Highwind wrote:Att låna ut pengar till polare, i regel måste man tjata tillbaka pengarna. Och det är som sagt till polare.
Beror ju på vad man har för polare också, jag lånar "ofta" ut pengar till polare och bekanta, bl.a några på detta forum, och jag har aldrig behövt vänta en dag längre än utsatt tid om det nu funnits någon sådan!
Denna diskussion börjar spåra ur nu, det handlar (väl) egentligen inte om etik & moral (eller copyright) angående att sprida A4:or som man vet/misstänker är falska eller rentav några man precis kopierat upp, utan om huruvida vi kan säkerställa att ett A4 är äkta eller inte, diskussionen om Ahnelovs traderaauktion kan ni ju ta i chattråden / traderatråden / fifflare-tråden, eller vart den nu passar in bäst!
Som jag ser det så krävs det nästan att någon expert får granska den irl om det är ett tveksamt fall, jag skulle iaf inte bjuda på den a4:an i första inlägget då jag tycker den ser för suspekt ut, jag säger inte att det är en "nykopia" (om vi nu ska hänga fast vid att alla är kopior), men med tanke på vilka summor det rör sig om så skulle iaf jag inte chansa!
Folk är inte så dumma som man tror. De är dummare