• Nintendo Videospelklubb-tråden

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#113277  by Tawny

fint :)

#113279  by Vigdul

Tack tawny. Passar väl även bra att jag lägger in Zelda II-kartan här också.
Image
Image

#113282  by elektronhjarnan

364 kr för Goonies II? Det var ett udda pris. Varför inte 365 eller 369?

364 kr i december 1988 motsvarar för övrigt 614 kronor i dagens penningvärde. Det borde ändå ha varit rätt bra vinstmarginaler på dåtidens spel alltså - visst är en cartridge mycket dyrare att tillverka än en CD- eller DVD-skiva men utvecklingskostnaderna för ett helt spel då räcker väl knappt till att betala det kaffe och godis som går åt under utvecklingen av en modern speltitel.

Edit: De där glansiga reklambladen för individuella spel är väldigt snygga. Särskilt Xevious.

#113283  by Tawny

fan jag vill ha den kartan..
ingen som har nummer 8 med kartan riktigt fin? inga hål och skit.
eller bara kartan, men fin som snus.. ska rama in den :)

#113284  by Vigdul

electronhjarnan: alla konami-titlar kostade 364 kr på den tiden. Varför just 364? Det låter ju billigare än 365 och 369 i alla fall.

tawny: men pinge har ju en dubblett har han sagt. Om du bara går med på att visa upp ditt (rätta) ansikte så kanske den kan bli din. Plus ytterligare två stycken från bono och mig.

Annars har ju kreese planer på att sälja. Om det nu var av honom bok-martin köpte sitt nummer 1 av så lär ju stenen vara i rullning inom en snar framtid, eller hur kreese nu uttryckte sig. Dock vet jag inte om hans nummer 8 har en Zelda II-karta, men jag skulle gissa på det. Hursomhelst så är den ohålad.

edit: ang. kartan. Var är palatset på lilla ön som man måste ha bootsen för att komma till?

#113286  by Smart Cat

Here is a suprise for you all:
364 inte bara låter billigare än 365 och 369, DET ÄR B I L L I G A R E OCKSÅ.

Vigdul, jag får fnula lite på din deal innan jag tackar ja till den.

#113287  by Vigdul

Vilken är dealen? Jag vet ju inte ens vilken produktionskatalog det rör sig om eller skicket på den. Eller vilket nummer du vill ha i utbyte från mig.

Om du talar klarspråk och lägger fram dealen så kan vi båda fnula på det.

#113291  by Tawny

det är ju "hemligt", är väl därför det inte syns :) three eyed rock palace syns väl inte heller?

och apropå kreese, han kanske har fått mersmak och vill sälja alla sina tidningar till martin-pris?

#113292  by Vigdul

Vadå hemligt? Det finns ju där hela tiden bara att man inte kan komma till det utan bootsen. Eller har jag fel?

Kreese har ju sagt att han ska lägga ut på tradera. För övrigt lär han väl aldrig få "martin-pris" för något annat än det första numret, om ens det (såvida det inte är martin själv som köpt det, förstås). Jag menar allting från och med nummer sju är ju relativt vanligt och dyker med jämna mellanrum upp på tradden.

Mitt förslag är att du bearbetar pinge lite. Skicka massa PM! Var lite jobbig! Han verkar vara en sån som antyder att han har planer på att sälja av dubbletter, och sen inte gör något åt saken.

#113294  by Pinge

Vigdul: den beskrivningen stämmer bra på mig :lol: Jag är bara så jävla lat emellanåt, men om det e byte på gång mot ngt jag vill ha så kan det gå snabbare!

Jag har en hel hög med reklam och klubbskit i dubblett, men tawny vill inte ha mitt nummer 8 p.g.a att kartan har en reva, vet inte ens om jag vill sälja, byter hellre isåfall!

Vigdul: du vet att jag har flera av produktionskatalogerna i dubblett va :p

Kanske skulle kolla med martin om han är intresserad nu när kassavalvet ändå är öppet :lol:

#113296  by Tawny

de flesta vill byta :/

#113299  by elektronhjarnan

Vigdul wrote:electronhjarnan: alla konami-titlar kostade 364 kr på den tiden.
Det hade varit mycket tuffare om alla Konami-spel hade kostat 573 kronor, fast det hade ju varit rätt dyrt på den tiden. :)
Last edited by elektronhjarnan on 28 Nov 2008, 17:26, edited 1 time in total.

#113300  by Vigdul

pinge: jag vet att du har dubbletter av produktionskatalogerna. Om du inte minns det så försökte ju jag "bearbeta" dig ett tag, men det kändes lönlöst. (därav min beskrivning av dig/ ditt sätt ovan). Försöker du bara reta mig nu eller vill du byta mot nåt jag har?

Jag vill bara säga att jag INTE betalar martin-priser, det är väl ingen som gör förutom martin själv och kanske någon nyrik dåre på tradera, om man har en jävla tur (mitt eget höga bud var ett undantag från min sida; ett desperat resultat av flera års idogt spanande och sökande. Dock känner jag mig betydligt mer avspänd nu när jag har det jag mest ville ha, kataloger + reklamlappar är inget MÅSTE för mig, det skulle bara vara trevligt att ha helt enkelt). För övrigt tror jag martin redan har dom produktionskatalogerna jag spanar efter, dom finns inscannade i hans bok och jag skulle gissa på att det är hans egna.

#113301  by Vigdul

elektronhjarnan wrote:
Vigdul wrote:electronhjarnan: alla konami-titlar kostade 364 kr på den tiden.
Det hade varit mycket tuffare om alla Konami-spel hade kostat 573 kronor, fast det hade ju varit rätt dyrt på den tiden. :)
Varför skulle 573 vara tuffare? Är det något nummer som förknippas med något konami-spel eller?

#113302  by Filurkatten

Wikipedia wrote:Konami is represented by the goroawase number "573". "Five" in Japanese is go, changed to the voiceless form ko; "7" in Japanese is nana shortened to na; "3" in Japanese is mittsu, shortened to mi; "573" = ko-na-mi. This number appears in many Konami telephone numbers and as a high score in Konami games like Dance Dance Revolution as an example; in some other games like Castlevania: Dawn of Sorrow, the number is occasionally used as minor self-reference to the company.
:)

#113303  by Vigdul

Tawny wrote:de flesta vill byta :/
Jo visst är det jävligt... Har man inte "rätt" grejer så känns det som att man är utesluten ur någon slags exklusiv klubb.

#113305  by Vigdul

Filurkatten: ok, då hajjar jag.

#113307  by Smart Cat

Vigdul wrote:
Tawny wrote:de flesta vill byta :/
Jo visst är det jävligt... Har man inte "rätt" grejer så känns det som att man är utesluten ur någon slags exklusiv klubb.
Ja, jag håller med dig, Vigdul. Så länge man inte har något kul att byta med är man lite ur matchen. Jag är nog inte bättre själv, just nu är jag inte så säljsugen. Vill ju behålla det lilla material som man har fått ihop.

#113308  by Tawny

jo det är klart man vill ha kvar sina grejer :)

#113310  by Vigdul

smartcat: nej, jag är inte själv bättre jag heller. Men jag känner ändå lite empati för dom som står på andra sidan...

Den här eventuella dealen du snackade om. Du kanske inte såg mitt inlägg högre upp, men jag förstod inte vad dealen var? Utan att erbjuda nånting så kan du väl kanske säga vad du hade i tankarna iaf.

#113314  by Smart Cat

Det var ju du själv som föreslog:
Vigdul wrote:Produktionskatalogen kan du ju kanske få byta mot nåt nummer du inte har...
Och det var alltså den från 1988 som vi pratar om. Så fort man sätter en 8:a direkt före en parentes så blir ju meningarna kajko (8))
Det jag funderar på är om jag byter bort min produktkatalog mot ett nummer av NV, kan jag få tag i en annan utan att betala miljoner?

#113319  by Vigdul

En minst lika aktuell fråga: kan du få tag i det nummer av nintendo videospelklubb du vill ha utan att betala miljoner?

Det är alltså en prioriteringsfråga för dig.

Handlar det om nummer 5 så måste jag dock fnula på det lite till, man vill ju inte göra en dålig affär liksom.

#113321  by Vigdul

Tänkte jag skulle lägga upp baksidan/baksidorna av Zelda II-kartan också. Dom är ju rätt snygga dom med.
Image
Image
Image
Image

#113323  by elektronhjarnan

Jag visste inte att Freddie Mercury var med i Ikari Warriors. :)

Edit: Och med svärd? Vafan... det finns väl inga svärd i Ikari Warriors heller?

#113324  by Pinge

elektronhjarnan wrote:Jag visste inte att Freddie Mercury var med i Ikari Warriors. :)

:lol: :lol: :lol:

#113325  by Vigdul

elektronhjarnan wrote:Jag visste inte att Freddie Mercury var med i Ikari Warriors. :)

Edit: Och med svärd? Vafan... det finns väl inga svärd i Ikari Warriors heller?
Skjut fyra blå gubbar, ställ dig bakom stenen i mitten, gå fram tills du ser en pansarvagn och förstör den med en handgranat, pausa nu spelet och tryck A, A, A, B, B, A, A, A, vänster, upp, vänster, upp, ner, ner. Efter detta måste du förgöra ytterligare 30 blå gubbar, sen ser du en buske i vänster skärmkant, ställ dig där och vänta i 39 sekunder och vips så dyker svärdet upp!

OBS! Detta är ett riktigt svårt och avancerat trick som bara riktiga Powerplayers klarar av!

#113326  by Tawny

sen får man väl ninja-kläder på sig och kan deflect bullets så man blir odödlig, och sen är det bara att gå och slakta fienderna en efter en med svärdet

#113327  by Pinge

revan i min zelda 2: (dom röda punkterna visar vart den börjar "vänder" och slutar). Kan även medela att kartan som inte sitter i dubbletten är hel och fin :)
ImageImage

Sen är det lite produkkatalogs dubbletter ;)
varierande skick och antal! 1991 måste ha varit mitt hamsterår :lol:
Image

#113328  by Tawny

pinge80 wrote:Kan även medela att kartan som inte sitter i dubbletten är hel och fin :)
vad menar du? har du en lös fin att sälja?

#113329  by Pinge

nej, den är inte lös.. den sitter inte i dubbletten, alltså sitter den i det exemplar som den är dublett till!
Och nej den har jag inte tänkt att sälja! Tyvärr mannen!

Men den med revan e ju förhandlingsbar! ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Instagram #sndb.se