• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#19917  by Kreese

nes_nerd_no_1 wrote:WERY!
Du borde införskaffa dig en top-loader.
Tar alla spel & alla regioner ju!
Vilken maskin pratar vi om nu? Toploadern? Japanska eller Amerikanska?

Image
USA

Image
AV Famicom

Om man ska skaffa en Famicom är denna att föredra förresten?

#19918  by nes_nerd_no_1

Är en annan ickelicensierad jag tänker på som tar alla spel & format.

#19954  by Ufouria

Någon som klarat Ikari Warriors?

Körde det som hastigast igår. Sjukt svårt... :P
Det måste vara omöjligt att klara, man dör ju stup i ett.
Gillar musiken i detta spel. :)

#19959  by jalla

Sanna wrote:Någon som klarat Ikari Warriors?

Körde det som hastigast igår. Sjukt svårt... :P
Det måste vara omöjligt att klara, man dör ju stup i ett.
Gillar musiken i detta spel. :)
Du måste köra ABBA koden efter du dör annars kommer du inte vidare. Vill säga att Ikari Warriors till NES är et spel som det är omöjligt att klara utan cheats. Musiken är också den samma gennom hela spelet så efter 1 timme kommer du inte gilla den hehe ;)

#19960  by Ufouria

Jalla wrote:Du måste köra ABBA koden efter du dör annars kommer du inte vidare. Vill säga att Ikari Warriors till NES är et spel som det är omöjligt att klara utan cheats. Musiken är också den samma gennom hela spelet så efter 1 timme kommer du inte gilla den hehe :wink:
Ska prova det. Tack för tipset. :)
Det skulle dock inte känns kul att klara spelet med fusk, men ser det som det enda alternativet i detta fall.
Om musiken är samma hela tiden kommer jag nog att tröttna.

#19961  by Sörbom

Jag har för mig att fusket inte funkar genom hela spelet, jag tror att när jag var liten å skulle fuskvarva det så klarade vi aldrig sista bossen även om kallade på abba hela tiden... :?

får ta mig tid å försöka det igen nån dag...

#19972  by Nystroem

Ikari Warriors ja.. vilket jävla spel. Rätt skoj egentligen, men alldeles för svårt och segt. Banorna är ju vidrigt långa :?

Fan vad längesedan det var jag klarade ett NES-spel. Av de som jag har är det Star Tropics, Ninja Gaiden, Gun.Smoke, Castlevania 3 och Rush'n Attack jag inte klarat. Får ta tag i något av dem när det lugnat ner sig lite med skolan.. usch :(

#19993  by WERY

Ikari Warriors 1 & 2 är inte så jättebra. Tycker mest om 3:an. Den är bättre gjord och roligare.

Om man tränar så kan man säkert

#19994  by Ufouria

Nystroem wrote:Ikari Warriors ja.. vilket jävla spel. Rätt skoj egentligen, men alldeles för svårt och segt. Banorna är ju vidrigt långa :?
Har suttit och spelat detta idag i ca 30 min.
ÅÅhhhhhh vad tråkigt det blev. Knappade ABBA nästan hela tiden. Hehe
Fick nästan panik för att det gick såååååå långsamt framåt.
Puh, aldrig mer! :P

#19996  by Frezy_man

Säger som wery. Försök att få tag på 3:an. Har testat det på emu och det verkar ganska bra. Det är lite annorlunda.

#20000  by jalla

Sanna wrote:
Nystroem wrote:Ikari Warriors ja.. vilket jävla spel. Rätt skoj egentligen, men alldeles för svårt och segt. Banorna är ju vidrigt långa :?
Har suttit och spelat detta idag i ca 30 min.
ÅÅhhhhhh vad tråkigt det blev. Knappade ABBA nästan hela tiden. Hehe
Fick nästan panik för att det gick såååååå långsamt framåt.
Puh, aldrig mer! :P
Hehe, jag satt och spelade typ 1 timme eller nått. Hadde kommit skitlångt, jag dog (som vanligt hehe), men så började jag på "insidan" av någon rör. Med andra ord var det omöjligt att gå framåt. Dog flere gånger, men började på den samma platsen hela tiden. Måtte bara stänga av maskinen, hadde inget val lol :(

#20013  by Nystroem

jalla:
Det där känner jag igen. Otroligt irriterande bugg. Ett spel man kan slänga i soptunnan direkt :)

#20017  by jalla

Yep hehe. Fick det på den fabrik mission, med alla dom gröna rören, om du vet vart jag menar. Det är ju rätt lång inn i spelet. Tog isåfall en evighet att komma dit hehe.

#20026  by Nystroem

jalla:
Åh fan var det så illa :P Jag vet inte vart du menar. Jag har bara kommit förbi första banan en gång.. det var för kanske 10 år sedan :P Jag har bara råkat ut för den buggen på första banan. Där man ska gå förbi massa tjocka murar o.s.v..

#20027  by jalla

Ja, det var jävla surt. Fan tvingade mig själv till att äntligen klara spelet så händer det här :lol: haha :? Ah.. vet vart du menar, surt som fan.

Hm.. en ting jag tänkte. Kan 2 player joina när man spelar? Isåfall så kunne man bara dö, sen joina 2 player ock gå lite vidare, om inte 2 player startar på samma stället som 1 player då hehe.

#20100  by Ufouria

Rockin' Kats avklarat idag. :)

Kul spel med lagom svårighetsgrad.

#20110  by Sörbom

jaså, du klarade av det så fort? då ska det spelet inte lämna min nes förräns det är varvat! :P

#20139  by Lakanman

Vi borde göra tävlingar. Se vem som kommer längst i ett spel under några dagar. Så får man ta kort och bevisa. Fast jag är torsk på WOW nu så jag kommer förlora.

#20147  by nes_nerd_no_1

Sanna! Du verkar ju klara av spel på löpande band!
Härligt måste jag säga! :)

#20177  by Ufouria

nes_nerd_no_1 wrote:Sanna! Du verkar ju klara av spel på löpande band!
Härligt måste jag säga! :)
Nu måste jag ligga lågt med spelandet ett tag. :cry: Har mycket som måste göras på jobbet nu.
Måste skriva flera ansökningar om forskningsanslag.

#20183  by WERY

Varför inte forska i hur många retrospel du kan varva på 2-3 timmar? :wink:

#20184  by Ufouria

WERY wrote:Varför inte forska i hur många retrospel du kan varva på 2-3 timmar?
Det vore nåt. :) Frågan är vilka som skulle stödja sådan forskning. Inte cancer- och hjärt-lungfonden iallfall.

#20187  by nes_nerd_no_1

Sanna wrote:
WERY wrote:Varför inte forska i hur många retrospel du kan varva på 2-3 timmar?
Det vore nåt. :) Frågan är vilka som skulle stödja sådan forskning.
Nesdb kan nog stå för forskningsanslagen! ;)

#20188  by Bonomaul

Kanske kan du försöka påvisa något långsökt samband mellan sundare hjärta och NES-spelande? :)

#20191  by WERY

Ok så här gör vi. Vi hittar på låtsas på att man får cancer av o varava retrospel på 2-3 timmar och sen får Sanna bevisa att det falska ryktet är en lögn genom forskning av spelande med sig själv som försöks person 8)

#20192  by nes_nerd_no_1

Väldigt OffT, men meningen du just skrev WERY,
"Vi hittar på låtsas på att man får cancer av o varava retrospel"

Skönaste meningsuppbyggnaden EVER! ;)

#20218  by Ufouria

Tjohoo, klarade precis Power Blade! :D
Gick upp tidigt imorse för att köra klart.

Helt okej spel tycker jag. Påminner lite grann om Mega Man spelen.

Jaha, då var det dags att börja skriva forskningsansökningar. :(

#20221  by Widar

Hahaha, gör du inget annat på dagarna än spelar NES, Sanna? Du är grym! :D

#20224  by Ufouria

Det har blivit ganska mycket spelande senaste tiden. Det är så grymt kul. :D
Får lite ångest när jag tänker på vad tråkigt det blir när man kört klart alla roliga spel. Då kan man ju iofs spela om allt men det är inte lika kul andra gången. Då är det ju så mycket enklare.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 227

Instagram #sndb.se