• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#339356  by Ufouria

Nu är det River City Ransom igen. Gick ju betydligt snabbare att spela det idag jmf med igår då jag körde fast. Visste då inte vad det hela egentligen gick ut på.
Nu har jag bara de sista två killarna kvar samt den allra sista.
 #339814  by Gixen

Jag lirar Metroid. Snacka om att jag är förvirrad.....tog en halvtimme innan jag hittade första missil-packet....kommer ta tid det här..... :lol:
 #339848  by WERY

Gixen: Du behöver nog drillas lite av Nystroem så ska du se att spelet är så gott som klart efter 30 minuter ;)

Har inte heller varvat det. Körde fast någonstans och sedan funkade plötsligt inte lösenordet som jag använt flera ggr tidigare. Spelet är lagt på hyllan och jag lär börja om den dagen jag tar upp det igen
 #339896  by Gixen

Nu börjar jag minnas hur jävligt det var i Norfair, aka bubbelvärlden. Allt ser likadant ut och man kan spränga ner sig överallt.....
Men nu har jag iaf dräpt Kraid och har bara Ridley kvar innan moderhjärnan. Men jag vill minnas att han och hans tillhåll var rätt jobbigt....
 #339898  by WERY

Jag tycker det är jobbigt att hitta en del nya saker. Speciellt när man glömmer vart dom är eller inte vet och bara kan gå runt utan att något händer hur mkt man än letar ](*,)
 #340713  by Mango

Nu blir det nog ett krafttag med mitt nyinköpa SMB2. Klarade nästan hela spelet när jag var liten, detta måste åtgärdas! Sjukt underskattat spel för övrigt. Håller det som ett av de 3 bästa Super Mario-spelen. (SMB3,SMW,SMB2 och därefter Mario 64 som stark 4:a :))
 #340731  by Alas

kört lite lolo2 senaste dagarna... klurigt spel mellanåt, speciellt när man närmar sig dem sista banorna... vissa banor är aningen frusterande
 #340839  by WERY

Mangomannen wrote:Nu blir det nog ett krafttag med mitt nyinköpa SMB2. Klarade nästan hela spelet när jag var liten, detta måste åtgärdas! Sjukt underskattat spel för övrigt. Håller det som ett av de 3 bästa Super Mario-spelen. (SMB3,SMW,SMB2 och därefter Mario 64 som stark 4:a :))
Ja det spelet slet man som fan med när man var liten och det var ganska svårt i början när man saknade vana av det. Sedan har jag varvat det en massa ggr och svårigheten känner jag knappt av längre. Ett tips är att när du möter Wart så ska du stå bakom honom och kasta grönsaken för då träffar den alltid munnen och man slipper skjuta blankskott på bubblorna

Men även om det spelet är intressant på sitt sätt så gillar jag den riktiga 2an mer
 #341313  by 3gengamern

Jo man behöver pengarna till att åka taxi mellan olika adresser.

Det finns ett enkelt sätt att oskadd undkomma rånaren med pistol flera gånger i rad. Pistolen är nämligen bara en attrapp, så om du ger snubben en rak höger i fejan springer han sin väg. Tricket kan emellertid bara upprepas tre gånger, därefter beväpnar sig rånaren med en riktig pistol och då måste du ge honom dina pengar.
 #341479  by Ufouria

Captain Comic är skoj men svårt. Några svåra precisionshopp samt att det är ställen där det inte går att undvika att bli träffad med vanliga skott.

Nu spelar jag Turtles III. Inte alls lika skoj som mighty final fight eller river city ransom men betydligt roligare än Turtles II åtminstone.
 #341488  by smid

Ja Turtles 3 är nice som fan, snyggare kartong också. Kommer ihåg hur förvånad jag blev över att en 3a fanns sant hur glad jag blev när jag fick hem det komplett.

Funkade mina tips på World Cup Sanna? :)
 #341838  by Ufouria

Battletoads & Double Dragon. Här snackar vi kvalitetsspel. Turtlarna kan ju dra något gammal över sig, här kommer paddorna. 8)

Enda minuset är att färgerna är väldigt starka. Blir smått illamående.

Kolla in t ex level 2 ca 2:00 och frammåt.
 #341865  by Ufouria

Jag fortsätter med Battletoads & Double Dragon. Riktigt riktigt bra spel men väldigt svårt. Variationsrikt som tusan! På bana fyra åker man t ex i ett "rymdskepp".
 #341868  by Japanspel

Hmmm, det finns till gb också. Jag har sett det på tradera ett par gånger, undrar om det är likadant...
 #341919  by WERY

Sanna: Du kan sänka färgkontrasten på TVn så blir inte färgen lika stark.

Ja det är ett intressant men lurigt spel. För att inte tala om dyrt och ovanligt
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 81

Instagram #sndb.se