• NES i filmer

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#235667  by snickerboa

det som gör filmen bra är att den har en speciel känsla när man ser det den är mycket skön och bra hahahah :lol:
 #235668  by nissling

Den där känslan finns i filmen, men det är ingen bra känsla alls. Den är hemsk, riktigt larvig film imo.
 #242746  by Sonefors

pinge80 wrote:vet inte om ngn av er länkat till den, men en film med "bara" massa nes i är ju

The Wizard!
http://www.imdb.com/title/tt0098663/
Är det någon som vet vart man kan få tag på denna film? Känns som att jag har sökt överallt. Hittade den visserligen på ebay men känns onödigt dyrt att köpa den därifrån, dessutom är det då region 1. Sägs att walmart har den tillsammans med nån mer i ett duo-pack för typ 7 dollar, men jag känner ingen där borta som kan skicka den heller. Nedladdning kan vara ett alternativ men är icke önskvärt.
 #242751  by snickerboa

när jag skulle se den så laddaade jag ner den :roll: jag hittade den inte till salu i sverige
 #242882  by snickerboa

nej men dom pratar inte så mycket svåra ord i den så man förstår ju allt :)
 #252373  by Lakanman

I episode 7 säsong 1 av Pappa Flicka fanns det lite NES ;)

Image
 #252932  by sundrik

Det står ett NES på skrivbordet i filmen Ridskolan.
 #252933  by snickerboa

hmmm är inte det en porrfilm :-w ?
 #252978  by WERY

sundrik wrote:Det står ett NES på skrivbordet i filmen Ridskolan.
Mmm det kommer jag ihåg. Bra att Mike Beck hade sinne för retro när han lade upp rekvisitan. Synd att det redan hade svarats här i tråden för det hade man ju tänkt berätta om igen

Hoppas han har med formatet i fler av sina filmer, gärna att dom sitter o spelar lite vid nåt tillfälle. Kanske göra som den där snubben berättade om när han skulle beskriva en fantasi där tjejen spelar SMB1 medan dom håller på. Man borde ha med den på film
 #253023  by Lakanman

Dom har en exakt lika dan TV som jag hade innan i ridskolan vill jag minnas. En vit luxor ;)
 #410417  by nissling

Jag bumpar den här tråden med ytterligare två till förslag som jag kom på.

I första avsnittet av Sunes Jul (1991) skymtar man ett Nes vid Tv'n, har den på Dvd och ska försöka fixa en screenshot.

I Four Rooms (1995) finns det en del i filmen där några tjejer sitter och spelar Rambo 3 till Mega Drive, men ibland ser man gameplay från Nes-versionen av Rambo så den filmen är till viss del Nes-relaterad men inget Nes syns såvitt jag vet.
 #410468  by 0LD5K00L

Oj, det där med ett NES i Sunes Jul( när Sune jagar Håkan på första avsnittet ) noterade jag faktiskt också! :D
 #410556  by smid

Hmm... Hur fan kan jag har missat det, är lite av en sune-expert. Får kolla hela julkalendern igen i december... :(
 #411014  by nissling

Det är inte enkelt att fixa bra stillbilder när kameran i filmen rör sig och Dvd'n inte är progressiv, men jag försökte iaf och det syns åtminstone att det är ett Nes bredvid tv'n.

Image
 #411040  by Leopardkungens

smid wrote:Hmm... Hur fan kan jag har missat det, är lite av en sune-expert. Får kolla hela julkalendern igen i december... :(
Sune-expert :-k , jag som alltid trott att du var skitgammal(typ 30) :D .
 #411044  by smid

Skitgammal? :lol:

Jag är 26 år, Sune gick innan julafton när jag va liten. Kan alla repliker, dock hade jag missat det där.
Ska tänka ut lite fler filmer som har NES i sig.
 #411046  by Leopardkungens

Ja Sune gick nog när jag var liten också, jag är inte en dag över 25 :good: (78:a). Har dock aldrig gillat tv serien, men vill mig minnas att jag läste böckerna.

Edit - Nej inte fasiken var det Sune utan Bert hette böckerna tror jag.
 #411053  by Malus

AlmostOriginal wrote:
Lakanman wrote:Ja finns ju lite i Livet i 8-bitar
http://www.youtube.com/watch?v=apxIBWPwnwc

Öhh bra film? :roll:

WTF? det första jag hör till filmen är "JAG SKA BLI BÖG!"

Vad är det för jävla film?
 #411055  by MilleN

Livet i 8 bitar är helt värdelös.. Det om tv-spel är en mycket liten del av filmen, oftast handlar det om judiska och svenska olikheter. Att han sedan ska spela Nintendo-VM (eller vad det nu var) och ska träna till det med en Playstation-kontroll i näven vete fan hur de tänkte :) Längesedan jag såg den nu men störde mig på jäkligt mycket sådana saker..

The Wizard är såklart ett måste att se för NES-älskare! Ungefär som att Happy Gilmore eller den ofrivillige golfaren är ett måste för golfälskare eller att fäbodjäntan är ett måste för falukorvälskare :)
 #411056  by Rickard Ingvarsson

I "How i met your mother" så lirar Marshall Nintendo i ett avsnitt, lite osäker på vlket det är, men tror att dt är i slutet av säsong 2. Han drömmer/tänker tillbaka på när han och Lily träffades i High school, och då sitter han och lirar! En halv chansning är S2.E23. Men jag ska kolla upp det!
 #411059  by Malus

i animen MegaMan upon a star så sitter ungen i filmen och Spelar på ett NES2 eller kanske det är en Famicom JR :s

Instagram #sndb.se