• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#204150  by OldSchoolPlayer

Gremlins 2, gick snabbt. Alltför snabbt :cry:

Underbart spel för det, ett av de bästa!
 #204154  by Ufouria

Gremlins 2 är skoj! Trots det har jag bara spelat igenom det en gång. Glömmer att jag har det spelet.

Spelade det som barn någon gång (tror jag hyrde det) men jag tyckte det var för läskigt då. 8-[
 #204157  by OldSchoolPlayer

Gizmo är dock jävligt söt i spelet, precis som i filmerna. Jävligt bra grafik har spelet också.

Dock tycker jag att den kinesiska gubbjäveln är en girig fan. Ja menar, ta betalt av själva fucking Gizmo för saker han behöver för att hålla sig vid liv? Fy fan säger jag! Jävla japaner med sin kärlek till profits ](*,)
 #204160  by Ufouria

:lol:
Ja Gizmo är söt men elakingarna är lite otäcka. Tror att det var musiken som jag ffa skrämdes av som barn. Tung musik, lite kuslig men väldigt bra, snarlik musiken i Batman, JtS och Blaster Master.
 #204165  by OldSchoolPlayer

Absolut, efter några banor kommer den kusliga musiken. Värst är det nog i 4:e världen.

Dun-dun............... DUUUUUUUN! Dun-dun................ DUUUUUUUUUUUUUUN!
 #204791  by OldSchoolPlayer

Tale Spin :good:

Kommer inte ihåg om jag klarade spelet som liten, vet att jag kom till sista banan iaf. Gissar på att jag gjorde det, då det var en favorit.
 #205088  by rocc

NNN1:

Jag spelar Punch out nu i dagarna, har aldrig spelat det som liten så är helrookie o det visade sig ju vara astufft ju! All heder till dig som fixar det så simpelt.

Jag har nu kommit till bald bull för andra gången precis efter att dunkat ner soda popinski för första gången. Tar typ två timmar för mig att lära mig varje ny gubbe ](*,)
 #205093  by OldSchoolPlayer

Vilken jävla barndom du måste haft, ja menar inget Punch Out spelande? :o
 #205156  by rocc

Nix, blev bara super mario bros, bubble bobble, megaman 2, megaman 1, megaman 3, super mario bros 2, Zelda 2, super mario bros 3, duckhunt, ducktales, talespin, dr mario, iceclimber, track and field 2, Teenage muntant ninja turtels, teenage mutant ninja turtels 2, little nemo, chip and dale, Deja vu, Ice hockey, Tiny toons, tiny toons 2 som jag överhuvudtaget hade någon uppfattning om...

Men de räckte gott att förgylla min barndom med :birdo:
 #205199  by Ufouria

Klarade precis detta, gissa spelet!

Image

(Tips: Jaleco)

Riktigt bra spel (Sanna-spel) men rackarns svårt på sista banan. Var nära att ge upp flera gånger men som vanligt så är det "bara en gång till" som gäller. Ger inte upp i första taget. Egentligen var det inte så svårt med facit i hand = jag fick in tekniken och såg mönstret samt hittade hjärtan och magic portions vilka behövdes då vapnet som tog död på bossen gjorde så att man förlorade ett hjärta för varje skott.
 #205200  by Pinge

Jag gissar på:
Sanna wrote:Har äntligen fått tag på ett komplett Whomp 'Em.
Allt i nyskick så jag är nöjd. T om plasten var kvar runt kartongen men den slet jag bort. :D

Image

Mega Man kopia.
http://www.youtube.com/watch?v=P2Ab1lOY1fM&hl=sv
\:D/
 #205555  by Ufouria

Spelade igenom Wizards & Warriors. Finns det något underbarare än att hoppa omkring och samla diamanter och öppna kistor? :D

Ska nog ta och läsa igenom de sista sidorna i W&W boken strax. Otroligt bra bok! Kunde knappt sluta läsa igår.
 #205729  by Ufouria

Sprang precis igenom Whomp 'Em en gång till. Blir alltid sjukt sugen på att spela igenom samma spel två gånger på raken när det är ett spel som jag spelar för första gången. :s Iofs så spelade jag W&W emellan, men samma spel inom loppet av två dygn.

När jag spelad det igår kändes det jättesvårt, iaf sista banan som var pain in the ass. Idag var det hur simpelt som helst, dog ett par gånger iofs men det var allt. Kändes t om lättare än Chip n Dale. Skumt att ett spel kan bli så extremt mycket lättare andra gången man spelar det.
För vissa spel är det nästan lika svårt varje gång man spelar. Dragon's Lair t ex tyckte jag var precis lika svårt första gången jag sprang igenom det som andra gången. Men det har väl att göra med vilken typ av spel det rör sig om. Är det ett spel som krävs att man har bra minne (t ex DL) så är det lika svår andra gången om det gått ett tag mellan gångerna så att man glömt bort det mesta.
 #205736  by Vigdul

Sanna wrote:Spelade igenom Wizards & Warriors. Finns det något underbarare än att hoppa omkring och samla diamanter och öppna kistor? :D

Ska nog ta och läsa igenom de sista sidorna i W&W boken strax. Otroligt bra bok! Kunde knappt sluta läsa igår.
Vad är det för typ av bok? jag fick för mig att det var någon typ av kass roman baserad på spelet, men det kanske är nåt helt annat?
 #206064  by Ufouria

Kommer nog att sälja dem när jag läst klart alla.

Spelade precis klart W&W III. Skoj att skjuta ner gubbarna i "staden" när man fått den sista dräkten med det stora svärdet (Bright Sword?).
 #206338  by rocc

Sanna wrote:Kommer nog att sälja dem när jag läst klart alla.

Spelade precis klart W&W III. Skoj att skjuta ner gubbarna i "staden" när man fått den sista dräkten med det stora svärdet (Bright Sword?).
Megaman 2 också? :-w
 #206792  by nes_nerd_no_1

@Rocc:

PO är ju helt klart ett av de bästa spelen till NES! Alla gubbar är så jävla sköna att spöa, speciellt Soda Popinski!
Man får ju till så extremt sköna smällar på honom! :D

Däremot HATAR jag Mr Sandman! Den gubben kunde de lika gärna ha skitit i att ha med!
 #206812  by rocc

Nu har jag äntligen lärt mig att nocka soda popinski i första ronden efter dagar av tufft slit... "After i win we drink to your health" så jävla underbar kommentar =D
Men den där jäveln bald bull som kommer efter rår jag ännu inte på.

Min taktik är att hålla mig uppe på fötterna till andra ronden o där med tre liv kunna offra bort hans bullcharge o knäcka honom via techinal knockout... Är inte ens säker på att den taktiken är hållbar...
Last edited by nes_nerd_no_1 on 28 Oct 2009, 00:12, edited 1 time in total. Reason: Quote (du behöver inte citera om du ska svara på trådens senaste inlägg)
 #206827  by nes_nerd_no_1

Visst är han skön, Soda, när man kan honom? Man verkligen känner in i benmärgen hur Macs slag smackar sönder ryssens kinder! :D

Med Bald Bull så finns det väl egentligen bara en sak att säga; slå han i magen på tredje hoppet! ;)
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 227

Instagram #sndb.se