• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#619561  by Ufouria

Ja förmodligen? Dessutom finns det väl ingen Gum Shoe manual som bara har märkningen "SCN" ?

Är det något mer SS-spel som inte släpptes med 5-skruvar i Sverige?
 #619562  by rogerxy

rogerxy wrote:Är det någon som har spelat "Snake's Revenge" (Metal Gear 2) som har nån aning om hur "check-points" fungerar?
Jag har ställt frågan på Nintendoage men inget svar där heller. Är det ingen som spelat detta spelet eller? :o
 #619565  by Ufouria

Det verkar inte som det :o Det är faktiskt ett av max en handfull NES spel som släpptes i Sverige som jag aldrig ens har testat. Har aldrig ägt en lös spelkassett och tänker inte öppna mitt oöppnade exemplar. Är inte Snake's Revenge sjukt ovanligt i SCN förresten? Man ser aldrig någon sälja ett komplett ex av det.
 #619587  by SuperGamer

Det här hittade jag om checkpoints:

Whenever you get to a new place and die, you will usually start from the
entrance of that place. It also applies to floors in buildings - entering and
exiting elevators makes the game remember all your stuff you have when you
exit an elevator. Sometimes it's a good idea to enter and exit an elevator
after you complete some part of your mission - when you die you will not have
to start over. Sometimes it pays off to die on purpose, for instance you get
to a new place with one live bar and one ration. Instead of wasting your
ration you can die and you will start over with full life and saved ration.

Från http://www.gamefaqs.com/nes/587630-snak ... faqs/32281
 #619775  by Andreas No 1

Jag har bara spelat lite, har aldrig orkat nöta. Det är sällsynt Sanna, men går aldrig för samma summor som roligare och vanligare MM, Gun.Smoke, Probotector osv. Vad jag vet iaf. :)

Släpptes Volley ball både som 3 och 5-skruv (det var väl en av de senare titlarna)?
 #619786  by segasonic

Det släpptes både med tre och fem skruvar, Andreas.
 #619897  by Andreas No 1

Jag hade för mig det ja, har haft nån 5-skruvs men nu fick jag tag på en ny (i princip helt orörd) kassett med 3-skruvar så då får vara gott så. :)

Tack Segasonic! :mario

Var det nåt mer SS-spel som bara släpptes med 3 skruvar? Eller är det bara Gum Shoe :koopa:
 #619965  by Ufouria

Tror inte det. Det tredje sista SS-spelet som släpptes i Sverige var Hogan's Alley och det kom iaf med 5 skruvar så jag antar att alla innan dess oxå gjorde det.

Gum Shoe släpptes sist bland SS spelen i Sverige. Näst sist var Wild Gunman. Båda är zapper spel och skiljer sig från de övriga första SS-utgåvorna genom att dessa två aldrig kom med omärkta flärpar och Gum Shoe kom inte med 5-skruvar. (detta skrev jag mest för att jag själv ska veta nästa gång jag undrar :lol: - minne som en guldfisk)
 #620130  by Andreas No 1

Ja, så är det med största sannolikhet. :)

Jaså, zapperspel säger du? ;)

Hahaha, du är inte ensam. Du använder väl listor en hel del i samlandet, eller? Med tanke på att du är (väldigt?) strukturerad i ditt arbete. Jag har mkt struktur på jobbet, listor, ordning och reda - men har ännu inte gjort en enda lista över vad jag har och saknar, kommer ihåg i stort sett allt jag har, men visst har man köpt på sig dubbletter då och då av misstag. :lol:
 #620163  by Ufouria

Har två listor - en på spelen jag har och skicket på ingående delar samt en lista på reklambladen som följde med spelen. Dock ingen lista på regionskodning (EEC/SCN-märkning etc).

Jag är oxå överlag strukturerad på jobbet med diverse listor :lol:
 #620383  by Ufouria

Saknar inget! Hade inte en "saknas-lista" innan jag var komplett heller.

Jag har en svår fråga som jag inte tror att någon här kan svara på (det skulle isf vara Mr. Jones). Frågan är vilka NES spel släpptes både med EEC och SCN kartong i Sverige?

Spelen jag kommer på nu på rak arm är:
Track & Field II
Bubble Bobble
Ducktales
Tennis

Funderar på om jag ska skaffa mig alla utgåvor av NES spelen som släpptes i Sverige :lol: Tror att det skulle bli minst 200 SCN spel till då (många av SS-spelen kom ju i flera utgåvor)
Last edited by Ufouria on 24 May 2013, 13:52, edited 1 time in total.
 #620385  by Ufouria

Det stämmer :good:

Även Zelda 1 och Zelda 2 samt Blades of Steel. Får kolla igenom listan på alla spel som kom med EEC kartong. Vilka av de släpptes i en senare SCN utgåva.
 #620466  by Lirod

Snake Rattle 'n' Roll kom också som EEC och SCN i Sverige.

Jag har också en fråga, vilka tyska spel är det som har tysk text i själva spelet?
 #620468  by Ufouria

Vet inte exakt vilka titlar (kommer på Kirby, Ducktales 2 och Banana Prince på rak arm) men de med tysk text har dubbel kodning t ex NOE/FRG på framsidan av kassetten. De med bara NOE t ex har engelsk text.

SRNR hade jag aldrig kommit på tror jag. Tack för den :good:
 #620478  by Andreas No 1

Sanna: Kolla i Sols bok! ;) :yes: Börja inte med alla varianter av SS också, jag sitter med fyra SMB, två Tennis, två Ice Climber osv. Jobbigt nog att få första utgåvorna i så fint skick man vill (inte för att jag har det ännu), hehe ;) Men visst, det förlänger ju samlandet med ett år eller så. :D
 #620513  by Ufouria

ANo1: Tack det ska jag göra! :good: Tänkte inte på det. Frågan är om ett år räcker. Skulle tro att det tar precis lika lång tid som att bli komplett för första gången. Måste nästan vara 200 spel till med tanke på alla varianter i SS-serien.
 #620539  by Andreas No 1

Den är grym att ha som underlag såklart. :good:

Nej, det kanske tar längre tid. Och kostar liiite grann, känns som overkill dock. Särskilt om du skall ha nyskick på allt. "Jag ska ha allt" ;) :lol:
 #620910  by Vippe

Köpte ett litet konsolpaket ute i det vilda idag och fick även en sådan där piratcart 4 games in 1.

3 av spelen är Donkey Kong, Balloon Fight samt Lode Runner... det 4:e var någon form av wrestlingspel. Känner igen spelet från när jag var liten men det var på japanska så jag kunde inte tyda vilket spel det var :p

Någon som kan hjälpa mig? =)
 #620919  by Vippe

Nä det är inte Pro Wrestling och inte World Wrestling heller. Vet inte riktigt mer vad för info jag ska ge.. grafiken lämnade ganska till väldigt mycket att önska, väldigt pixlar och kantiga karaktärer, en av karaktärerna var en riddare...
 #620971  by segasonic

M.u.s.c.l.e.?
 #621108  by segasonic

Kul att kunna hjälpa till! :good:
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 111

Instagram #sndb.se