• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#224024  by Lakanman

Mega Man

Image

Tråden säger dock (Utan fusk). Körde med select knepet på den där snubben som delar sig.

Tänkte köra igenom 1-6 och orkar fan inte fastna direkt på 1:a. Så jag får leva med att jag inte klarat det på riktigt vis.
 #224043  by Ufouria

:good:

Yellow Devil är han som delar sig. Min älsklings boss. :birdo:

Klarade Vice Project igen idag. Nu spelar jag Mega Man 5 Complete Works med remixad musik.
 #224049  by Lakanman

Antar att du klarat Mega Man utan något select knep ;)

Är det kul? Ska kolla youtube sen kanske pröva det om det verkar trevligt..
 #224056  by Ufouria

Japp, kör aldrig med select. Har aldrig ens provat. :$

Vice är skoj. Gillar man Shatterhand, Blue Shadow och Batman så gillar man det. Det är lättare än de spelen.
 #224809  by OldSchoolPlayer

OldSchoolPlayer wrote:Bart Vs The Space Mutants. Fy HELVETE vilket svårt spel! Tog en jävla massa timmar & sena nätter innan jag klarade det här spelet. Klarade aldrig spelet som liten, och förstår nu varför.

Att jag klarade sista banan var bara en slump. Kan någon förklara för mig exakt vad som hände? Jag hade samlat alla uranium pinnar eller vad det nu är, letade som en idiot efter den sista, hittade den inte. Såg Maggie krypandes, slängde ett paket donuts så att Homer kom. Vi tog hissen tillsammans sen slängde han något där den sista uranium pinnen skulle vara, sen hade man klarat spelet.

Vad fan var det där?! Var det en donut han slängde dit eller?
Ingen som kan förklara?
 #225483  by Ufouria

Spelade nyss igenom Rockman 1 på famicompiraten med rockman 1-6. Är inte van vid att allt går så snabbt. Skott och sånt från fiender kommer inte exakt på samma ställe som när man spelar PAL versionen. Yellow devil är snabb som tusan, dock inte riktigt lika snabb som i Rockman complete works men betydligt snabbar än i PAL versionen. Me like! :birdo:
 #228985  by segis

Spela nyss igenom Jackie Chan's action kung fu :D roligt men kort spel, skulle ha varit ett par banor till ^^
 #229024  by Ufouria

Grattis!
Tyckte det var rätt lagom långt. Gillar korta spel. Även viss utmaning (lagom svårt) innan man kommit underfund med spelet (specialattackerna etc).
 #229034  by segis

Tog mig tre försök att klara det, man får inte göra lätta misstag i spelet, annars är man körd
Det kom bra många fula ord mot sista bossen kan jag lova :lol: :roll:
 #233610  by Ufouria

Det var längesedan som jag spelade igenom ett NES-spel för första gången. Har ju redan tagit mig igenom i princip alla bra spel som släpptes till NES i Sverige. :( Så jag får gå vidare till famicomspelen. Först ut blev detta trevliga spel som bara släpptes i Japan.

Image
 #233885  by DavidBluBB

Den asiatiska svastikan

Svastikan har mångtusenåriga traditioner i delar av Asien, bland annat Indien och Japan, och är alltjämt populär där. I indisk och persisk kultur är den en uråldrig symbol för solen samt Mithra. Den förekommer som heraldiskt vapen för flera japanska adelsätter. Den används exempelvis likaså inom hinduismen och den tibetanska religionen såsom lyckotecken.

I Indien är den medurs vridna svastikan (卐) vanligast, medan den moturs vridna varianten (卍) är vanligast i Kina och Japan, där den bland annat symboliserar buddhistiska tempel på kartor, på samma sätt som korset symboliserar kristna kyrkor. På kinesiska (mandarin) kallas den wàn, på japanska för manji.
 #233893  by Lakanman

I know ;).. Men man kan tycka att dom designar spelet vet vad den symbolen mer har stått för och inte ta med den i ett spel.
 #234359  by Miller

Jag klarade ut Mother nyss.

Har velat sätta mig ner med Earthbound-serien sen jag läste på lite om det mytomspunna Mother 3. Tänkte dock börja från början och då måste man ju börja med originalet till NES. Spelet i sig är väldigt bra, grafiken påminner om Pokémon (bara 10 år tidigare) och spelet har grym - ofta funkig - musik. Storyn är väl sådär, just atmosfären i spelet höjer berättandet lite med roliga karaktärer och fantastisk dialog men helt ärligt så glömde jag bort mitt huvudmål efter en timma och sprang mest dit folk visade mig. Tror serien blir mer karaktäristisk i och med del 2 (Mother 2/Earthbound till SNES) som jag tänker ta tag i så fort jag laddat om JRPG-batterierna.

Kommer aldrig mer spela igenom ett RPG till NES för övrigt, om jag inte varvar Final Fantasy 3 någon gång i framtiden. Alldeles för random/frustrerande i det långa loppet tyvärr, men det finns fortfarande högst spelbara titlar inom genren till konsolen vilket är roligt.

Tänker nog spela igenom Crystalis till NES härnäst.
 #234391  by Miller

Indeedy. Mother-serien heter Earthbound i väst, dock har bara ett spel släppts här officiellt och det är det till SNES, aka Mother 2.

Om du är vidare intresserad så är denna artikel fantastisk.

http://www.lostlevels.org/200407/200407 ... ound.shtml

Berättar mer eller mindre allt du behöver veta om Mother/Earthbound i öst kontra väst.
 #234393  by Rubbade Runar

OldSchoolPlayer wrote:
OldSchoolPlayer wrote:Bart Vs The Space Mutants. Fy HELVETE vilket svårt spel! Tog en jävla massa timmar & sena nätter innan jag klarade det här spelet. Klarade aldrig spelet som liten, och förstår nu varför.

Att jag klarade sista banan var bara en slump. Kan någon förklara för mig exakt vad som hände? Jag hade samlat alla uranium pinnar eller vad det nu är, letade som en idiot efter den sista, hittade den inte. Såg Maggie krypandes, slängde ett paket donuts så att Homer kom. Vi tog hissen tillsammans sen slängde han något där den sista uranium pinnen skulle vara, sen hade man klarat spelet.

Vad fan var det där?! Var det en donut han slängde dit eller?
Ingen som kan förklara?
http://www.youtube.com/watch?v=f8YcjNb3 ... xt_from=PL

Här är det ju maggie som avslutar spelet, hon verkar kasta sin napp?.... Kanske finns några olika slut?

Har bara kommit till stage 4 på det där jä##a spelet, men är hemma sjuk så ska fan ge det ett försök :lol:
 #234395  by Chefren

På skidresan varvades bubble bobble ett varv, megaman, megaman 2 och megaman 3.
 #235754  by DavidBluBB

Har klarat igen Mega Man 2 två gånger nu på morgonen. Fasen vilket bra spel det är, alldeles lagom svårt.
 #235796  by FerretX

Riktigt bra spel... har spelat de flera gånger denna veckan men inte klara de... men jag satt mig ner för ett tag sen efter jag hade sett att du skrev att du klarat de 2 gånger och började lira mega man 2 ... och klarade de äntligen..

jag är ganska dålig på mega man spel så de känns skönt o ha klarat de..
 #236496  by Frassni

I helg klarade jag ut:
Chip N dale, Metroid och Mega Man 5.

Tyckte Mega Man 5 var kul, roligaste MM-spelet efter 1:an faktiskt :)
Visst, 2:an är mångas favorit.. Jag tycker musiken är grym i 2:an, men annars vet jag inte... Svårt att säga ;)
 #236529  by Frassni

Precis :)
Är inte helt säker på detta, men var det inte nästan samma musik igenom alla sista banor i MM5? Musik var lite minus, men tyckte det var lagom lätt och annars roliga banor.
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 227

Instagram #sndb.se