• Mr Gimmick på tradera

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#101627  by Pinge

frågan är bara om skicket är så fint som på bilden när det anländer till dig... det e väl mest det folk har haft problem med...

edit: hans negativa omdöme lyder:

"Negativt: Fick trasig vara,erbjöds bråkdel av pengarna tillbaka.Missledande auktiosnamn
Kommentar: Vara var hel när den skickades, allt stod klart och tydligt i annons !!"

hel när den skickades, åhhfan...

men han har ju fått positivt från MXS och Andreas_No_1

#101628  by Sunking

Aha, men jag har bett honom skicka det i en hård kartong. Gör han inte det så blir det jag som lämnar negativt :)

#101629  by Pinge

Sunking wrote:Aha, men jag har bett honom skicka det i en hård kartong. Gör han inte det så blir det jag som lämnar negativt :)
Låter som en plan som kan funka!

#101633  by Snutteliten

Han har iaf lärt sig fota nu.
Men som sagt se upp med frakten o hoppas på att det é samma skick när du får det.
Tror säkert du får spelet. Vore konstigt om han lyckas blåsa folk såpass mkt o få positivt.

#101660  by Smygarn

Det var nån som köpte av honom enligt aukionsbeskrivning SCN spel. Men när spelen dök upp visada det sig att spelen var NOE. Minns inte vem köparen var men det blev lite prat om detta på traderas Nes forum

#101687  by Johnny

Hur hittar man fram till NES-forumet?

Jag går: Mötesplatsen, Forum, Kategorier & specifika produkter, TV-spel & Dataspel.

Hur kommer jag till just NES-forum? Hjälp mig på traven!

#101692  by Bonomaul

#101694  by Smygarn

Johnny wrote:Hur hittar man fram till NES-forumet?

Jag går: Mötesplatsen, Forum, Kategorier & specifika produkter, TV-spel & Dataspel.

Hur kommer jag till just NES-forum? Hjälp mig på traven!
Nes forum är kanske fel att säga utan det är Nintendo 8-bit gruppen. Logga in på ditt tradra namn. sedan klicka på "dina grupper" i ditt konto. eftersom du inte är medlem i nån grupp så klickar du dig vidare på "visa alla grupper". där söker du efter en grupp, som i detta fall Nintendo 8-bit. Sedan lämnar du en ansökan där om att få bli medlem

#101814  by Johnny

Tackar grabbar

#101885  by Andreas No 1

Hej alla!

Jag har köpt av M1984 och han är väl ok antar jag, dock tog han mer betalt för frakten än vad det egentligen kostade, 40 kr, när han borde ta max 26. Detta påpekade jag för honom, men han ville först inte lyssna, när sedan flera stycken påpekade detta för honom så ändrade han sina nya annonser med lägre fraktavgift. En okrare mao. Dock var varan ok och enligt beskrivning och då får man ju positivt. Jag köpte ju bara en kassett och det skall mycket till för att den skall gå sönder (dock har vi ju sett en del på tradden, barn/systrar/dinosaurier som har trampat sönder kassetter, spel som åkt i badkaret etc etc).

#102331  by Tawny

fast han hävdar ju att "det kostar 40 att få det skickat, inte i porto"
han tar alltså betalt för sitt otroliga slit med att gå till posten... därför han inte samfraktar också.. suga ut varenda krona

#102362  by DonSvenne

Jag vann inte spelet men har ju en mr gimmick sedan tidigare men kände för en till, bättre lycka nästa gång och han snubben hoppas jag är ärlig och skickar det:P

Medan jag ändå är här: hur mycket är folk villiga att ge för ett mr gimmick, kasseten bara, helt unik fin

#102405  by Ufouria

Mellan 700-1100:- är vad en Mr Gimmick kassett gått för på Tradera under senaste året, så det är väl det folk är villiga att ge antar jag.

#102483  by Tawny

jag skulle ge 450 (men det är inte marknasvärdet..)

är lite småirriterad..
såg en på cart på tradera och bjöd 300 som maxbud och vann den.. sen kollade jag lite extra på bilden och det visade sig att praktiskt halva etiketten var avriven :( men det var inget som syntes vid en snabb blick...
jaja, så går det när man inte är noggrann :) jag har ju iaf spelet nu :)

#102558  by Smygarn

vilket spel var det Tawny?

#102566  by Bonomaul

Mr Gimmick kanske eftersom det är det tråden handlar om? ;)

#102582  by Smygarn

hehe, så dumt av mig :wink:

#102879  by Andreas No 1

Tawny: Men du ville väl inte ha Mr Gimmick? Hade för mig att du var emot det... :)

#102916  by Tawny

haha

#102961  by Ufouria

Ja, Mr Gimmick och Pro-Am II. Det är bara det jag kommer på... Alla andra spel gillar du väl?

#103046  by Tawny

nja, mer eller mindre..
men jag tror roger menar över huvud taget :)

#116656  by rogerxy

Nu har jag haft kontakt med denne säljare på Tradera. Han verkar inte vara den skarpaste kniven i besticklådan :?

#116688  by Smart Cat

Berätta!

#116696  by rogerxy

Han har ute lite hyrfodral med tillhörande kassetter. Såhär har vår mail-konversation gått hittills:

Roger:
Hejsan!
Jag är lite nyfiken på dina hyrfodral du har ute. Vilka av kassetterna som medföljer är Yapon-märkta? Det vill säga att de har ett Yapon-klistermärke på sidan. Finns det möjlighet att du kan maila mej bilder på dem?
Mvh Roger

Martin:
Vad gör det om de är yapon märkta ?
De är fullt fungerande alla spel jag har ute på auktion.

Roger:
Eh... vad var det för svar?
Jag vill ha reda på vilka som är Yapon-märkta, kan du svara på det?

Martin:
Vad spelar det för roll om de är yapon märkta ?

Roger:
Jag samlar på Yapon-märkta kassetter. Kan du svara på frågan?

Martin:
Har tyvär inga bilder på just sidan på kasetterna. Enda bild jag har är den på tradera.

Roger:
Men du kan säga vilka kassetter som är Yapon-märkta då

fortsättning följer

#116704  by rogerxy

En riktigt stjärna denne killen :roll:

Martin:
har inte kollat så noga på alla kasetterna, så jag kan inte säga. Har testat kasetterna och rengjort kontaktytan på allihopa, de är fullt fungerande. Har inte inspekterat alla sidor på alla kasetter, så jag vet inte om de är yapon märkta eller ej.

Roger:
Kan du inte kolla på kassetterna då? För jag antar att du har kassetterna hos dej eftersom det är du som säljer dom

Martin:
Exakt vilka kasetter är du ute efter ? tänker inte kolla på alla, det
har jag ingen större lust med. Kasetterna ligger lite illa till nämligen, måste flytta på en massa saker för att komma åt dem..

Roger:
Samtliga av de kassetterna du har utlagt som är med hyrboxarna är jag intresserad av (vilket är typ 8 stycken)
Det låter som att du inte är särskilt intresserad av att sälja dem om du inte ens orkar gå & kolla detta åt mej.

Martin:
Har hållt på här hemma och donat hela dagen, så jag är trött.
Så jag orkar inte kolla.
Det betyder inte att jag inte vill !

Roger:
Du är välkommen att höra av dej någon annan dag när du inte är trött & orkar kolla då.
Last edited by rogerxy on 11 Dec 2008, 20:36, edited 1 time in total.

#116706  by Bonomaul

Men jösses.. :roll:

Så du är sugen på Yapon-märkta kassetter alltså? Trodde ingen ville ha såna, så jag har alltid behandlat dem ungefär som jag behandlar tyska ex..

#116707  by rogerxy

Jodå, strö salt i såren du. Kreese har redan berättat att han slitit yapon-märket av 20 stycken såna kassetter :cry:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Instagram #sndb.se