• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#239897  by Ufouria

Batman avklarat precis. Underbart spel! Andra formen av Jokern är inte direkt jättelätt tycker jag. Dog några gånger på honom. Snällt att man inte behöver spöa båda formerna på raken.
 #240136  by Ufouria

Shadow Warriors för X:e gången. Men det är första gången som jag kikar på mellansekvenserna.
Det är samma story som det är i Ninja Gaiden Worlds of Power boken.
 #240221  by Pinge

Klarade på Norrköpingsträffen
Super Mario Bros & Castlevania! :)
 #242165  by Ufouria

Shadow Warriors II. Vilket ös!! Det var t om bättre än jag minns att det var. Ruskigt bra musik i kombo med snabbt tempo. :birdo:

Så skönt att man kan klättra på alla väggar. Dessutom gillar jag när man får 1-2 st medhjälpare så behöver man inte känna sig så ensam.
 #242244  by Frassni

Jag har massor av spel att spela som jag inte spelat igenom.. (det blev mycket ordet spel i meningen :p)
I första hand kommer det iaf bli: Shadow Warriors 2, Batman, Batman Return of the joker, Little Samson :good:
 #242261  by Ufouria

Du har många underbara spel att spela mao! :good:
Önskar att jag inte hade spelat dem tidigare så att jag kunde spela dem för första gången.

Batman Return of the joker har jag iofs bara spelat en gång.. eller kanske var det två gånger på raken. Det ska bli skoj att spela igen så snart jag fått tag på en kassett.
 #242425  by crust

Klarade precis Solomon's Key. Fick ta första continuen vid bana 42, sen kämpade jag mig igenom de sista kvarvarande banorna. Ett för mig alltid lika roligt och stimulerande hjärngympespel. Jag klarade det aldrig riktigt när jag var yngre, tror jag kom till bana 27 eller nåt liknande då. Så nu var det dags.

Nu blir det lite Guardian Legend. :)
 #242462  by Ufouria

Grattis! Solomon's Key är ett spel som jag troligtvis aldrig skulle klara utan en himlans massa hjälp. Samma sak med Solomono's Key 2 och Lolo 3. De blir på tok för svåra och inte roliga öht ungefär halvvägs in i spelet.
 #242472  by Pinge

sjukt!

Vet att vi var nära att klara det när jag var liten, men det sket sig.. e väl några grejjer man måste ta på några andra banor för att klara spelet..
 #242497  by Ufouria

Jaha.. så det är ändå krångligare än att bara klara bana för sig. Tror jag kommit till fjärde banan eller nått i Solomon's Key. :DOG
Tvåan däremot kom jag rätt långt i. Längre än halvvägs men med hjälp på rätt många banor på slutet. Tvåan har trevlig musik (lyssnade igår).

http://www.youtube.com/watch?v=-1c0bdQADuo
 #242502  by Pinge

tvåan hade jag också back in the days... och det är ett av dem spel som mor & far har spelat mest! Sen har väl det batteribackup?
 #242557  by Ufouria

Det är jobbigt när man spelar den typen av spel sent på kvällen. Då fortsätter hjärnan att jobba med att lösa problemen när man ska försöka sova. T ex när jag spelat Tetris sent så fortsätter jag att pussla ihop bitar när jag ska försöka sova och vaknar jag mitt i natten så håller jag fortfarande på och lägger tetrisar. :lol:
 #242657  by crust

Ja, i Solomon's Key bör man nog försöka plocka på sig så mycket liv man kan och inte slarva på de lättare banorna(så lätt hänt att dö för att man nonchalerar ett hopp eller så), så man får behålla och använda lite eldklot framöver i spelet för att underlätta en del djävliga situationer. När man lär sig banorna och får in den gamla goda rörelsetekniken/blockrappheten efter ett tag brukar det flyta på. :)

Solomon's Key 2 har jag i princip aldrig prövat! Hm, Goonies II klarade tog jag mig nog aldrig igenom när jag var yngre, borde ge det ett försök.. Minns att det var nånstans jag körde fast.
 #242737  by Sonefors

Jag kommer aldrig ihåg exakt vart man hittar allt och alla heller, men på nåt sätt löser det sig alltid. Slutet är lite virrigt när man hoppar mellan hundra olika världar känns det som. Hade alltid problem med att hitta 2 av de 6 goonies man ska rädda.
Last edited by Pinge on 13 Feb 2010, 18:53, edited 1 time in total. Reason: Onödig citering av senast skrivna inlägg!
 #242992  by Ufouria

Något likt kanske. Mörka färger i båda spelen.
Första gången jag spelade Kabuki tyckte jag det var rätt skoj men andra gången tyckte jag det bara var trist och "töntigt" på något sätt. :s
Löjliga bossar och ganska intetsägande spel. Inget jag kommer att spela igen!
 #243679  by crust

Klarade Zelda II, och dygnsrytmen förstördes tack vare tidsfördrivet! :) Klarade även Solomon's Key igen, denna gången utan att använda nån continue och med 8 liv kvar. Det tar sig! :)
Gillar inte du den sortens spel som Quantum Fighter, Sanna? Körde det lite igår faktiskt... Fastnade inte riktigt för det.
 #243694  by Ufouria

Jo, det är precis min typ av spel egentligen. Men just Quantum Fighter fastnade jag inte för. Banorna var tråkiga, fula fiender, löjliga bossar osv. Inte heller musiken var något att hänga i granen. Utmaningen var inte heller särskilt hög men däremot några "störande" moment.
 #247058  by EkZo

Klarade mitt allra första NES spel presic-Shadow Warriors, även om jag klarat det på snes tidigare=) Sjukt roligt spel. Ska se till att klara det med 1 credit nästa gång också bara, fortfarande lite problem med 6-2 och även sista bossens andra steg.
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 227

Instagram #sndb.se