• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#20908  by nes_nerd_no_1

Frezy_man wrote:hehe Sanna. Du måste ändå vara våran drottning. *bugar djupt*.
Den här tråden tillhör Sanna :)

#20918  by Bonomaul

Ska jag döpa om den till "Sannas avklarade NES spel (Utan emulator/fusk)" kanske? ;)

#20924  by nes_nerd_no_1

Bonomaul wrote:Ska jag döpa om den till "Sannas avklarade NES spel (Utan emulator/fusk)" kanske? ;)
Gör det! Så får vi andra dödliga skriva vidare i en tråd som får behålla orginalnamnet ;)

#20954  by Ufouria

:lol: :lol: :lol:

Ni får börja spela lite mer NES tycker jag. Ett par timmar i veckan kan ni väll offra åtminstone.

#20956  by Widar

Bonomaul wrote:Ska jag döpa om den till "Sannas avklarade NES spel (Utan emulator/fusk)" kanske? ;)
Hahaha! Veckans bästa! :lol: :lol:

#20963  by WERY

Ooja... MEn iom att tråden heter utan emulator/fusk så skulle det vara intressant för mig att se vilka som varvar SmB 1-3 utan flöjtar och warp rör. Tanken slog mig just

#20968  by Riwallen

jA DÅ VET VI VARFÖR VI INGET BOTEMEDEL PÅ CANCER FÅR FÖR FOSRKSARNA BARA SPELAR NES
:lol:

#20970  by Ufouria

WERY wrote:Ooja... MEn iom att tråden heter utan emulator/fusk så skulle det vara intressant för mig att se vilka som varvar SmB 1-3 utan flöjtar och warp rör. Tanken slog mig just
Jag har iallafall inte klarat en enda SMB, inte ens 1:an. :(

#20974  by WERY

Pröva att varva 3:an helt utan fusk. Jag lärde mig det nyss. Nu kan jag rensa ut hela spelet. Varje rör, bana, obstakel mm ja jag jämnar hela spelet med marken nuförtiden.

SMB1 och SMB2-mario maddness är ingen konst

#20975  by Nagai

Det enda jag gör är spela NES varje dag haha

senast varvade spel utan emulator eller fusk
var Bucky O'Hare..
:D

#20993  by nes_nerd_no_1

WERY wrote:Ooja ................. skulle det vara intressant för mig att se vilka som varvar SmB 1-3 utan flöjtar och warp rör.
Det går om man bara tar sig tid. Och man får väl ta ett par pauser då & då förmodligen, men jag minns inte att jag tyckte det var så svårt sist jag klarade det utan fusk. Var ju iofs c:a 8 år sedan, men ändå :P

#20998  by Link

Super Mario 1 och 3 är nog dom spel jag varvat flest gånger och då snackar vi mååånga gånger 8)

#21031  by Bonomaul

Jag funderar över huruvida warpande kan betraktas som fusk eller ej.
Emulator förstår ju alla, men fusk. Game Genie tex.. det är ju fusk. Att använda flöjter och hoppa ner i rör här och där anser inte jag vara fusk i den bemärkelsen, utan ett sätt att utnyttja spelet till max.

SMB3 är dessutom pisstråkigt att klara om man använder flöjtarna. Det är ju bana 4-7 som gör spelet värt att spela nästan..

#21037  by WERY

Alltså fusk i mario är ju att hoppa över banor som man annars måste göra. Jag tycker inte att man har varvat dom spelen för än man har plöjt igenom varje bana. Att använda vanliga rör är inte så farligt men om man hoppar över hela banor och världar då fuskar man. Om man sen flyger igenom banorna eller hoppar genom vissa hemliga stup så är det inte fusk men annars

#21055  by Frezy_man

Att använda en flöjt tycker inte jag ska ses som fusk. Däremot som genväg. Jag spelar också snuskigt mycket på mitt NES i perioder. Ibland kan jag lira 80 timmar på en vecka. Ibland står mitt NES orört i några veckor då jag spelar någon annan konsoll eller inte spelar alls. Orkar inte heller gå in och skriva att jag klarat ett spel då jag redan klarat det 40 gånger tidigare den här veckan. T ex. När jag gjorde min Ninja gaiden 3 speedrun... Då varvade jag nog spelet 50 gånger på ett par veckor. Om inte mer än så.

Om man som "första-gången-spelare" spelar mario 3 tror jag det är enklare att gå igenom alla världar än att använda sig av flöjtar. Några svåra världar kan man hoppa över men det underlättar att spela igenom alla enkla för att sammla på sig 28 föremål, P-vingar mm. Som man kan använda sig av på värld nr. 8.

edit: 80 timmar var att ta i :lol: 50 timmar blir bättre.

#21062  by Bonomaul

WERY;
Vari ligger den fuskmässiga skillnaden i att använda en P-vinge eller ett moln tycker du?

#21076  by WERY

Bonomaul wrote:WERY;
Vari ligger den fuskmässiga skillnaden i att använda en P-vinge eller ett moln tycker du?
P-vengen är ärlig för man måste fortfarande spela banan och jag svär på min fars grav att att om man hade en sån för varje bana skulle man ändå inte bara ta sig igenom med livet i behåll. På vissa flyger man genom luften och rätt in i mål medan andra tar en till underjorden där man oxå måste spela banan utan att man får större fördel av vingen.

Men med molnet hoppar man bara över banan utan att spela den och är det en obligatorisk bana vilket nästan alla banor i smb3 är så ska man inte säga efteråt att man varvat spelet ärligt.

Molnet tar dig förbi en bana direkt men vingen tar dig igenom, om den gör det. HAr man tur så slår inte åskan ner i en när man flyger utanför bild på alla dessa bepansrade banorna. P-vingen får ärligt men glöm inte att flöjten ligger på ställen man aldrig skulle hitta dem om man inte kände till hemligheterna. Det finns ingen väg som leder direkt till flöjten och vidare utan man måste gå hemliga omvägar.

#21088  by J. Lilja

Nä, jag måste nog hålla med Bono i det här fallet. Det blir för svårt att bestämma vad som är fusk och vad som inte är fusk i alla olika spel om man ska se på det på det här viset. Flöjtar, moln och dyligt kan inte anses vara fusk då de placerats i spelen för att underlätta för spelaren, om denne är skicklig nog att hitta dem. Jag tycker personligen att begreppet "fusk" är ganska begripligt.

Game genie, konami-koden, och andra koder som kräver att man trycker på vissa knappar i en viss ordning på en viss plats kan snarare räknas som fusk då dessa aldrig finns beskrivna i spelens respektive manualer, och användandet av dessa innebär ofta att spelen inte går att spela som det ursprungligen var tänkt.

#22023  by Ufouria

Tjohoooooo! Superlycklig. Klarade precis Mr. Gimmick. :D

Fortfarande lite skakis. Slutbossen var inte direkt lätt. Fanns en hel del andra svåra moment oxå som jag först trodde var omöjliga. :P

#22031  by Nystroem

Sanna:
Stort grattis :) Du som spelat igenom så många NES-spel nu borde ju veta att ingenting är omöjligt :)

#22033  by Ufouria

Nystroem wrote:Sanna:
Stort grattis Du som spelat igenom så många NES-spel nu borde ju veta att ingenting är omöjligt
Tack! :)
Ja, jag börjar inse mer och mer att inget spel är omöjligt men är inte helt övertygad förrän Snake Rattle N Roll är avklarat. :P

#22037  by Nystroem

Haha är det så hemskt alltså? Jag spelade det mycket när jag var liten, men det var många år sedan nu. Får väl se till att testa det igen :)

#22062  by likeguitars

Jag drog igenom Kid Icarus precis. Fan vilket skönt spel. Skön musik, sköna monster, skön humor (när man prutar och så höjer dom priset, skrattar när man handlar för dyrt osv) HÅ HA!

#22083  by nes_nerd_no_1

Sanna wrote:Tjohoooooo! Superlycklig. Klarade precis Mr. Gimmick. :D

Fortfarande lite skakis. Slutbossen var inte direkt lätt. Fanns en hel del andra svåra moment oxå som jag först trodde var omöjliga. :P
Tog du alla gömda skatter då?
Gör man det så kommer man till en ny värld nämligen där den "äkta" slutbossen finns.

#22107  by WERY

Sanna är inte bara bevis på huruvida man får cancer av olika saker utan även på att GG är ett helt onödigt objekt som man inte ska samla på. Det behövs inte och hennes forskning på hur lätt man varvar spel utan är storslagen :D

#22143  by Ufouria

nes_nerd_no_1 wrote:Tog du alla gömda skatter då?
Gör man det så kommer man till en ny värld nämligen där den "äkta" slutbossen finns.
Jepp, alla sex skatter och kom till den sista världen.
Den "äkta" slutbossen var riktigt svår (svårt att få in träffar). Tog han på det sista livet jag hade kvar. Puh.

#22174  by nes_nerd_no_1

Sanna wrote: Jepp, alla sex skatter och kom till den sista världen.
Den "äkta" slutbossen var riktigt svår (svårt att få in träffar). Tog han på det sista livet jag hade kvar. Puh.
Aaah grattis! :)
Håller du inte med om att det spelet är ett av de bästa till NES?
Musiken äger ju! :D

#22175  by Nystroem

WERY wrote:Sanna är inte bara bevis på huruvida man får cancer av olika saker
O.o.. Är Sanna cancerframkallande? ;P

Jag önskar ni kunde sluta hylla Mr.Gimmick så förbaskat, då jag blir riktigt sugen på att skaffa det när ni håller på så! Något som troligtvis aldrig kommer inträffa :cry:

#22179  by Widar

Sanna: Jag önskar verkligen att jag hade ork till att spela så mycket NES som du har! Jag fastnar alltid i nyare spel (PS2 o.s.v.) istället.. Jag har så otroligt dåligt med tålamod så jag ger alltid upp efter ett par banor på NES-spelen... :roll:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 227

Instagram #sndb.se