• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#247126  by Pinge

Well done, det är inte många som fixar det spelet! Utom sanna som kan klara det med ryggen mot teven och handkotrollen uppochner!
 #247130  by nes_nerd_no_1

EkZo wrote:Klarade mitt allra första NES spel presic-Shadow Warriors, även om jag klarat det på snes tidigare=) Sjukt roligt spel. Ska se till att klara det med 1 credit nästa gång också bara, fortfarande lite problem med 6-2 och även sista bossens andra steg.
Grattis! Jag har fortfarande inte lyckats efter snart 20 års nötande! :$

Finns SW till SNES? Det var något nytt för mig!

Edit: Såg att det fanns som Ninja Gaiden iaf, så då antar jag att det inte var ngt som kom hit till europa...
 #247519  by EkZo

Tackar tackar=) Klarade nyss spel nr 2, mario bros. + loppning Gaiden Triology till SNES. woho!, även det klarat till snes innan men nes verran är ju mycket bättre.
Sanna wrote:Finns Ninja Gaiden Triology till SNES.
Presajs^^
 #248560  by instinqt

Gun Smoke.

Fuskade iofs i slutet eftersom jag blev lite pissed på att jag inte hittade "wantedgrejen". Så jag köpte en häst :$

Det är så jävla svårt att se skotten på sista banan när man kör via NES och TV, de smälter in ganska bra i den ljusgråa bakgrunden. Det är mycket tydligare på emulator.
 #248568  by chris_vain

Men ändå är det ett så underbart spel. fast det kunde gärna varit 10 banor längre! lite kort och lätt.
 #248570  by instinqt

Det är ungefär samma brister som Gradius har. Det är ett bra spel men lite kort och upgrades gör spelet för lätt.

Kör man smart bomb, magnum och en häst så är man fan odödlig.
 #248576  by chris_vain

man behöver nästan inte ens ha magnumen eller hästen, men smartbomben kan va bra o ha när handsvetten gör så man gör alla småmissar :lol:
 #248577  by Ufouria

Ja faktiskt! Smart bomb har jag iofs aldrig testat för jag har inte vetat förrän nyligen att den fungerar som en "livsförsäkring".
Tycker nästan att det fungerar sämre om man har magnum för då snålar jag med skotten. :lol: Med vanliga vapnet behöver man inte snåla.

Tycker det är bra att spelet är kort. Behöver inte vara längre då blir det bara jobbigt. Korta spel är :good:

Edit: Smartbomben fungerar väl bara en gång. När den är förbrukad (om man blivit träffad eller hur funkar det?) så måste man köpa nu. Vad händer när man har en smart bomb i bagaget och man blir träffad? Märker man att man blir träffad, typ att det smäller till?
 #248580  by chris_vain

smartbomben ötlöses så fort man blir träffad när man har den aktiverad,sen blir det att springa o köpa en ny vid första bästa tillfälle.det smäller till o blinkar o alla dör. snabbt o effektivt. :)
 #249361  by segis

Efter lite nötande så har jag tagit mig igenom Rockman 5 ^^ Man gillar oftast spelet mer ju bättre man blir på det ^^
Älskar musiken för övrigt :D
Så nu får någon ta och köpa spelet av mig när jag kommer hem :MM
 #249495  by Ufouria

Det stämmer nog att man oftast gillar spelet mer ju bättre man blir på det. När man känner att man börjar behärska det så blir det helt klart roligare än när man för första gången ska ta sig igenom ett elakt och frustrerande spel. Då tycker man mest att det är ett skitspel. Minns att jag var otroligt sur på MM 4 första gången jag spelade det. Hatade det pga alla elaka taggar som plötsligt mötte en när man hoppade ner i ett hål samt andra grejer man inte var beredd på.
 #249499  by segis

Har inte klarat MM4 och MM6, får ta det när jag kommer hem :)
 #250037  by Ufouria

Turrican. Egentligen ett värdelöst spel men jag älskar det, ffa musiken. :D
Även fast jag spelat det massvis av gånger så har jag svårt att hitta vägen på bana 5-1. Får alltid snurra omkring där ett tag innan jag kommer rätt.
 #250958  by segis

Klarade ut Super Dynamix Badminton på svåraste :p haha vilken bragd ^^
Gick oväntat lätt 8) :yes:
 #253600  by Pinge

ja, lolo 2 är lurigt, vet inte hur många rum det är... men många iaf!
 #255373  by Rickard Ingvarsson

Lolo 2 lirade jag massa för några månader sen!
Kommer inte ihåg hur långt jag kom men skrev givetvis upp kodena, ska kolla efter hur långt jag har klarat
så fort jag hinner.
 #255478  by Sonefors

Ja man börjar ju med dom bästa! Har inte testat Lolo 2 än, blev tvungen att spela Gunsmoke lite innan jag bytte bort det. Passade samtidigt på att testa lite andra spel, det finns mycket skit alltså! Blir dock inget spelande idag, ska plocka isär konsolen och göra ren connectorn, trodde jag hade gjort det men det var tydligen på min andra konsol som numera är i förrådet efter flytten. Antar att det blir en till omgång med gamebiten efter det.
 #255496  by Cpt Tuttle

Sanna wrote:Turrican. Egentligen ett värdelöst spel men jag älskar det, ffa musiken. :D
Är det Chris Hülsbeck som står för musiken även i NES-version?

Själv klarade jag Popeye igår...cirka en kvart efter jag fått hem det. :DOG
Snacka om valuta för pengarna...eh? :roll:
 #255497  by Ufouria

Ja det är nog Hülsbeck även i NES versionen.

Popeye är väl typ 3 banor (tror det bara var det i Intellivision versionen iaf)?

Chip n Dale är inte heller mycket valuta för pengarna. Iofs så kanske man spelar CnD flera gånger för det är rätt skoj. Popeye däremot är man nog mättad av efter en omgång. :lol:
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 227

Instagram #sndb.se