• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#236533  by Ufouria

Jo, det är nog samma musik på de sista banorna. Kommer inte riktigt ihåg.

Banorna är roliga och så är det inte några frustrerande moment. Sedan är det rätt skoj att man får användning för de olika vapnen under banorna och inte enbart mot bossarna. T ex Star Mans vapen är utmärkt på Crystal Mans bana på de ställena där kristaller faller ner. Napalm Mans bomber är roliga att slänga på mössen och hönsen.
 #236634  by chris_vain

Wiiiee. Klarade precis Wrath of the black manta, måste vara hundra år sen jag gjorde de sist.
glömmer alltid bort vilka saker man ska använda på sista bossen.
 #237417  by Frassni

Håller på att lira Gremlins 2. Jag minns att klarade det spelet hos en kompis, när jag gick i årskurs 3 på mellanstadiet.
Kul spel, konstigt att man sällan hör någon prata om det.
Ikväll har jag klarat det :)
 #237442  by Ufouria

:good:

Gremlins 2 borde vara skoj (har inbillat mig det iaf) men jag har inte riktigt fastnat för det. Har bara spelat igenom det en gång. Vågade knappt spela det som barn för det var så otäckt (kuslig musik).
Sist när jag skulle spelade det (det var med i Belfegor's triathlon tävling) tyckte jag det var rätt trist så jag spelade aldrig vidare. Det är ett spel jag nog aldrig kommer sätta mig och spela igenom igen.
 #237450  by Pinge

ja gremlins har bra musik (Sunsoft)! har aldrig klarat det dock
 #237512  by Frassni

Jag klarade Gremlins för ett tag sen.. Tyckte det var ganska skoj :) Tänkte börja lira igenom Robo Warrior nu.
Kollade precis på Gremlins 1 på dvd också, grymt bra film. Såg den jävligt många gånger när jag var yngre :P
Ska se 2:an nu.
 #237578  by chris_vain

Gremlins kommer jag ihåg att det var ett av favoriterna när jag var liten, lätt var det iaf d men nu å dör man hela tiden tycker jag. Precis som min fot dog på puben ikväll,stor som en fotboll som den ska va :s
 #237755  by Ufouria

Första formen med clownnäsan är jobbig om man inte ha ett gäng eldflammor.

Musiken på sista banan är som sagt grymt störande om man hört den X antal ggr. :lol:
 #237762  by Frassni

Ja, för mig blev det ju att ha 80 poäng för eldflammor för varje boss :)
Till slut kunde jag ju banan utantill så man hade en del till eldflammorna. Stället innan bossen missade jag dock alltid lite liv.
 #238031  by Frassni

Shadow Warriors avklarat igen :)
Gick lite lättare den här gången, dog dock några gånger på sista bossen igen.
Måste fixa Shadow Warriors 2 nu. Sen blir det Ninja Gaiden 3. Eller kom 3:an ut i Europa också?
 #238037  by Ufouria

Du är som mig, spelar igenom samma spel två ggr på rad. ;)
Jag gör det så gott som alltid. Man är "varm i kläderna" och vill testa om det går lättare andra gången vilket det alltid gör.

Shadow Warriors/Ninja Gaiden 3 släpptes aldrig i Europa. :/ Jag har aldrig spelat det. Tvåan är bättre än ettan iaf. Bättre musik ffa.

Själv har jag spelat igenom Trojan 5 ggr idag. :lol:
Nu är kassetten urtagen ur NES konsolen så nu blir det inget mer Trojan på ett tag.
 #238044  by Pinge

Sanna: dags för Metal gear?! eller du kanske inte har det?
 #238051  by Frassni

Ja, först när jag spelade Shadow Warriors tyckte jag bara det var halvskoj. När jag kom till sista banan började jag nästan bli lite less när jag inte klarade det. Men sen när det var avklarat, kändes det ändå lite kul på något sätt. Därför var jag tvungen att lira igenom det igen :)
Nu måste jag bara skaffa 2:an 8)
 #238052  by Pinge

Svensksåld 2:a kan bli svårt att få tag i komplett! :)
 #238057  by Frassni

Jag har tyvärr märkt det :(
Får kanske köpa kassett först då.

Någon som har förslag på vad man ska lira igenom nu? (Får man ställa den frågan här? Eller räknas det som Off topic? 8) )
 #238060  by Pinge

det e lungt... men vi vet ju inte vilka spel du har!
jag föreslår det underbara Little samson eller Kid icarus...

vill du ha mer action så kör Rush & Attack (som sanna måste vara bäst i världen på)!
 #238064  by Ufouria

pinge80: Jag har inte Metal Gear.

crust: Japp, jag gillar musiken i Shadow Warriors 2 men tycker den är hemsk i ettan (stressande musik). Många tycks dock gilla musiken i ettan. :s

Jag föreslår Little Samson, Rush n Attack, Blue Shadow, power blade, eller Shatterhand.
 #238071  by Frassni

Började faktiskt lira igenom Kid Icarus på morgonen, men det gick så segt (efter att ha lirat Shadow Warriors), så jag stängde av. Har klarat ut det spelet en hel del gånger, hade det som liten.

Ska nog ta och spel Little Samson, bara testat det tidigare. Kanske dags att jag tar tag i det och kör igenom det nu :)
Det är ett spel som jag alltid tyckt ser roligt ut :yes:
 #238074  by Pinge

Little samson spelade jag för första gången häromåret.. fastnade direkt för det! E hur mysigt som helst! :yes:
 #238079  by crust

Sanna: Ah okej! Det är ju ett väldigt fartfyllt spel så musiken pushar ju på i rätt skön riktning tycker iaf jag. Jag tycker 2:ans musik inte har några sköna melodier. ;/ Ska fan ta å köra lite SW nu, det var längesen! :D
 #239679  by Ufouria

Spelade nyss igenom Zelda. Kan ju inte bryta trenden att spela samma spel minst 2 ggr på raken. :)
Första gången som jag spelat igenom det utan att dö någongång (klantat mig och dött eller avsiktligt tagit livet av mig för att spara).

Många grejer som är helt onödiga ju (har inte tänkt på det tidigare), t ex kraftarmbandet, den blå staven (vad har man den till?), den röda ringen (vad ska man med den till när man bara har någon minut kvar att spela??), röda ljuset, de blå/röda medicinbägarna osv.
 #239693  by Lakanman

Blå/Röd flaska är väl bra att ha om man sitter i skiten och behöver liv. Kraftarmbanden är ju ingen mening med. Bara för att kunna teleportera sig runt. Ja staven är väl inget tvång vad jag minns. Tror aldrig jag tagit den röda ringen faktiskt. Röda ljuset är ju bra om man inte är 100% på vart man ska elda och vill prova sig fram.
 #239707  by Ufouria

Jag köper alltid 1 röd flaska ifall att men sedan är jag för snål för att använda den. :lol: Jag vet att det finns fler men det känns ändå lite lyx att använda den. Sist jag spelade använde jag den precis när jag kom in till slutbossen. Hade varit lite drygt att springa igenom hela sista borgen igen.
 #239728  by Frassni

Röda ljuset är ju bra ifall man vill hitta gångar och bränna.. med blåa ljuset kan man ju bara bränna en gång per bild.
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 227

Instagram #sndb.se