Page 2 of 3
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:04 Mar 2009, 23:09
by BelfegorC4
Ja Willow är ett helt ok spel

Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:04 Mar 2009, 23:33
by Smart Cat
Jag är nyfiken på det spelet, gillar filmen.
Annars kan jag rekommendera den här tråden:
viewtopic.php?f=21&t=4558
Den borde faktiskt vara mer fler inlägg i den...
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 15:20
by Snutteliten
Japp, ba o merga dit då ju.

Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 15:59
by Chefren
Jag ville egentligen inte gnälla. Ville bara avreagera mig frustration över hur orättvist livet är!
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 16:09
by Snutteliten
Bara gnäll på.
Ba onödigt att ha 2 trådar om samma sak.
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 16:25
by Tawny
jag röstar också för en merge

Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 16:29
by Chefren
Vad är det för något?
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 16:35
by Tawny
typ klippa ut alla inlägg och klistra in de i en annan tråd
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 16:52
by Chefren
Jaha. Var inte riktigt min tanka att det skulle vara en likadan som den andra, men kör på

Re: Störmoment i annars perfekt spel.
PostPosted:05 Mar 2009, 16:53
by Chefren
Varför ska vissa NES-spel vara så jävla orättvisa?
Satte mig nyss och spelade Willow. Efter andra staden sprang jag ut i skogen, letade upp statyn, in i grottan, hittade svärdet och allt. Dödade bossen. Men sen ska man tydligen gå ut ur grottan själv? Varför kan det inte bara vara som i Zelda att man hamnar vid ingången automatiskt? Nåväl. Efter att ha letat efter utgången i hundra år kommer det fram en jävla zombie, förvandlar mig till en gris och dödar mig. Jag får börja om i stan med stats och saker som jag hade innan jag lämnade staden från första början!
VAFAN?
Varför kan man inte få ha det klarat?
Varför skickar dom inte ut mig ur grottan direkt?
Varför ska det vara så enformig grafik så att det är snudd på omöjligt att orientera sig?
Varför göra såhär mot spelaren?
Så jävla orättvist!
Jag lär fan inte spela det skitspelet på ett tag, det är en sak som är säker!
PS. Är det någon som har klarat det här spelet? Blir det bättre i längden? Tycker ändå skogspartierna var lätta att hitta i och då var det faktiskt ett rätt kul spel!
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 16:55
by rogerxy
Ska det mergas så tycker jag isåfall att denna tråden har en mer passande titel. Eller så mergar vi & byter namn till "Stora whinetråden" eller nåt
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 16:56
by Snutteliten
Du é int den första o int heller den sista att råka skapa en tråd om samma sak.
Modsen måste ha lite att gör förutom att låsa trådar.
Edit: såg att han re-posta i den andra tråden nu.
Re: Störmoment i annars perfekt spel.
PostPosted:05 Mar 2009, 20:59
by Lillapojkenpåön
Att gubbarna i ens lag tvunget skall stå och fira och kramas i 20 minuter efter varje mål i blades of steel är drygt
Re: Störmoment i annars perfekt spel.
PostPosted:05 Mar 2009, 21:03
by Chefren
När man möter en polare så höjer det ju bara förnedringsfaktorn!

Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 21:26
by Chefren
Lika bra. Nu kan ingen undkomma mitt gnäll!
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 21:32
by Pinge
dom flesta spel känns nog ganska orättvisa om man är en dålig spelare
och jag talar inte om egna erfarenheter!!
Re: Störmoment i annars perfekt spel.
PostPosted:05 Mar 2009, 21:36
by Faxandu
Yoshis Island DS
Så grymt störigt att lyssna på Yoshis krystande så fort man hoppar eller "svävar", så äckligt stöööörigt! Man skulle vilja kunna stänga av hans jävla läte, samma sak gäller alla nyare Mario spel, Mario ska låta o skrika såfort man hoppar.
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 21:39
by Chefren
Haha. Ja det har du ju rätt i men i fallet ovan så är det ju inte bara mitt fel!
Re: Störmoment i annars perfekt spel.
PostPosted:05 Mar 2009, 21:52
by Ufouria
Samma sak med vissa av de nyare Mega Man spelen (kanske t om i några av MM X spelen?).
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:05 Mar 2009, 21:58
by Snutteliten
Chefren wrote:Lika bra. Nu kan ingen undkomma mitt gnäll!
Hehe

Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:07 Mar 2009, 23:18
by Chefren
Jag kanske är full men jag har fan prövat 10 gånger att ta blåa bommerangen i zelda nu! Jag är så jääääävla trött på blåa bommerangkillarna och idioterna i hörnen
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:10 Mar 2009, 02:40
by elektronhjarnan
En sak jag retar mig på är smartbomberna i Gradius.
De kommer ju (nästan) bara där de inte behövs. Varför dyker de upp på samma ställen varje gång? De hade varit mycket mer användbara, i alla fall potentiellt, om de hade slumpats ut lite då och då i stället för vanliga power up-kristaller. Eller allra bäst vore förstås om man hade kunnat få välja själv när man ville fyra av dem.
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:10 Mar 2009, 17:07
by Chefren
Typ som i castlevania på första banan i första rummet. Varför i helvete lägga en "smartbomb" i slutet av första rummet, där det inte finns en käft som dör av den?
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:10 Mar 2009, 17:13
by Pinge
chefren: det är för att du ska bekanta dig med fenomenet (lite som en tutorial)!
och om du väntar så dyker det nog upp en fladderlapp som du kan döda med den!

Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:10 Mar 2009, 17:16
by Chefren
Men hur ska man veta vad den gör om det inte är några fiender på skärmen?

Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:10 Mar 2009, 17:25
by Pinge
av flashen och ljudet såklart!

Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:10 Mar 2009, 18:42
by Nagai
Ska vi snacka orättvisa i Nes-spel?
Kolla bara Captain Planet alla vapen man har delar samma jävla kraftmätare
Råkade faktiskt paja spelet, det går starta det men det går inte att spela på det

Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:10 Mar 2009, 22:42
by Smygarn
En grej jag blir förbannad över är när Soda Popinski slår ner little Mac i Punch Out.. Hans garv är sååååå fruktansvärt irreterande

Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:11 Mar 2009, 12:09
by instinqt
Jag blir förbannad av konceptet att när man går in i fiender så dör man...av att gå in i dem. Det kan vara en harmlös liten Goomba som bara råkat fastna mellan två gröna rör...den "mindar sina egna affärer" och vips så kutar du igenom den och tar skada. Borde inte Goomban ta minst lika mycket skada och bara dö rätt och slätt?
Eller ta ett ännu mer irriterande exempel, nämligen Castlevania. Där går det så långt att om en fladdermusjävel/fågel/brödsmula flyger in i din fotsula flyger du 1,5 meter bakåt. Vad i...? Vad säger Newtons lagar om att en kropp som väger ~0,0001-0,2 kg och färdas i ~5 km/h lyckas flytta en kropp som väger kanske 80 kg 1,5 meter bakåt i en högre hastighet? De säger: "Haha...roligt teori, men nej".
Jag har testat att gå in i katter/hundar/gosedjur många gånger och aldrig har det resulterat i att jag blivit skadad och/eller flugit 1,5 meter bakåt.
Re: Orättvisa i NES-spel (Skriv av dig när du lackar)
PostPosted:11 Mar 2009, 12:12
by elektronhjarnan
Fienderna anfaller ju. Det är inte vilka gosedjur som helst, det är rabiessmittade vampyrer. Blir du biten av en sådan så kommer du nog också att hoppa bakåt på ren reflex.
