• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#426384  by Nils

Att spela som Peach gör ju spelet mycket lättare helt enkelt enligt mig. Så hon kör jag med! :)
 #429345  by Nils

Klarade nyss Castlevania. Riktigt lätt faktiskt! Till skillnad från vad AVGN säger: "This is one of the hardest games ever made".

Rikitgt bra var det också, särskilt musiken. Upptäckte att man kunna hoppa baklänges också om man trycker på vänster/höger och hoppknappen samtidigt.
 #429385  by Robotwo

Tvåan är väll ändå betydligt mycket svårare :)
Huvudsakligen för att det inte är fullt lika linjärt.
 #429419  by Nils

Om man har en walkthrough så blir det dubbelt så lätt antar jag. Det är väl trean som är svår på riktigt.
 #430961  by Miller

Sitter och lyssnar på slutmusiken till SMB2. Blev lite paff att det bara var 7 världar, var rejält pepp på en åttonde. Sjunde världen brukade jag warpa mig till som liten så det var inga svårigheter där, dog något liv bara i sista borgen. Hade faktiskt mest problem med bossarna i spelet, mycket på grund av ovana tror jag men gillar dom, bra svårighetsgrad och kul mönster att lära sig. Helt okej spel men som sagt, sämst av Marios NES-varianter.

Dags för MTPO igen då.
 #430976  by osiris

De stämmer, går fort att komma till slutbossen! kommer inte ihåg fast de va ett par veckor sen ja klara de tror de endast va 3 banor på värld 7!?
 #430977  by Miller

Bara 2. Och den första är sådär lång. När jag tänker efter var nog 6-3 längre än 7-2 också, 7-2 kändes sjukt liten... Har All-Stars-versionen längre banor? Kändes kort som sagt.
 #430981  by Ufouria

Hur kommer det sig att det blir lättare i allstars versionen?

Vetitusan om jag äger SMB 2. :$ Ska kolla bland kassetterna, isf ska jag ta och spela det idag.
 #431014  by segasonic

Har idag klarat Chip n Dale sex ggr och Ducktales elva, har verkligen ingenting att göra... :/
 #431113  by Miller

Word. Och ta gärna något svårare ;)

Varför är det dåligt att ta Peach på ökenbanorna? Hon är ju bruten oavsett. Kan hon inte hoppa upp bra ur kvicksanden eller liknande?
 #431126  by Ufouria

Aha, ja det har du rätt i. Jag spelade med Mario hela tiden utom på två banor då det blev Luigi och Princessan. Det var en bana som jag hade Mario på men velat haft Princessan. Tror det var 5-2 eller däromkring. SKulle hoppa på spindlar.
 #431158  by segasonic

BelfegorC4 wrote:Äger du bara 2 spel? Pröva att lira lite spel som du inte har klarat av =)
Äger "lite mer" än två spel ;)
Dessutom är det kul att klara spelen snabbt. Det går snabbare och snabbare :)
 #431161  by Miller

Såg på tal om SMB2 att folk skrapade ihop typ 8 poäng totalt. Weird. Jag fick 20 på Mario (6x3 banor + värld 7s 2 = 20 banor totalt). Ni som fick 8-9 - spelade ni med warps? Om ja; gör om, gör rätt ;)
 #431163  by smid

Jag fick 9, va dock det tag sedan jag klarade det så jag kommer inte ihåg angåendewarps. Tror inte det iaf.
 #431168  by Miller

Finns flera, tricket är att gå ner i krukor när man är i mörkervärlden. Finns vissa krukor som inte går att gå ner i vanligtvis som står ensamma här och där. Jag kommer ihåg 3 stycken från när jag var liten:

1. Första världen (tror jag) innan man går in i borgen (alltså 1-3) så fortsätt gå höger med en trolldryck, innan stupet finns en kruka - warpar till värld 4 tror jag.
2. I isvärlden på "valbanan" finns det en tunna typ under ett moln, ganska jobbig att komma till. Tror isvärlden är värld 4 så den warpar till värld 6 vill jag minnas.
3. Värld 5-3? När man kommer upp från stegen finns en avsatts med en kruka på, ställ dig på en Bob-omb, ladda upp och hoppa upp med en trolldryck. Warpar till värld 7 vill jag minnas.

Nåt sånt. Men skumt smid - undrar vad contribution-poängen kommer från då. Fick som sagt 20.
 #431197  by Ufouria

Jaså, ska ta och spela det lite senare och testa varparna!

Men hur gör man med första warpen? Ska man slänga trolldrycken på krukan och sedan in i dörren?
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 227

Instagram #sndb.se