• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#214074  by Frassni

Probotector :)
Imorgon blir det Contra 2, eftersom jag inte har Probotector 2, efter det tänkte vi köra Contra Force, ifall det nu är kul. Har ändå inte hört så mycket om det spelet.
 #214081  by Frassni

Ja just det, har hört tidigare att det ska vara buggigt. Aja, kanske får klara av Battletoads istället, kommit till sista banan några gånger. Men det var för typ 2-3 år sedan. Nu får man väl börja nöta om igen på de sista banorna. :-k
 #214321  by Harvester

Nu va det någon månad sen, men ja körde ett race där...

Då blev det..

Megaman 2
Castlevania 2
Rocking Katz
goonies 2
Shadowgate
Super Mario 1
Wrath of the black Manta
Kid Icarus...

Sen orkade ja inte fler.. :good:
 #214337  by Frassni

Sanna wrote::good:
Blev oxå sugen på att spela Snakes. Skulle vara skoj att spela två. Har jag aldrig gjort.
Vi är tre som spelar, byter efter varje continue :)
 #215728  by macjohan

rogerxy wrote:På min NDS, funkade klockrent... dock brukar de flesta spelen strula på ett eller annat sätt i emulatorn. Oftast grafikbuggar
Har du upplevt att vissa spel, SMB1,2,3 bland annat har för snabb speed i gameplay?
 #217081  by Ufouria

Grattis! Antar att ni tappade räkningen angående antalet continues. ;)
Antalet continues jag använde första (och enda) gången jag spelade igenom det går inte att räkna på fingrarna.
 #217097  by WERY

Drog igenom ett varv på SMB2 och det slutade på över 2 800 000 poäng då jag gjorde för många misstag och såna jävelskap. Verkar ha varit stelt på spelfronten annars
 #217825  by Simon_ifrån_Delsbo

Klarade Kirby's Adventure för inte så längesen! :D
Man kände sig lite stolt när man såg slutsekvensen men tråkigt nog förstod jag inte mycket eftersom texten var skriven på tyska.
Image
 #218100  by Smart Cat

Asch, Tyska är inga problem. Här kommer en snabb sammanfattning av allt du behöver veta på den bilden.
Kirby= Kirby (Du ser hur enkelt det är)
Ende = The End (Men det är ju Engelska så det blir väl typ slut på Svenska)
Punkte = Misstänker att det är typ poäng men vet ej säkert, det fanns inte med i min tyskabok.
Tschüss! = Hej då, Adjö, Hej då.

:good:
 #223392  by Pinge

MegaMan och Festers Quest som jag klarat ut nu i helgen! :good:
 #223627  by Ufouria

Klarade precis Vice Project Doom. Lätt men rackarns trevligt, typiskt Sanna spel. :good:

Typ som en blandning mellan Shatterhand, Blue Shadow och Batman. Rekommenderas varmt om man gillar den typen av spel!
 #223632  by Pinge

och du har haft det i din ägo hur länge?? 2timmar? :lol:

Du om någon borde skaffa dig ett powerpak! 8-[
 #223643  by Ufouria

Ja typ. :lol:
Tog nog inte mer än ca en timme "speltid" att springa igenom. Kanske skulle göra en "Sanna" och spela det igen innan amerikanen åker in i garderoben.

Problemet är att om jag skulle ha en powerpack skulle jag aldrig spela klart ett spel utan bara spela det i typ 10 min för att sedan spela något annat. Skulle även stressa upp mig för att jag har så många spel att spela och det skulle sluta med att jag inte spelar alls. Känner lite så med spelen jag hämtat hem på datorn. Får inte hämta hem fler spel nu och inte heller köpa spel jag inte redan har utan endast spel i uppgraderings syfte. Har massvis av spel som ligger här och ropar efter uppmärksamhet.
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 227

Instagram #sndb.se