• Stadium Events

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#13944  by Super-Marko

tja tja!

jag har ett exemplar av stadium events.
det står SCN på baksidan men på framsidan finns det en text på tyska i en röd remsa.

Ska det stå på tyska eller har någon bytt baksidan av kasetten?

Läste alla inlägg här och det verkar som om att spelet e värt en del? Ialf om man säljer det på Ebay. har alldrig sållt någet på ebay och vet inte riktigt om jag orkar dra igång med det bara för att sälja ett spel.
men men om man får lite pengar för den kan det vara värt det!

#13948  by kralleman

Det skall stå på tyska på framsidan. De orkade väl inte översätta.

#13949  by nes_nerd_no_1

kralleman wrote:Det skall stå på tyska på framsidan. De orkade väl inte översätta.
Hmmmm... undrar om detsamma gäller NTSC-verisionen?

Någon som vet??

#13950  by J. Lilja

Så här ser varianten som kom i Sverige ut:
Image

Och som du ser är den tyska banderollen där så det är riktigt. Men sälj spelet till mig för en spottstyver istället, det där är ändå en kassett som de flesta har dussintals av. :wink:

#13952  by kralleman

Licensed by Nintendo for play on the Nintendo Entertainment System.

Så står det på NTSC-versionen.

#13957  by nes_nerd_no_1

kralleman wrote:Licensed by Nintendo for play on the Nintendo Entertainment System.

Så står det på NTSC-versionen.
Ok. Då lär detsamma gälla manualen oxå va?

#13963  by kralleman

Lånad bild, kommer inte riktigt ihåg vem det e som skall ha cred, någon jenkare troligen så det gör la inte så mkt här, men ändå. Kan det ha varit portnoyd?
http://pici.se/pictures/vHXokd.jpg
EDIT: Länkade bilden som var väldigt stor istället för att displaya den direkt i forumet..
Last edited by kralleman on 29 Dec 2006, 01:26, edited 1 time in total.

#13965  by nes_nerd_no_1

Oj!
Var ju ganska så stor skillnad!

#13969  by Bonomaul

SCN manualen är ju dessutom gul.. kan vara värt att påpeka för den som inte orkar kolla i databasen.

#15720  by washout

Jag har ett butiksnytt och komplett ex av svenska utgåvan. Inköpt 1999 eller 2000 har jag för mig. Hade kontakt med en person som sålde ett gäng med nya nes-spel, förmodligen överblivet från nån affär, på blocket. Då tyckte jag de 150kr jag betalade sved, men svedan har sedan dess avtagit kraftigt.

#15725  by Bonomaul

washout wrote:[...]men svedan har sedan dess avtagit kraftigt.
Det menar du inte?! ;)
Hemma från Sealand? Eller kunde du fixa till åäö där nere med?

#15739  by washout

Hehe, näe, inte hemma än.
Har däremot tillgång till tangentbordsinställningarna på den här maskinen =) För tillfället är jag i Takaka på nordvästra sydön. Har varit runt i stort sett hela landet under de senaste tre månaderna, så nu är det frågan om någon form av jobbfas ska påbörjas (optimalt skulle man jobba 6mån - ett år och sen besöka lite intressanta ställen på tillbakavägen till Sverige...). Jobbar på det, får se hur det går. För tillfället kan det bli allt från fruktplockning till kodjobb :-)

#15818  by kralleman

Har faktiskt precis lagt ut ett Stadium Events på ebay. Inte för att jag tror att någon här kommer att bjuda med ett så högt startbud, men jag skrev ut att nesdb.se-medlemmar får gratis frakt ändå. 20-cents listing day, så det är la värt ett försök iallafall

LÄNK

#35111  by blaobear

#35182  by Gonzo

Wow, inte lite pengar där inte :roll:

#35186  by Lakanman

blaobear wrote:Sjukt?
Naj vadå. NTSC är ju rare som katten.

#35213  by blaobear

jo, jag vet att det är ovanligt... men det borde ju finnas en gräns...

#35265  by WERY

Jag börjar frukta at jag aldrig kommer lägga vantarna på ett sånt ex :cry:

#35272  by jalla

Nästan $1000 för ett retail och licensed spel utan kartong och manual är sjukt. Stadium Events har gått upp i pris som fan. För typ 1 år sen gick dom väl för typ $600 - $700. Nu är dom uppe i $900 - $1000.

#35281  by WERY

Ack du grymma öde varför gör du detta mot mig :( Whyyy!???? :cry:

#35726  by Bonomaul

Som hittat ju! :)
Ge er in i leken nu då... kom igen nu! ;)

#35733  by jalla

Jag fattar inte att folk bjuder upp spelet som in i fan flera dagar för auktionen är över. Dom som bjuder är också folk med rätt hög feedback rating, inte nybörjare på Ebay så man skulle tro dom vet bättre. Men men, eras pengar och bra för säljaren :)

#35735  by Bonomaul

Nästan exakt samma mening som jag skrev på Cowabunga häromdagen ju. :)
Jag ondgjorde mig att folk bjöd upp det där enorma tv-spelspaketet med massa konsoler på Tradera.

#35781  by WERY

Enda lösningen på detta problem är om man hitter en buy out auktion där spelet är komplett i bra skick på 100$ kanske. Tur kan man ha ibland

#35784  by Widar

WERY wrote:Enda lösningen på detta problem är om man hitter en buy out auktion där spelet är komplett i bra skick på 100$ kanske. Tur kan man ha ibland
Menar du SE USA så kommer du nog aldrig att få sån tur, det sitter massor med säljare och har precis tokstenkoll på Ebay... Sen vet folk att det är ett ovanligt och riktigt värdefullt spel, en kille på NA köpte ett sealed för 3000 USD...

#35845  by WERY

Jovisst men man kan ju ha tur. Det finns alltid nån som inte vet nåt om det, städar ur källaren och sen lägger upp det i tron om att det inte är så värt och sen skriver: Jag städar källaren och allt skräp ska bort. Man kan ha tur men svårt är det som du säger. Att samla är att hoppas. Man måste hoppas på att man kan uppnå sina mål och skaffa sig det man har planerat. Alla här hoppas ju nån gång på att göra fynd och jag la vantarna om ett fynd i våras tackvare att den som sålde grejerna ville bli av med det. Han var inte helt omedveten om att grejerna kunde vara värda men han hade ingen nytta av dom så han var generös. JAg var rädd för att jag aldrig skulle få tag i Allstars+world komplett i både stor o liten box till bra pris men det gjorde jag och på samma årstid dessutom så tur kan man ha. Jag var ju beredda att lägga ut 2000 för dom grejerna men fick det mer en hälften så billigt som jag räknat ut

#35857  by jalla

Jorå, det är helt klart möjligt att ha tur att hitta et komplett SE USA version för $100, men som Widar säger, chansen för att det händer är otroligt liten. Om det händer kan jag nästan garantera att någon köper det innan 5 minuten efter det har blivit listad så du måste sitta och söka på Ebay precis när det läggs ut till salu.

Bara själva manualen till SE USA blev såld för typ $800 för inte så länge sen så om du hittar et komplett i bra skick till $100 så har du sjukt mycket tur :)

#35871  by WERY

Jag börjar få en känsla av att 3000$ för ett inplastat SE är bästa fyndet nånsin då den begagnade kassetten o manualen koster 2000$

#35937  by jalla

WERY wrote:Jag börjar få en känsla av att 3000$ för ett inplastat SE är bästa fyndet nånsin då den begagnade kassetten o manualen koster 2000$
Möjligt, men $800 för manaulen var nog et extremt tilfälle. Tror inte man får den summan ofta, men vem vet. Förra manualen blev såld för $299 Köp-Nu om jag inte minns helt fel. Den säljaren kunne möjligens ha fått mer dock :)

Instagram #sndb.se