• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#20226  by Bonomaul

Respekt Sanna! Du äger ju den här tråden. :)

#20309  by Frezy_man

Jag klarade Ninja Gaiden 3 utan att dö på 16 minuter idag :D Det var GRYMMT! Nu ska min kompletta klenod få bästa plats i min spelhylla ett tag. Det ska plockas fram senare i livet då man någon dag får tilbaka suget.

Sanna: Ja du äger fan tråden. Vad sägs om att göra någon speedrun? Om du vet vad det är. Det kanske skulle ge dig motivationen att spela samma spel om och om igen. Annars finns det i alla fall gott om höjdar spel till NES. Skapa en tråd om du behöver tips :) Förresten, klarat alla Mega man spelen?

#20311  by Ufouria

Frezy_man: Jag har bara kört Mega Man 2 och detta spel har jag inte klarat ännu. Ska väll köra detta någon dag.

Är Ninja Gaiden 3 skoj?

#20315  by Frezy_man

Okey :)

Ninja gaiden 3 är riktigt kul precis som de två första spelen. 3:an är jävligt svårt också. Var fan stolt första gången jag klarade det.

Du kanske redan visste det. Men Ninja gaiden döptes om till "shadow warriors" här i europa. Och trean kom aldrig till våran världsdel. Så om du ska spela 3:an får du skaffa amerikanska eller japanska versionen.

#20317  by Ufouria

Frezy_man wrote:Du kanske redan visste det. Men Ninja gaiden döptes om till "shadow warriors" här i europa. Och trean kom aldrig till våran världsdel. Så om du ska spela 3:an får du skaffa amerikanska eller japanska versionen.
Vilken osis, jag som inte har något chippat NES. Måste fixa ett sådant. Tycks vara flera roliga spel som inte släpptes i Europa.

#20319  by Kreese

Skippa att modda ditt NES och skaffa ett amerikanskt NES istället! Eftersom spelen inte spelas upp rätt på ett moddat NES så är det ju verkligen att föredra att ha ett amerikanskt NES...

Antar att det är fler som vill skaffa, man kanske skulle kunna få loss ett gäng enheter för en billig peng om man hade några kontakter i USA. Det enda man behöver är ju själva enheten, då man kan använda sin vanliga strömadapter och sina kontroller.

#20324  by WERY

Det går allt att fixa fram billiga enheter från USA om man kollar runt men det är bra att få tillbehören oxå. Kolla även på vissa siter här i Sverige där dom säljer äkta enheter. Har köpt några stycken själv

#20340  by Toftanboy

ja ja kan säga som så att jag ger upp på battletoads iallfall :P men maniac mansion är avklarat nu iallfall.. nu har ajg klarat det på två sätt.. ska leta efter fler i helgen :D

#20382  by Ufouria

Kreese wrote:Ok, nu har jag klarat ännu ett spel!!!

Mega Man 2

Började igår och slutförde det idag. Kan erkänna att jag tog lite hjälp från YouTube på slutet, men de första banorna var riktigt enkla egentligen...

Jag har spelat det lite innan, men aldrig orkat att köra genom det, så nu är jag riktigt nöjd!
Klarade oxå Mega Man 2 (igår kväll). :)
Håller med att det var enkelt ibörjan men pulsen steg rejält på slutet.
Har oxå spelat Mega Man 2 lite tidigare men inte orkat köra igenom hela. Lång speltid...

Ska införskaffa något annat Mega Man spel. Har spelat 1:an som barn men aldrig 3:an, 4:an och 5:an.

#20387  by Super-Marko

glömm inte megaman 6.. fins dock bara som usa och japan versionerna

dvs inget SCN eller resten av europa

#20391  by Nystroem

Mega Man 3 är för övrigt roligare än Mega Man 2. Mycket mer utmanande. Musiken är svinbra, men det finns inget som klår Mega Man 2 på den fronten ;)

#20438  by Frezy_man

Själv har man varvat Mega man 2 utan att överdriva ett femtiotal gånger under jul ledigheten :P Bara musiken gör att man aldrig tröttnar på det.

Jag har sagt det förut men säger det igen. Kör hellst amerikanska versionen då musiken spelar i rätt hastighet.

#20505  by Ufouria

Tjohoo! Körde precis klart Ufouria som jag började spela i söndags. :D

FANTASTISKT spel! Näst bästa NES spelet (efter Zelda II) jag spelat.

Precis lagom svårighetsgrad på bossarna, lagom klurigt, lagom lång speltid, härlig och passande musik, fin grafik och trevlig spelmiljö.
Betyg 10/10.

Det svåraste momented var nog att få tag på livsvattnet och att ta sig till bossen i samma område. Men när man väl fått in tekniken gick det lätt. :)

#20513  by Bonomaul

Sanna;
Har någon sagt till dig att du har lite för mycket fritid eller? ;)

Eftersom du har kört igenom en hel drös spel nu så har jag ett litet uppdrag åt dig, nämligen att kanske skriva en eller flera spelbeskrivningar till databasen.
http://www.nesdb.se/phpBB2/viewtopic.php?t=1384
Vore fint om du kunde knåpa ihop något till ett spel där det inte finns någon text.

#20516  by Ufouria

Bonomaul wrote:Eftersom du har kört igenom en hel drös spel nu så har jag ett litet uppdrag åt dig, nämligen att kanske skriva en eller flera spelbeskrivningar till databasen.
Jepp, ska försöka. Känns naturligt att börja med Ufouria. Skickar spelbeskrivningen till dig.

#20552  by Frezy_man

Ufouria... Det verkar ganska kul och mysigt. Upplägget liknar Metroid något. Har aldrig spelat igenom det själv dock. Men helt klart ett bra spel. Släpptes aldrig i USA heller. Får nog skaffa mig ett PAL NES, Ufouria och Mr. Gimmick i framtiden.

Springer ni på Kung fu billigt någon dag så bör ni handla. Ett väldigt enkelt spel. Inte alls svårt att sparka sig igenom på frukost rasten =)

#20615  by rocc

Torde vara Zelda 2 vilket æven var førsta gången, suttit o warpat igenom smb 20 gånger efter det men men. Sitter nu uppe i norge utan nes o gråter

#20661  by Frezy_man

Låter inte dåligt att klara mario 20 ggr =)

I norge utan ett NES, kan det bli värre?

#20670  by Widar

Frezy_man wrote:I norge utan ett NES, kan det bli värre?
Ja, att vara i Danmark.

#20709  by Ufouria

Widar wrote:Frezy_man skrev:
I norge utan ett NES, kan det bli värre?

Ja, att vara i Danmark.
Eller i Finland, vilket jag kommer att vara i maj.
Funderar på att ta med mig mitt NES och några spel.

#20712  by Riwallen

Det väsrsta tycker jag att vara i Sverige och INTE spela NES

#20732  by Bonomaul

Riwallen wrote:Det väsrsta tycker jag att vara i Sverige och INTE spela NES
Det tycker jag går alldeles utmärkt.

Sanna;
Klart du ska ta med NES'et, du kan ju inte jobba 24/7, lite fritid krävs också för att göra ett bra jobb ju!

#20765  by Frezy_man

När jag drog till fjällen i vintras var jag smart nog att ta med mitt NES =)

By the way.

http://speeddemosarchive.com/flash.pl?NinjaGaiden3_1608

Här är en flash film när jag klarar ninja gaiden 3 på dryga 16 minuter om någon skulle vilja kika =)

#20770  by Ufouria

16 min var inte dåligt. :o

Ninja Gaiden 3 tycker jag påminner något om Batman, dock verkar det mycket roligare.

#20779  by Sörbom

Nu blev Solomons Key varvat! Dock med väldans många continue å det faktum att jag klarade 10% av spelet å resten gjorde Lina (min tjej).

:D

#20844  by Ufouria

Kirbys' Adventure avklarat inatt. :D
Tog längre tid att köra igenom än jag trott. Kom flera bossar på sista banan.

Otroligt gulligt och vackert spel, väldigt färgglatt.
Påminner om Super Mario 3 i upplägget.

#20849  by Widar

Sanna wrote:Kirbys' Adventure avklarat inatt. :D
Tog längre tid att köra igenom än jag trott. Kom flera bossar på sista banan.

Otroligt gulligt och vackert spel, väldigt färgglatt.
Påminner om Super Mario 3 i upplägget.
Herregud, Sanna! Respect!
Hur många spel har du klarat nu i år?

#20856  by Ufouria

Widar wrote:Herregud, Sanna! Respect!
Hur många spel har du klarat nu i år?
Det är faktiskt inte så många spel som jag klarat ännu sedan jag köpt mitt NES i november förra året.
Kid Icarus, Link, Zelda, Duck Tales 1 och 2, Little Samson, Chip n' Dale, Power Blade, Ufouria, Rockin' Kats, Mega Man 2 och nu senast Kirbys' Adventure.

#20862  by Bonomaul

Sanna wrote:Det är faktiskt inte så många spel som jag klarat ännu sedan jag köpt mitt NES i november förra året.
Nä, eller hur.. "bara" 12 stycken!! :shock:

#20876  by Ufouria

Tänkte gå hem från jobbet nu och spela NES. :)
Tror det får bli Metal Gear. Har aldrig spelat detta till NES, bara till Playstation.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 227

Instagram #sndb.se