• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#341928  by Mango

Sanna wrote:Battletoads & Double Dragon. Här snackar vi kvalitetsspel. Turtlarna kan ju dra något gammal över sig, här kommer paddorna. 8)

Enda minuset är att färgerna är väldigt starka. Blir smått illamående.

Kolla in t ex level 2 ca 2:00 och frammåt.
Spelade lite Willow idag, det rekommenderas INTE till dig :P Man blir ju snurrig varenda gång det blir strid, helt plötsligt börjar gräset och träden röra sig på ett smått hypnotiserande och epilepsiframkallande sätt.
 #341932  by WERY

Gillar det spelet men det är jobbigt som stryk och väldigt enformigt. Det som är kul är att ju mer han slåss med svärdet, desto snabbare svingar han det. En häftigt detalj. Var flera år sen jag spelade det men ska skaffa in ett amerikanskt exemplar och börja spela igenom nån dag. Kom hela vägen till sista bossen senast jag spelade så tycker överlag inte att det är ett jättelångt spel. Men man får se till att nöta m k t och levla uppåt
 #341996  by Miller

Jag spelade Willow när jag var liten, kom också till sista bossen. Har för mig att sista bossen var man tvungen att döda med trollspöet, och det tog alla träffar annars räckte inte ens MP. Tror jag missade ett skott och sen dog jag. Var det verkligen så eller missade jag att man kunde typ fylla på MP? Eller missade jag fler än ett skott kanske? Om inte annat så klarade jag aldrig spelet, blev sjukt arg för att det var så oförlåtande, ville inte spela om sista borgen heller.
 #342127  by Ufouria

Battletoads & Double Dragon igen. Fick game over på level 7 så nu tog jag en paus innan jag kör om allt igen. Ska spela någon annan gubbe denna gång (finns 5 st att välja på).
 #342314  by WERY

Dragon Warrior är oxå enformigt men då är det ett av dom mest enformiga spelen till formatet. Jag varvade det 2008 och det var massa nötande och levlande och man hörde alltid samma musik igen så till slut stängde jag av förstärkaren och spelade med enbart TVns ljud istället. Verkar som dom andra 3 uppföljarna är mer varierande men det märker jag när jag testar dom.

Man får gå runt m k t och levla i Dragon Warrior för att klara av drakarna som tar massa liv. Så det är ett spel att hålla på länge med. Och precis som i Zelda 2 så ska man stå på ett visst ställe på kartan för att hitta ett hemligt föremål. Minns inte exakt vad men jag minns på ett ungefär var. Det var x antal steg från huvudstaden där man börjar spelet så man ska vara på den ön som ligger på vänster sida och gå längst ner så kommer man till ett ställe där man kan hitta föremålet om man står på rätt ruta
 #343363  by Mango

oldschoolgamer wrote:Turbo i Track & Field är ju fusk! :o
Men sparar fingrarna från misshandel :) Dessutom tipsar självaste Nintendo Magasinet om att använda NES Max till Track & Field när man lirar mot datorn :lol:
 #343373  by 0LD5K00L

Sant, men eftersom spelet går ut på att iprincip bara "turbo-trycka" blir det ju ingen utmaning med att bara hålla inne en knapp. :yes:
 #343386  by 0LD5K00L

Sanna :Jag använder mitt finger med, får anstränga det ordentligt så det darrar och trycker massvis med ggr per sekund

illumi85 : Ush, speciellt när man möter någon som turbotrycker lika bra som en själv, då kan det hålla på i minuter! :s
 #343423  by WERY

Sanna wrote:Jag använde fingret. Det gav härliga vattenblåsor. :P
Du kan använda en synål för att sticka hål på såna blåsor :)
 #343760  by Mango

Bara för att det kom på tal i en annan tråd så har jag spelat Duck Tales idag :) Väldigt roligt spel, jag har nog lärt mig uppskatta det mer nu än tidigare.
 #343774  by Silvervirvelillusion

Min granne kom till mig en gång med mellersta delen av ena handens fingrar plåstrade. Individuellt också, så det såg lite märkligt ut, varpå jag frågade vad han gjort.

"Jag har spelat armbrytning på Track 'N' Field. Jag är skitbra när jag kör såhär", sa han och gnuggade den delen av fingrarna mot knapparna penna-style. :lol:
 #344308  by Ufouria

Days of Thunder ett gäng gånger nu men jag klarar inte ens första riktiga "banan". 8-[
Jag måste ju åka och fylla på bensin. Då hamnar jag sist igen och hinner inte ikapp. De andra bilarna behöver däremot inte stanna i depån. :(

Har även spelat Bignose the Caveman. Älskar verkligen musiken och den blir bara skönare och skönare ju mer man lyssnar. Det har börjat komma lite udda banor nu oxå när man kommer lite längre. T ex att man flyger med klubban som en propeller.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 81

Instagram #sndb.se