• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#359323  by Ufouria

Jag tror iofs att även killar skulle ha köpt Little Mermaid.
Kirbys Adventure t ex är ju ett typiskt spel för en 6-årig tjej, men trots det så finns det män/killar som gillar det. :DOG

Edit: Tror oxå att det var fler tjejer som hade NES som barn. Skulle vara intressant att veta hur många %.
 #359330  by smid

Heeeyy, Kirby är inget tjejspel bara för att han är söt och rosa :$

Dock borde dom kanske tagit Little Medmaid till Sverige och fått ytterligare tjejer att önska sig konsolen i julklapp.
 #359333  by Ufouria

Är inte det ett riktigt skitspel? (måste kolla in youtube)
Tror inte Barbie var så populärt i Sverige under NES-eran utan ca 10 år tidigare.

Möjligt att Little Mermaid inte heller var särskilt populärt i Sverige. Jag har iaf inget minne av det. Finns väl en film bara, that's it?

#359338  by smid

Min kollega har Barbie hemma sedan hon va liten, jag vet dock inte vilken region. Jag ska be henne ta med det till jobbet innan jag slutar för att kolla upp det. Hon sa att det inte va tyskt utan att dom köpte massor av spel från USA. Jag sa att det inte borde funka på hennes svenska NES, men enligt henne så gör dom det. Vet inte om hon har ett NES från USA eller en av de mystiska regionsfria konsolerna :o
 #359381  by koopasoldat

Klarade Kid Icarus igår, ingen större bedrift men njutbart som vanligt. Tre första banorna är inte helt lätta då man har så förbannat lite liv men därefter går det ganska lätt. Man hittar man fortfarande ganska bra i labyrinterna trots att det var många år sedan sist. Det är väl som att cykla.

Ska ta en rejäl utmaning nästa gång; Ninja Gaiden eller Shadow Warriors som det hette i Europa om jag inte missminner mig. James Rolfe misslyckades ju:
http://screwattack.com/videos/AVGN-Ninja-Gaiden

Jag klarade faktiskt spelat när jag var runt tolv år utan fusk. Ska se om jag gör det igen. Ni lär väl se i tråden om jag lyckas! :)
 #359385  by Ufouria

Ska du ta en rejäl utmaning borde du spela Bajou Billy! :yes: T om en utmaning att ta sig igenom första banan utan att ge upp på första försöket. :lol:
 #359396  by koopasoldat

Just ja. Kommer ihåg att det var väldigt svårt, minns inte hur långt jag kom i det. Ser ut som jag har ett par timmars frustration framför mig.
Last edited by koopasoldat on 12 Nov 2017, 20:31, edited 1 time in total.
 #359666  by Pinge

annars kan du spöa sista bossen i rygar (pal) eller klara ut battletoads
 #359834  by koopasoldat

Kul att du nämner sista bossen i Rygar; minns att jag spelade det stenhårt och kom till sista bossen. Jag klarade den aldrig. Måste kolla in bossen på Youtube.
 #360676  by segis

Det finns faktiskt 3 st little mermaid filmer bara så du vet ^^
inte för att jag har sån bra koll på sånt *hosta* XP
 #360801  by Silvervirvelillusion

Uninvited

Kul icke-intuitivt spel i skön miljö i precis samma stuk som Shadowgate, både vad gäller musik och logik.
Mitt största problem är att det känns för småskaligt. Tyvärr är detta applicerbart på både platser och items. Konceptet är så kul att det känns som en besvikelse att det inte innehåller fler encounters med fiender, fler platser och fler olika saker att plocka på sig. Det är så mycket lättare att hitta en lösning när det finns färre möjliga utfall.
Shadowgate kändes långt större, med mer att göra. Uninvited är dessutom mycket generösare med direkt hjälp i flera fasta situationer. I och för sig var Shadowgate på många ställen så krångligt och oförlåtligt att jag kanske blivit mer härdad än som faktiskt var tänkt. Shadowgate hade oerhört lite hjälp när jag tänker efter. Bara en dum fiende mitt i vägen. Det finns inte heller tillnärmelsevis så många sätt att dö på i Uninvited. (Ja, det är en dålig egenskap i det här fallet. :badgrin:)
Att slutet känns billigt är inte så viktigt. Det har man vant sig vid. I dessa spel är det resan dit som räknas.
 #360811  by Ufouria

Shadowgate är ju för klurigt och saknar i många fall helt logik. Hur många har ärligt talat klarat det utan något litet tips? Det mest långsökte måste nog vara sista grejen man ska göra. Jo, det står något kryptiskt i de där rullarna men det är ju inte mycket till hjälp. Shadowgate är oxå väldigt litet egentligen. Det kändes dock vansinnigt stort när man sprang omkring i spelet som barn, trots att man bara rört sig i typ 20 rum.

Har nyss fått hem Uninvited så det ska bli skoj att spela. Älskar både Shadowgate och Deja Vu.
 #360815  by Silvervirvelillusion

*SHADOWGATE-SPOILER*

Jag håller absolut med om sista bossen i Shadowgate. Men för mig är den allra dummaste "lösningen"
den där man måste använda facklan som syns på bild på facklan som finns i inventory och sedan kasta den på vålnaden. Jag trodde de var samma fackla, fast den syntes i bild.
Detta "listade" vi ut genom att använda alla kombinationer av allt vi ditintills samlat på oss. Knappast ett gott betyg åt en uppgift. Det finns inte mycket av sådana idiotsaker i Uninvited.
Last edited by Pinge on 03 Jan 2011, 14:42, edited 1 time in total. Reason: finns en bra spoilerfunktion! använd den gärna! :)
 #360883  by WERY

Igår spelade jag SMB2 på morgonen och slog mitt tidigare rekord med 13k poäng. Jag visste det först inte förrän jag jämförde med det andra och det är 2a gången på raken jag slår nytt rekord utan att veta om det i början. Då vet jag det nästa gång jag tror jag fått för lite :P
 #361726  by Ufouria

Super Turrican - irrar alltid omkring på bana 5-1. Går för lång tid mellan varje spelning att jag glömmer bort hur man ska gå. Det är ett av de sista stegen där man ska in till höger på ett ställe som jag alltid missar. Svårt att se att det är en gång där.
Nu glömde jag ta tid på hur lång tid det tar att döda slutbossen.

Edit: Spelade en gång till. Ca 45 sekunder (full peppring) tog det på svårighet 3 av 4. :DOG
 #363168  by Omega Supreme

Klarade Mega Man precis! :MM

Det är lite trött att stenblocken försvinner på bossen i bubblan om man inte klarar den på första försöket. Dör man och kommer tillbaka till bossen är den ju i princip omöjlig att klara :D
 #363187  by Ufouria

Ja det är ju lite dumt men samtidigt spännande eftersom man får inte misslyckas där. Jag skjuter alltid bubblan 3-4 gånger först innan jag tar stenblocken. Har haft lite liv kvar några gånger men jag tror aldrig jag har dött och kommit tillbaks och varit tvungen att döda bubblan utan stenblock.
 #363312  by Omega Supreme

Ibland inträffar ju en liten bugg så man kan lyfta upp samma stenblock två gånger. Det hände mig den gången jag klarade bubblan. Rätt så sweet att det inträffar just där :good:

Spelets höjdpunkt är helt klart första bossen på Wily´s bana. Den enögde sandjätten! Där får man baske mig koncentrera sig! :D
 #363332  by Ufouria

Då blir det ju jättetrist! [-X
Tycker oxå Yellow Devil är höjdpunkten i hela spelet. :D Ännu roligare när man spelar Rockman eftersom "kroppsdelarna" då flyger snabbare.

Vad händer om man dör och använder continues. Kommer blocken i bubbelbossens rum tillbaks då om man förbrukat dem och sedan dött?
 #363350  by Omega Supreme

Jag är ledsen NNN1! Jag har aldrig behövt använda mig av några fusk i Mega Man 1! ;)

Blocken i bubbelbossens rum kommer tillbaka efter man har tagit en continue.
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 227

Instagram #sndb.se