• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#304018  by nes_nerd_no_1

Jag har iaf aldrig sett, vara sig i affärer, i något av Nintendo-magasinen (har alla) eller i något reklamhäfte att det skulle ha gått att köpa eller beställa dammskydd. Min gissning är att de enbart ingick när man köpte spel.
 #304020  by smid

Min fråga va ju ett ganska risigt exempel på ovanstående kritik. Tack nnn1, nu sken solen genast lite ytterligare på kontoret.
 #304024  by smid

Det är ju en strålande idé till frågor som bara kräver ett enkelt svar.

Men frågor som "Vilka SCN-spel såldes utanför skandinavien" leder ju genast till lite diskussion. Om det sedan dyker upp en fråga kring något annat så blir det väldigt svårt att gå tillbaka till ett gammalt ämne och fruktansvärt rörigt att diskutera oavsett ämnen ;)
 #304987  by Smart Cat

Meningen med den här tråden var inte att ta större diskussioner i den utan mer för att bli av med trådar som innehåller frågor som kräver ett kort svar utan längre diskussioner.

Sanna: Hong Kong-spelen fungerar väl bara i Hong Kong konsolerna men jag vet inte med säkerhet.
 #304994  by Ufouria

Ja så kanske det är. För de funkar väl inte i amerikanskt NES?

Comboy spelen ska tydligen bara funka i Comboy konsol (ej amerikanskt NES) så det är möjligt att även Hong Kong spelen är helt regionsspecifika.
 #305466  by Mippy

Hur får man bort röklukt och andra dofter från spelen som gör att man bara vill slänga ut dem genom fönstret?
 #305469  by smid

Det finns inte mycket som slår när man får hem saker som luktar rök, så jävla äckligt.
Funkar det inte att ställa in grejerna i samma skåp som en skål fylld med vatten och ättika?
 #305471  by Ufouria

Jo, om sakerna luktar svett. DET är värre! :-&

Ja det där med ättika (fick för mig att det stavades ettika.. ?) har jag hört ska fungera men aldrig provat själv. Har ingen ättika.

Köpte något spel för inte så länge sedan (säkert fler som köpt spel av honom då han sålt massvis av NES, SNES) och det luktade unket om det, ungefär som det hade förvarats i en fuktig källare.
 #305472  by Mippy

Köpte några spel av av en viss säljare på Tradera och de luktar värre än bajs.

Alla förslag tas emot. Så här kan man verkligen inte ha det. Lukten är så stark att den sprider sig i hela rummet.
 #305473  by smid

Jag har inte heller testat med ättika, Mippy får vara den första att bekräfta om myten stämmer.
Enligt vad jag har hört så ska det fungera om man har rökt inomhus också, bara att ställa skålen i rummen och stänga dörrar.

Sanna: Hur lyckas man få saker att lukta svett? Tv-spelskläder eller har folk kontrollerna i armhålan?

Skicka gärna PM med vem säljaren är om ni inte vågar skriva i tråden ;)
 #305477  by Mippy

Ja, får agera försökskanin om ingen annan kommer med något bättre förslag. Om inte det fungerar så får man väl hoppas att parfym kan ta död på lukten. Tveksamt om det skulle hjälpa, får väl dränka spelen i sådana fall. :s
 #305485  by Ufouria

smid wrote:Sanna: Hur lyckas man få saker att lukta svett? Tv-spelskläder eller har folk kontrollerna i armhålan?
Ja det undra jag med. :s Spelet kanske hade förvarats i närheten av smutskläder i en garderob eller nått.

Min skunk kartong luktade faktiskt illa fortfarande (luktade precis) men något bättre än när jag fick hem den. Man kanske kan spruta Label Off på den, det doftar svagt citron.
 #305503  by Shigeru

Mippy wrote:Köpte några spel av av en viss säljare på Tradera och de luktar värre än bajs.

Alla förslag tas emot. Så här kan man verkligen inte ha det. Lukten är så stark att den sprider sig i hela rummet.
Ställa ut det kanske funkar, brukar ju funka med kläder iaf :) Får väl ha något som skyddar mot solen kanske så det inte blir solblekt
 #305508  by Mippy

Det låter som en bra idé. Ska nog testa det när det slutat regna.

Odören borde ju skrämma bort solen och hålla den på avstånd. :yes:
 #305509  by smid

Mippy: Parfym låter som en dum idé, lär bara bli värre :D

Sanna: Skunk-kartong?

Detta ämne kanske kan bli en del i FAQ efter några försök. Jag hatar när grejer luktar rök som man får hemskickat.
 #305510  by Ufouria

Ja den luktar som skunk så då måste det vara en skunk-kartong. :)

Vågar man spruta Label Off på hela kartongen tro? Borde väl dunsta bort utan någon skada?
 #305840  by smid

GNo1: Jodå, första röret till warpzone är precis till höger ur bild. Jag är ju en av killarna i Contra och har skjutit bort alla stenar. Detta är ju bara en omgjord flashversion där man kan köra med andra neskaraktärer, frågan är om det blocket finns under röret i riktiga spelet? Kan man springa över med ett skal som slår bort lite block så att man kan ducka in under och kolla?
 #305842  by nes_nerd_no_1

Det var en bra tanke smid, men jag tror inte att man kan få över sköldpaddan som står på plattformen innan...
Men det vore helt klart kul att veta om det där blocket finns där i orginalversionen! :yes:
 #305844  by smid

Du har nog rätt, det skulle bara studsa mellan rören. Går det att ta reda på?
 #305846  by Mippy

Det måste väl nästan gå att ta reda på annars hade väl inte de som programmerat Flash-versionen vetat att den skall vara där (om den nu ska det, de kanske har råkat felprogrammera eller något?). Vilket mysterium! :-k
 #305855  by Ludu

Eller så la han in den just bara för att man kan skjuta bort blocken med vissa karaktärer och man måste kunna välja att hoppa in i vanliga röret istället för warpzone :yes: annars går man där och matar på och märker tillslut att man pajat sina chanser att spela 1-3 och 1-4
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 111

Instagram #sndb.se