoren om man tog det lugnt istället för att försöka kötta ihjäl allt och alla som jag försökte med först. Shredder är egentligen inte svår men det finns inte mycket utrymme för att göra misstag, väldigt nervöst hela vägen. Överlag tyckte jag om spelet :) Ganska stela kontroller men man vänjer sig, hoppen hade jag inga problem med under tredje försöket då det finns typ 3 hopplägen och man lär sig hur långt ut på kanten man kan gå. Det blir säkert ett varv till om ett par dagar, jag måste ju se slutet på riktigt ;) MED vapensamlande tog det ungefär 1½timme så det tar inte så himla lång tid att springa igenom när allt sitter. :good:
 #444147  by Ufouria

Det blir iaf lättar om man har något att kasta i sista korridoren men det går som sagt om man tar det försiktigt.

Jag har aldrig fått någon grafikbugg inne hos slutbossen. Kanske blev så för att du pausade.
 #444184  by Ludu

Nä jag pausade inte, jag släppte bara kontrollen :s

Det kanske inte buggar nästa gång, då går det nog rätt snabbt utan en massa samlande :yes:
 #447941  by Omega Supreme

Klarade Mega Man 4 för första gången igår :good:

Det är ett grymt NES-spel! I vilken ordning det kommer i jämförelse med andra Mega Man spel låter jag vara osagt :)
Skull Man, Drill Man och fram för allt Pharaoh Man är nog de coolaste gubbarna sett till de 4 första Mega Man-delarna men banorna och musiken känns lite enformigare.
Musiken som är när man skall skriva upp ett password är ta mig fan olidlig! Och är det bara jag eller tar det oändligt mycket längre tid för bossarnas energimätare att fyllas när man kommer in i bossrummen?
Blev glatt överraskad att jakten på Dr.Wily var så lång. Konstigt och lustigt att man har kvar alla E-tankarna när man tar en continue, var det så på 3:an också?

Något jag noterade var att Dr.Wily kallade Mega Man för MEGAMAN!! utan mellanslag :)
 #447950  by Widar

Klarade Ice Climber (de första 32 banorna, sen loopas det bara) för första gången häromdagen, var faktiskt inte alls så klurigt som jag trodde att det skulle vara. Helt klart ett SS-spel jag kommer spela igenom igen!
 #448311  by Sonefors

Shadowgate, alldeles precis!

Det var sjukt länge sen sist men det var lättare än vad jag hade räknat med. Finns det olika sätt att klara detta på? Man har ju samlat på sig väldigt mycket saker som man inte har använt.
Image
Last edited by Sonefors on 09 Sep 2011, 14:55, edited 1 time in total.
 #448321  by 3gengamern

retroliv wrote:Shadowgate alldeles precis!
Det var sjukt länge sen sist men det var lättare än vad jag hade räknat med. Finns det olika sätt att klara detta på? Man har ju samlat på sig väldigt mycket saker som man inte har använt. Sen står det ju "Här slutar den första berättelsen"...betyder det att det finns en fortsättning?
Tyvärr så är det bara en tom hänvisning till en planerad uppföljare som aldrig blev av.

Det finns ytterligare två officiella Shadowgate-spel som släpptes efteråt (ett till TurboGrafx och ett till N64) men jag har aldrig spelat någon av dessa och vet därför inte om de följer samma kanon som originalet, eller om de är fristående.
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 227

Instagram #sndb.se