• Bästa NES spelen - Topplista!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#133036  by Tawny

filur: glöm inte zelda 2 :yes:
och m.u.l.e. är roligt som tusan, men det är alldeles för kort.. skulle varit oändligt.. eller åtminstonde hålla på tills alla andra blir bankrutt.. som monopol..
 #133058  by Wezper

1a Mega Man 2
2a Chip N Dale
3a Pro am 2
4a Duck Tales
5a Gold Medal Challenge

På ett ungefär sådär!
 #133108  by Filurkatten

Sant Tawny!
Zelda 2 och Monopoly med. :P

Nej, ärligt kan jag inte rangordna alla spel jag gillar.

Dock om du spelar M.U.L.E. på svåraste svårighetsgraden så varar det lite längre. :)
 #133400  by Ufouria

Hur går det med att ange och rangordna era fem NES favoriter?

Zelda II leder än så länge. Mega Man 2 och Mario 3 är tätt i hälarna..
 #133454  by Ufouria

Okej, säg så här. Du har bara råd att bjuda med dig 1 kompis (ett spel) på en resa till värmen vem (vilket spel) väljer du då?
 #133459  by Dragos

1.MT Punch out
2.Castlevania
3.SMB 2
4.Tennis
5.Gremlins 2

Så ser min topp 5 ut :yes:
Last edited by Dragos on 04 Feb 2009, 11:23, edited 1 time in total.
 #133467  by Lakanman

1. Mike Tyson's Punch-Out
2. Gun Smoke
3. Zelda
4. Super Mario Bros 3
5. Golf (imot en polare)
 #133486  by Ufouria

rogerxy wrote:Tråkigt med listor utan motiveringar :/
Motivera val av bästa spel kan man göra i andra trådar.
T ex:
viewtopic.php?f=21&t=4195
viewtopic.php?f=2&t=1626
viewtopic.php?f=2&t=235
viewtopic.php?f=2&t=1752

Syftet med denna tråd är att sammanställa en topplista på NES spel framröstad av nesdb medlemmarna.

Eftersom deltagarfrekvensen är så låg och vissa inte klarar av att rangordna spelen är det väl lika bra att slopa det hela. Image

Jag kan iofs sammanställa en lista på de inkomna listorna men för att en "nesdbs topplista" ska bli så rättvisande som möjligt är det viktigt att så många som möjligt deltar.
 #133502  by Ufouria

:good:

Näe tråden har inte varit öppen så länge, förhoppningsvist det som förklarar det låga deltagandet. :)
 #133552  by Smygarn

Mina fem spel

*Bucky O Hare
*Mega Man II
*Castlevania
*RC Pro Am II (om man är flera stycken så är det hur kul som helst)
*Little Samson
 #133560  by Faxandu

Sanna wrote:Okej, säg så här. Du har bara råd att bjuda med dig 1 kompis (ett spel) på en resa till värmen vem (vilket spel) väljer du då?
Förmodligen Köning der Löwen, vill ju inte att mitt DuckTales ska bli sandigt och solblekt :lol:
 #133561  by Pinge

:lol:

fan jag har så svårt att välja fem spel att jag förmodligen inte kommer komma till ngn slutsats :(
 #133564  by Ufouria

Om man absolut inte kan rangordna sina fem favoritspel skulle man kunna ge 3 poäng till alla de fem listade spelen (istället för 5, 4, 3, 2, 1 = 15 poäng totalt).
 #133713  by Filurkatten

Shadowgate
Maniac Mansion
River City Ransom/Street Gangs
Ufouria
M.U.L.E.

De får poäng utav mig.
Förmodligen kommer jag att ångra mig så fort jag postat detta.
 #134749  by Smart Cat

Sanna wrote:Eftersom deltagarfrekvensen är så låg och vissa inte klarar av att rangordna spelen är det väl lika bra att slopa det hela. Image
Jag gillar sån här saker men den här tråden har jag medvetet dissat och det beror på att jag inte tror att resultatet inte kommer att bjda på några större överraskningar.

Jag tror att en 5 eller 10-i-topplista kommer att innehålla de vanliga spelen. Jag, som är nybörjare och inte har spelat så mycket av de senare spelen (utgivna efter 1989), kommer nog inte att få så mycket ny input av en dylik lista.
Däremot så om listan utökades till 20-30 spel så skulle jag nog kunna få upp ögen för att många har röstat på ett spel som jag inte kände till och då blir det plöstligt intressantare
 #135095  by monolog

1. Gradius
2. Castlevania III
3. Bionic Commando
4. Zelda II
5. Metal gear
 #135616  by Javel

Svårt, men nåt sånt här kanske:

1. Kid Icarus
2. Castlevania
3. Ice Climber
4. Ufouria