• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#198655  by rocc

Sanna wrote:http://www.youtube.com/watch?v=httDBk5O_2U

Låter skumt när musiken går så snabbt. Är van med hur det låter i Probotector (gillar det bättre).
Alldeles för snabbt ja! Fick inte ens en tillstymmelse till rysningar ;)

Min mp3fil är också cirka dubbelt så snabb i hastighet. Men kan de gjort skillnader mellan spelen i ljudhastigheter tro? Känns lite osannolikt nästan.
 #198660  by rocc

Framtida robotar kickar enkelt barbröstade machomän = D

Sitter någon inne på info om vilka de stora skillnaderna mellan spelen är förutom att fienderna och huvudrollskaraktärerna ändrats. Eller det kanske bara är det... För jag ser inte riktigt någon anledning till varför de skulle få för sig att speeda upp musiken. Fast then again vad vet jag.
 #198845  by segis

Klarade ut ducktales idag, första gången jag spelar det faktiskt ^^ ligger lite efter känner jag haha :lol:
 #200161  by Nagai

Jag och en kompis klarade av Street gangs och TMNT 3 skit roligt!
Vi förlorade 2 continues på tmnt 3. Men det gjorde inget så länge vi bara klarade av det.
 #200281  by rocc

Inte för att vara den som är den, vilket jag är, men tar man ett continue så är spelet inte varvat.

Själv satte jag mig kastrullfull igår o klarade Tiny toons 2, troubles in Wackyland. Rätt kul spel men ack så kort.
 #200333  by Goomba

segis wrote:Klarade ut ducktales idag, första gången jag spelar det faktiskt ^^ ligger lite efter känner jag haha :lol:
Kanske har nånting med ditt nick att göra? :badgrin: :roll:

Grattis iaf ! :good:
 #200337  by Goomba

Yepp, det är snusigt bra. Älskar musiken i de. Dock ha Jackie lite stort huvud om man jämnför med resten av kroppen :DOG
 #200779  by Ufouria

Jag har klarat det med typ sjuttioelva continues. :lol:

Skulle krävas mycket övning om jag skulle klara Bucky utan continues. Hoppas att inte det spelet kommer med i en Triathlon.
 #200853  by Pinge

smygarn: rygar är omöjligt! :yes:

själv fick jag köpa den amerikanska versionen för att kunna klara av det!
 #201002  by Smygarn

Ja det är tok svårt men lyckades komma riktigt långt igår. Ska nöta det om ett tag igen så hoppas man får lägga in en bild här senare ikväll :)
 #201027  by Ufouria

Det är slutbossen i Rygar som är omöjlig. Kommer du dit är det bara att kasta in handduken direkt, ingen vits att ens försöka för det går inte.

Den amerikanska versionen av Rygar är lättare genom hela spelet, alla bossarna dör med bara några träffar.

Ett tips för att göra Rygar lättare är att i början av spelet ställa sig någonstans och slå ner en förbaskat massa fiender så att man ökar sin "tone" (eller vad det heter). Ju mer av det man har desto färre träffar behöver man få in på bossarna.
 #201399  by Faxandu

Sanna wrote:Ett tips för att göra Rygar lättare är att i början av spelet ställa sig någonstans och slå ner en förbaskat massa fiender så att man ökar sin "tone" (eller vad det heter). Ju mer av det man har desto färre träffar behöver man få in på bossarna.
Första banan kommer det väl en massa fiender springandes, kan man inte ta en tubodosa och ställa någonting på knappen så att den helatiden är intryckt? Då kan man man ju gå iväg och göra något annat medans spelet dödar fiender automatiskt :DOG
 #201404  by Pinge

nej det räcker att slå på dom, men det kan ju komma en fuling från andra hållet eller?
 #201426  by Ufouria

Finns ett ställe på typ andra skärmen där man kan ställa sig med ryggen mot en bergsvägg.
Har man en turbodosa borde man kunna tejpa fast knappen och gå och käka glass under tiden. :lol:
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 227

Instagram #sndb.se