fint 

INGA spel på tradera: http://www.tradera.com/auktioner/Tawny" onclick="window.open(this.href);return false;
Moderator: Moderatorer
Vigdul wrote:electronhjarnan: alla konami-titlar kostade 364 kr på den tiden.Det hade varit mycket tuffare om alla Konami-spel hade kostat 573 kronor, fast det hade ju varit rätt dyrt på den tiden.
elektronhjarnan wrote:Varför skulle 573 vara tuffare? Är det något nummer som förknippas med något konami-spel eller?Vigdul wrote:electronhjarnan: alla konami-titlar kostade 364 kr på den tiden.Det hade varit mycket tuffare om alla Konami-spel hade kostat 573 kronor, fast det hade ju varit rätt dyrt på den tiden.
Wikipedia wrote:Konami is represented by the goroawase number "573". "Five" in Japanese is go, changed to the voiceless form ko; "7" in Japanese is nana shortened to na; "3" in Japanese is mittsu, shortened to mi; "573" = ko-na-mi. This number appears in many Konami telephone numbers and as a high score in Konami games like Dance Dance Revolution as an example; in some other games like Castlevania: Dawn of Sorrow, the number is occasionally used as minor self-reference to the company.
Tawny wrote:de flesta vill bytaJo visst är det jävligt... Har man inte "rätt" grejer så känns det som att man är utesluten ur någon slags exklusiv klubb.
Vigdul wrote:Ja, jag håller med dig, Vigdul. Så länge man inte har något kul att byta med är man lite ur matchen. Jag är nog inte bättre själv, just nu är jag inte så säljsugen. Vill ju behålla det lilla material som man har fått ihop.Tawny wrote:de flesta vill bytaJo visst är det jävligt... Har man inte "rätt" grejer så känns det som att man är utesluten ur någon slags exklusiv klubb.
Vigdul wrote:Produktionskatalogen kan du ju kanske få byta mot nåt nummer du inte har...Och det var alltså den från 1988 som vi pratar om. Så fort man sätter en 8:a direkt före en parentes så blir ju meningarna kajko (8))
elektronhjarnan wrote:Jag visste inte att Freddie Mercury var med i Ikari Warriors.Skjut fyra blå gubbar, ställ dig bakom stenen i mitten, gå fram tills du ser en pansarvagn och förstör den med en handgranat, pausa nu spelet och tryck A, A, A, B, B, A, A, A, vänster, upp, vänster, upp, ner, ner. Efter detta måste du förgöra ytterligare 30 blå gubbar, sen ser du en buske i vänster skärmkant, ställ dig där och vänta i 39 sekunder och vips så dyker svärdet upp!
Edit: Och med svärd? Vafan... det finns väl inga svärd i Ikari Warriors heller?
pinge80 wrote:Kan även medela att kartan som inte sitter i dubbletten är hel och finvad menar du? har du en lös fin att sälja?