• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#270831  by segis

Har knappt spelat nå Ninja Gaiden till NES :( får skaffa mig det något gång :)
Klara nyss Felix the cat, första gången jag testa spelet och det är fan inte svårt :p
 #270834  by Perry

Har inte spelat NG III, men jag har första Ninja Gaiden oklarat, så nu blev jag sporrad att ge mig på det.

Senast avklarade: Parodius! Hyfsat slut, men med tanke på hur överarbetat själva spelet är så hade jag nog väntat mig lite mer av både slutbossen och slutsekvensen.
 #271101  by Pinge

grattis! det har jag aldrig sprungit genom!
inte ännu
 #271107  by segis

Bucky är ett riktigt skönt spel :D man dör sjukt många gånger i det bara ^^
 #271120  by Ufouria

Har bara sprungit igenom det en eller kanske två gånger. Dog som en fluga ^^
Problemet med spel där det är oändligt med continues kan vara att man inte anstränger sig eftersom det inte gör så värst mkt om man råkar dö.
 #271174  by chris_vain

Det spelet som jag inte ens kommer förbi 3e banan, helt sjukt va det kommer gubbar från ingenstans där. upp för stegen o 3 ninjor o allt annat som flyger mot en.
 #271182  by Ufouria

Man behöver inte gå upp för stegen utan kan röra sig där nere. Lite lättare. Jag brukar iofs gå upp för stegen ungefär halvvägs in i banan. Är rätt svårt att undvika att inte bli träffad av de som kommer nerifrån, skjuter och sedan flyger. Men det gör inte så mkt om man blir träffad några gånger då det finns ett hjärta precis i slutet.

Den svåraste banan är den 4:e där man ska hoppa på stockar över floden. Fiskar ploppar upp när man ska landa. Slår man inte förbrilt då så åker man ner i vattnet. Kan man göra ändå om man landar eller hoppar någon milimeter för tidigt eller sent.
 #271184  by Viktor

Hah, snygg slutscen!

Det var egentligen bara ett riktigt svårt (orättvist svårt) moment i Bucky - näst sista bossen. Schysst spel annars. Ganska lagom svårighetsgrad för mitt numera dåliga speltålamod - vi försökte oss på Metroid först men gav upp efter ett par timmar ;)

Sanna: om man kör med en polare så anstränger man sig för om man dör då så är det ju polarens tur ;)

Hoppas förresten det räknas även om man var två som hjälptes åt 8-[
 #271187  by Pinge

bara om du var den som tog ner slutbossen! :)
 #271191  by Viktor

Nej, va fan, just i slutskedet åtog jag mig att steka pannkakorna, en roll lika viktig som att sitta vid spakarna när man räddar universum ](*,)
 #271526  by Ufouria

Werewolf x4 idag.. :lol: Kanske får räcka för denna omgång. Det är så skönt att spela samma spel om och om igen så att man slipper byta. Ska jag spela Wii så måste jag ju byta kablar i TVn. :P
 #273491  by Ufouria

Sprang precis igenom Dragon's Lair. Myspys spel! :birdo:
Ett av spelen (likaså rush n attack) som jag tycker att det känns som att man börjar om från scratch varje gång man spelar, åtminstone om det var flera månader sedan sist. Glömmer t ex varje gång bort de där ormarna som ploppar fram på första banan. Så de springer jag rätt in i gapet på.
 #273549  by Viktor

Ja vadå, det här får du förklara Sanna, det är väl ingen i världshistorien som har klarat Dragon's Lair?
 #273557  by Ufouria

Det är faktiskt inte SÅ svårt om man spelat det några gånger. Dessutom väldigt kort.

Denna gång lyckades jag hoppa över "D" (daggern) precis innan slutbossen och då blir det betydligt lättare att få ner draken.
 #273636  by chris_vain

o så är Sanna helt klart den enda som har lyckats klara Werewolf,det är ju känt att vara fullt med buggar på den banan med alla stockar, inte alltid dom kommer så man kan hoppa över tydligen.
Har till och med för mig att någon använder en glitch i spelet för o komma förbi det stället i en speedrun jag sett.
 #273678  by Ufouria

Det är inga buggar i Werewolf vid stockarna men man får inte stanna/tveka en sekund utan bara gå exakt hela tiden och hoppa när det behövs. Man kan aldrig stå kvar på en stock i mer än en millisekund för då är det kört utan man måste hoppa igen direkt när man har landat på den och samtidigt slå som en tok eftersom det kommer fiskar hela tiden. :lol:
Tror däremot att det är en bugg på tredje bossen för han kan springa omkring som tokig vissa gånger och då är det kört.

Första Castlevania är grymt! :birdo:
 #273679  by Chefren

Fan vad jag är avis på alla som ni som kan varva spel. Längtar som fan tills jag flyttar och kan börja gamea på riktigt! Kan ju spela NEs på DS nu men det känns som att jag vill "spara" alla spel tills jag kan spela med en riktig nes-kontroll!
 #273763  by 0LD5K00L

pinge80 wrote:ja castlevania 1 är riktigt grymt!
helt rätt! :good: det tillhör en grupp NES spel som man kan stoppa in i sitt nintendo och köra hela tiden utan att det blir tråkigt :yes:
 #273786  by Ufouria

Var säkert ett år sedan sist, minst som jag spelade Castlevania. Kommer inte bli inom den närmaste tiden då jag har andra spel jag vill spela först.

Drog precis igenom Robowarrior. Gick som på räls utan att dö och utan att "fastna". Otroligt lätt om man bara har koll på energimätaren.
 #274408  by Ludu

Jag lirade just igenom SMB2 :) Sist jag spelade var väl 8 år sedan på GBA-porten. Det var kul att det mesta satt kvar i fingrarna :)

Men jag råkade warpa (jag tänkte mig inte för) i femte världen så jag kom direkt till sjunde :/ Inte så big deal men jag hade tänkt spela alla banor. Nåja, det var ju bara 4 banor jag missade så det får bli senare. Kanske en vända med bara Mario, jag brukar alternera mellan Luigi och Toad.

Jag funderar på att spela igenom ännu ett av de lättare spelen. Kanske alla Robot Masters i Megaman 4 å sen lira dr Cossack och Wily imorrn :D
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 227

Instagram #sndb.se