• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#206925  by nes_nerd_no_1

Är ju bara att gå åt sidan när SMM börjar svinga sina slag. Eller, vilka slag är det du tycker är svårt med honom? (Jag får väl "showa" lite hos Pinge, så du får se hur man ska ta honom ;)).
 #206968  by Pinge

roger: jag kan gömma mina 6 punch-out kassetter innan helgen om du vill! :DOG
 #206981  by Gixen

Punch Out är ett perfekt exempel på hur sprit påverkar ens reaktionsförmåga. Har inga problem med vare sig Tyson eller Macho Man i normala fall, men det räcker med 3-4 öl så går det käpprätt åt helvete.... :yes:
 #206993  by Pinge

jag har sett nerden klara både Mr Dream o Tyson när han varit intoxicated! :yes:
 #207010  by Pinge

rogerxy wrote:Det är bara för att det är hans naturliga tillstånd
:lol:
 #207109  by segis

Fick Kirby's Adventure idag och var lite överraskad hur lätt och kort det var :\
Helt ok spel men helt klart för lätt ^^
 #207119  by segis

Och man får ju 4 liv varje gång man starta spelet dessutom, fanns inget ställe man kunde fastna på för allt gick så pass enkelt fram.
Imorgon får man därimot Iron Sword och Wizards & Warriors 3 så där blir det lite spela av :)
Ska få ett till exemplar av kirby då jag trodde jag blev lurat på den jag fick nu
Typiskt, hade jag fått det en dag tidigare så hade jag inte köpt det andra ](*,)
 #207205  by nes_nerd_no_1

rogerxy wrote:Jaja, du är ju så jävla duktig du... :roll:
Hör jag ett uns avundsjuka hos min käre Roger? :FU

pinge80 wrote:roger: jag kan gömma mina 6 punch-out kassetter innan helgen om du vill! :DOG
Nääää, vad nu? :P

pinge80 wrote:jag har sett nerden klara både Mr Dream o Tyson när han varit intoxicated! :yes:
Undrar fan själv hur det gick till egentligen... :s

rogerxy wrote:Det är bara för att det är hans naturliga tillstånd
:lol: :lol: :lol:

BelfegorC4 wrote:Det har jag med =) Nerden är duktig
Tack snälla du!
Äntligen ett inlägg som varken innehåller sarkasm eller sura miner!
Du är en snäll människa Marcus! Jag gillar verkligen den ödmjuka attityden som du innehar! :)
Önskar själv att jag kunde vara mer som du på den fronten...
 #207581  by Frassni

Aha, finns det sånt också? :)
Tog endast en skatt, orkade inte hålla på och trixa så jag sprang bara till bossarna. Var inte på så jätte spelar humör..
Då får jag kanske spela om det igen då. Man ska alltså hitta alla skatter och inte använda någon continue? Finns det en i varje bana?
 #207583  by Pinge

ja, o det e toksvårt att klara om man ska ta alla..
jag har inte ens klarat det utan att ta dom :$
 #207590  by Ufouria

Japp, en skatt på varje bana. Några av dem är svåra att få tag på. Får man game over och använder continue så förlorar man skatterna man tagit på alla banorna så då är det lika bra att börja om från början. Tar man alla skatterna kommer man till en extra bana med den riktiga slutbossen.

Jag har klarat det ett par gånger med alla skatterna. Den värsta är nästan den på näst sista banan men där kan man ju försöka hur många gånger som helst tills det går.
 #207612  by nes_nerd_no_1

Är inte speciellt svårt att ta alla skatterna. Jag funderar på att lägga upp en video på youtube där jag visar vart alla skatter finns, och hur man tar dem! :yes:

F.ö. är inte spelet speciellt svårt öht, även om man tar alla skatterna. Det enda som är knepigt är att spöa näst sista bossen, men grejar man bara honom/henne så är resten ganska enkelt, iaf imo...
 #207622  by Frassni

har hittat 4 skatter nu, och får räcka för idag, blev några continues. vissa var grymt enkla, bana 3 tog ett tag. tänkte att först ska man väl slänga en bomb men gjorde aldrig det, sökte.. startade om. prövade slänga en bomb och visst var det bara att hoppa ner i gropen sen :P Bana 4 klarade jag typ på andra försöket att komma upp dit, sedan andra delen var också simpel. Skoj skoj :)

Bana 5 Har jag tryckt ner spaken dock inte kommit på vad jag ska göra sen, förhoppningsvis kommer jag på det. (inga ledtrådar tack :))
 #207658  by Perry

Här är en till som klarat Kirby, men det får man väl ingen medalj för... :D

Snabbrecension:
  • - för kort spel
    - för lång tid innan det kommer några utmaningar
    + käck musik
    + söta fiender
    + god spelkontroll
    + massor av sköjiga vapen
Helt klart ett spel man måste testa om man gillar Mega Man, Ufouria och andra "gulliga" spel.
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 227

Instagram #sndb.se