Page 85 of 111
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:27 Nov 2013, 14:09
by Ufouria
Jag har inte SMB2 dokumenterat med medlemsblad men den borde passa in i den. Anticipation och Cobra Triangle har iaf SCN-GP-1. SMB2 släpptes inte så mycket tidigare än de två spelen att den skulle ha ett rosa blad.
1989-02-23 - Gunsmoke
1989-03-23 - Ghosts 'n' Goblins
1989-03-23 - Trojan
1989-04-28 - Super Mario Bros. 2
1989-06-08 - Rush'n Attack
1989-08-10 - Donkey Kong Classics
1989-08-10 - Ikari Warriors
1989-09-27 - Robo Warrior
1989-09-27 - Section Z
1989-10-25 - Anticipation
1989-10-25 - Cobra Triangle
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:27 Nov 2013, 17:54
by Sonefors
Gött, nu ligger den med SMB2.
(Seeeegaaa!)
Har inte de finaste Anticipation och CT så den passade bättre där jag la den.
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:09 Dec 2013, 12:04
by Vippe
Finns det regionsmärkta 5 skruvars? eller är alla omärkta?
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:09 Dec 2013, 12:47
by Omega Supreme
Ja det finns det. Alla är inte omärkta.
Sent from my iPhone using
Tapatalk
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:24 Dec 2013, 21:10
by Gavelinus
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:25 Dec 2013, 11:47
by Sonefors
Pirat. Jag har ingen aning om vart dessa såldes men en gissning är postorder?
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:25 Dec 2013, 13:20
by segasonic
Vill minnas att kassetten innehåller SMB 3 på japanska. Den är mycket vanlig bland pirater iaf

Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:05 Jan 2014, 11:48
by Hveem
Är det någon som har koll på om Camerica-spelen är regionsfria?
Jag hittade ett som hette Big Nose, som såg kul ut, så jag fundera på att beställa hem ett.. =)
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:05 Jan 2014, 12:36
by segasonic
Jag hade Quattro Sports en gång i tiden. Det funkade inte i en omoddad enhet från Bergsala

Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:05 Jan 2014, 12:42
by Lindholm
På mitt Big Nose the caveman finns en switch på baksidan. Har för mig att det funkade på en omoddad konsol, dock inte helt säker. Alla konsoler jag har är moddade så kan tyvärr inte testa.
EDIT: hittade tråden jag från när jag köpte det
http://sndb.se/viewtopic.php?f=4&t=1122 ... se#p374364 Verkar som det ska funka
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:09 Jan 2014, 17:15
by segasonic
Kan någon PowerPak-ägare se ifall det går att starta PP när man stoppat i den i en Game Genie?
Jag klarar det inte och skulle behöva knappa in 32 koder på samma gång för att modifiera ett spel.
Eftersom jag har nio stycken Game Genies hade jag klarat av det ifall jag kunnat nyttja de fem koderna man kan knappa in i PP innan man startar spelet.
Det verkar som att jag får köpa två GG till dock

Varför funkar det inte? Är det något i PP som spärrar?
Re: Sv: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:09 Jan 2014, 17:21
by Pinge
Har inte PP inbyggd gamegenie?
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:09 Jan 2014, 17:35
by Gsmhacker
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:10 Jan 2014, 14:52
by segasonic
Läste du hela mitt inlägg, Pinge?
Jag var är kanske inte tydlig nog, PP betyder PowerPak

Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:10 Jan 2014, 20:06
by Kreese
Det Pinge menar är att man kan skriva in Game Genie koder innan man startar ROMs direkt i PowerPaken. Med andra ord är själva GG hårdvaran onödig.

Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:10 Jan 2014, 20:13
by Lindholm
om jag inte missförstår Segson, så behöver han skriva in 32 Game Genie koder, och han kan bara skriva in 5 stycken i powerpaken, därför hade han behövt kunna använda GG för att skriva in resten.
Mest nyfiken på vilket spel han behöver 32 koder till och vad de gör...
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:10 Jan 2014, 20:15
by MilleN
Gör man en Nintendo Centipede då med flera GG samtidigt? Hade varit kul att se en bild

Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:10 Jan 2014, 20:17
by Goomba
Eller en kod för varje bugg i Rygar.
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:10 Jan 2014, 22:58
by segasonic
Det är precis som Lindholm tror

Med mina 9st Game Genies kan jag knappa in 27 koder totalt, hade mitt PowerPak gått att starta tillsammans med alla dessa GG's så hade jag kunnat knappa in 5 koder till (27+5=32).
Klarar någon av att starta sitt PowerPak i en GameGenie? Den frågan består
Ja Millen, man får bygga en centipede
Undrar hur många Game Genies enheten klarar av att strömförsörja på en gång

Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:11 Jan 2014, 10:05
by smid
Nej frågan som består är, varför?

Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:11 Jan 2014, 11:15
by segasonic
Svaret kommer om jag lyckas, det är inte så märkvärdigt

Re: Sv: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:11 Jan 2014, 11:26
by Pinge
Är du så kasd på spel att du måste fuska så jävla mycket?

Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:11 Jan 2014, 11:27
by segasonic
Det skulle man kunna tro

Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:11 Jan 2014, 19:33
by Kreese
Borde det inte gå att patcha in GG koder i en ROM. Så de är aktiverade default.
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:11 Jan 2014, 19:40
by segasonic
Jag är inte begåvad nog att räkna ut hur man gör om det nu är möjligt. Om någon lyckas får ni hemskt gärna dela med er om hur man gör!
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:11 Jan 2014, 19:50
by Lindholm
en fundering, kan det vara så att PP behöver mycket mer ström än en vanlig cart, och därför orkar inte NESet driva ett PP med GG? Ren spekulation, men känns troligt.
Nu blev jag sugen på att köpa ett PP för att mäta spänning...
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:12 Jan 2014, 13:25
by Kreese
segasonic wrote:Jag är inte begåvad nog att räkna ut hur man gör om det nu är möjligt. Om någon lyckas får ni hemskt gärna dela med er om hur man gör!
http://www.youtube.com/watch?v=DlamcfJFyvs
Tror detta är rätt!?
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:12 Jan 2014, 15:03
by segasonic
Det ser ut att vara något.
Får kika lite närmre nästa gång jag är hemma och ledig.
Tack!
Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:12 Jan 2014, 17:38
by smid
Nu fick vi reda på hur Sega klarar alla spel, "utan fusk" står det faktiskt i trådnamnet

Re: Fråga Dr. Mario NES Relaterade frågor!
PostPosted:13 Jan 2014, 18:46
by segasonic
segasonic wrote:Det skulle man kunna tro 