• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#302238  by smid

pinge80 wrote:And FYI Lemmings SCN were also sold new in Holland!
Pinge kanske sitter inne på info om andra spel :)
 #302272  by smid

Säker på att det inte är Probotector 2? Av någon anledning är det en något annorlunda kod på 2an, enkelt att googla fram. Tog mig en jävla massa försök innan jag fattade att koden aldrig kommer funka. Spelet är ju sjukt svårt, jag har inte klarat det utan fusk och kan därför inte skryta i klarat-spel-tråden :(

Kanske någon som vet varför koden är annorlunda på Probotector 2?
 #302404  by Pinge

poppe wrote:Jag läste i försäljningstråden av Lemmings (scn) att den versionen även såldes i Holland. Vilka andra scn-spel såldes utanför Skandinavien och i vilka länder?
Andra SCN spel jag vet som också såldes i Holland är:
Rollergames
Star Tropics
Shadow Warriors

sen tror jag att även Die Hard såldes...men det är jag inte säker på!

just Holland importerade ju många spel från runtom i Europa fick jag förklarat för mig av en samlare därifrån, han hade även obekräftade uppgifter på att den spanska utgåvan av Rodland skulle ha gått att köpa i butik när det begav sig!
 #302405  by andersb80

Fråga: Jag har köpt ett powerpak. Vad är mest skonsamt för kassetten och konsolen? Att låta kassetten sitta kvar i konsolen eller ta ur den efter varje gång man spelat? Kan tänka mig att det sliter mer genom att ta ut den varje gång.
 #302437  by GNo1

andersb80 wrote:Fråga: Jag har köpt ett powerpak. Vad är mest skonsamt för kassetten och konsolen? Att låta kassetten sitta kvar i konsolen eller ta ur den efter varje gång man spelat? Kan tänka mig att det sliter mer genom att ta ut den varje gång.
Det bästa borde vara att låta den sitta i ;)
 #302438  by smid

GNo1: Bra pris, ingen frakt iaf vad man kan se. Kan man beställa den och vägra att betala frakt då eller?
Vad gäller din fråga så har jag för mig att OldSchoolGamer har en sådan. Tror mig ha sett en på hans bilder.
 #302456  by GNo1

smid wrote:GNo1: Bra pris, ingen frakt iaf vad man kan se. Kan man beställa den och vägra att betala frakt då eller?
Vad gäller din fråga så har jag för mig att OldSchoolGamer har en sådan. Tror mig ha sett en på hans bilder.
Det är gratis frakt på allt de säljer..
 #302585  by smid

Då kanske man ska köpa sig en om dom är bra, någon som testat?
Vore nice att sitta och lira på en kassett på tunnelbanan. Eller en Dingoo, dessa beslut...
 #302603  by nes_nerd_no_1

andersb80 wrote:Fråga: Jag har köpt ett powerpak. Vad är mest skonsamt för kassetten och konsolen? Att låta kassetten sitta kvar i konsolen eller ta ur den efter varje gång man spelat? Kan tänka mig att det sliter mer genom att ta ut den varje gång.
Finns väl egentligen ingen anledning till att ta ut ditt PP, när du väl har satt i den? Jag har iaf låtit min suttit i sedan jag stoppade i den första gången, och fick allt att fungera!
Och iom att man kan ha alla spel som någonsin har släppts (inklusive hacks & homebrews) så finns det egentligen ingen mening att slita på sina kassetter heller, för den delen.

Faktum är att med ett PP så finns det egentligen ingen mening med att äga kassetter öht, men det är ju ett kapitel för sig... ;) ;) ;)
 #302639  by mikoto

Det är inte bra att låta kassetter sitta i en längre tid. Connectorn är fjädrande och fjädringen pressas in när kassetten sitter i. Det gör att connectorn blir slappare med tiden och sämre. Det är ju dock något som sker på rätt lång sikt ändå :-) Så spelar man mycket på sin NES ett tag så kan man ju låta carten sitta i. Men ska man ställa undan den ett tag är det bäst att ta ut den.
 #302663  by mikoto

Nja, har man en välfjärdande connector så kan man ju spela spel utan att trycka ned den ens. Så bäst är ju att ta ut den :-) Fast det är klart bättre att trycka upp spelet än låta det sitta nedtryckt när man inte spelar. Det är en god idé!
 #303109  by smid

Såldes dammfodral separat eller fick man dom bara i samband med spelköp?
Måste väl bara vara tillsammans med spel, började fundera på en rast men va inte helt säker...
 #303110  by Mippy

Mycket bra fråga smid. Vet inte svaret men skulle gissa på att de gick att köpa i t.ex. 10-pack. Nintendo kanske skickade ut på begäran om man t.ex. ringde och frågade?
 #303319  by astroleif

På de fleste spillesker står det: "this game pak may not be used with the mattel or nes version of the nintendo entertainment system"

Hva betyr dette? Hva er en Mattel? Og skal jeg ikke bruke spillet på en NES ??
 #303329  by Ufouria

I England, Italien och Australien så är det Mattel/NES. Det är samma sak som PAL-A. Så NES spelen som såldes i de länderna fungerar inte på övriga europas NES konsoler.

På samma sätt står det "This game is only compatible with the Mattel or NES versions of the Nintendo Entertainment System" på engelska kartonger.
 #303579  by smid

Hyra kommer jag inte ihåg, pappa betalade ju alltid. Nypris finns det info om i databasen och den underbara prislappstråden :)
 #304016  by smid

smid wrote:Såldes dammfodral separat eller fick man dom bara i samband med spelköp?
Måste väl bara vara tillsammans med spel, började fundera på en rast men va inte helt säker...
Den här tråden är ju faktiskt inge vidare. Kul idé men den funkar verkligen inte. Jag fick ett tveksamt svar på min fråga medans det hade blivit en diskussion kring ämnet om jag gjort en separat tråd. Nu är min fråga ett dåligt exempel men det finns flera frågor i denna tråd som skulle må mycket bättre i separata frågar. Lika många hänvisningar finns det till denna tråd när det bildas nya trådar kring ett ämne som kan vara värt att diskutera separat. Vem orkar bli hänvisad till denna tråd, leta fram rätt sida och sedan försöka återkomma till ett ämne som diskuterades för någon månad sedan? Då tror jag nog att de flesta föredrar att bumpa en gammal tråd där ämnet enkelt kan tas upp på nytt igen.

Detta kanske bör skrivas i åsikter-tråden, kände bara för att vädra lite när jag ändå sitter på jobbet och är bitter över att inte få vara ute i solen. Iofs är jag inte bitter på riktigt, det bara verkar så i mina texter :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 111

Instagram #sndb.se