• Fråga Dr. Mario SNES-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #649472  by instinqt
 
Frågan kan dock inte besvaras med Bergsala-listor iom att det fanns fler importörer.
 #649474  by Ludu
 
Å MMX3 släpptes väl aldrig här? :-k
 #649488  by hazzemannen
 
Passar på att fråga här är pocky n rocky 2 köpvärt, gillar 1an mycket!
 #649496  by Nightstalker
 
aerobert wrote:pin30 på ppu2 och pin24 på ppu1 styr 50/60hz.

sätter du bägge till jord blir det 60hz, sätter du dem på 5v blir det 50hz.

Det är dessa två pinnar som sätts till pin12 på CIC för 50/60hz out.
Världens minsta lödpunkt där plus att det säkert är andra fel i skiten. Får göra något kul av skalet ist :)
 #649502  by instinqt
 
AppleOfAdam wrote:Å MMX3 släpptes väl aldrig här? :-k
Det släpptes här.
 #649695  by lab23
 
Nightstalker wrote:
aerobert wrote:pin30 på ppu2 och pin24 på ppu1 styr 50/60hz.

sätter du bägge till jord blir det 60hz, sätter du dem på 5v blir det 50hz.

Det är dessa två pinnar som sätts till pin12 på CIC för 50/60hz out.
Världens minsta lödpunkt där plus att det säkert är andra fel i skiten. Får göra något kul av skalet ist :)
Ta en bild på kortet och lägg upp ifall det är något uppenbart. Men ben 30 ska vara lyft, inte helt borta.
 #649785  by Nightstalker
 
Det är helt borta.
Jag ser inget annat som är av eller saknas men eftersom säkringen gått så kan det väl vara något osynligt fel? Det var inte en original-säkring som satt där heller.
Om du vill ha en bild så får jag ladda en kamera och återkomma senare idag :)
 #649918  by lab23
 
Det känns som ett hopplöst fall. Du kan ju testa att slipa bort lite plast i kanten på chippet och se om du kan löda dit ett nytt ben, men det är nog mer besvär än det är värt, särskilt om säkringen blivit bytt två gånger. Men innan du helt kasserar kortet kan du mäta voltregulatorn (7805) och se om det är rätt värden. Det ska vara 9v in på vänstra pinnen och 5v ut på den högra. Är det något annat än 5v ut från regulatorn har det antagligen smällt någonstans.
 #650118  by Nightstalker
 
det är 12v in och 5 ut. Är det något mer jag kan kolla? Jag är ganska grön på felsökning med multimeter men det är kul att lära sig och all hjälp uppskattas :)
 #652320  by KarlChristianLund
 
Fick tag på ett spel ganska nyligen som jag finner rätt udda för att vara ett SNES spel.
Vibbarna jag får går mot Hammerin Harry, Panic Restaurant och Captain Skyhawk till NES.

D.v.s. importerat med påklistrad baksida och extra manual tryckt på Svenska.

Kartong: FRA
Kassett: UKV
Manual: Svensk extratryckt manual (Notera texten "Swenska" i manualen)

Se själva och fyll gärna på med information och historik kring denna titel.
 #652322  by smid
 
Jag flyttade in den hit. För djupare diskussion om SNES är http://www.supernes.se/forum/ att rekommendera :good:

(Passa på att tipsa om piratkontroller när ni ändå tittar in)
 #653110  by joadoa
 
Tja!

Finns det någon lista på jap/ntsc -spel som convertern inte eller klarar av!?

/J
 #653124  by instinqt
 
Satsa på en fire fx istället. HB är rätt värdelös...ivf var exemplaret jag hade förut det. Klarade väl 6 av 30 testade spel eller något sådant.
 #653171  by joadoa
 
Är det någon som har en sådan fire fx converter till salu!?
 #653229  by Shigeru
 
Finns det A4-manualer till MM 7/X2/X3 ? Om nu samtliga släpptes här?
 #653238  by Ufouria
 
Det finns bara till X3. MM 7 och X2 kom med största sannolikhet inte till Skandinavien (om inte någon specifik butik tog in ett litet antal).

Instinqt kan säkert bekräfta hur det ligger till :)
 #653241  by instinqt
 
Du får en guldstjärna, Sanna.
 #653252  by Shigeru
 
Har du bild på den? Riktigt sugen på att se! Är det A4manualernas Rolls Royce? :)

Editerat!
 #653290  by instinqt
 
Image

Kvalar nog inte ens in på top 5 i min bok.

Men det finns gott om folk här som är av övertygelsen att Vampire Kiss har ett 'rare' A4 som är jättehäftigt. Så vill man impa på dem funkar det säkert :lol:
 #653365  by Shigeru
 
Men den till X3 måste väl ändå klassas som fruktansvärt ovanlig? Jag tror aldrig jag sett ett svensksålt MM X3 öht....Vad är det för liten gif-bild? Ska den länka till den riktiga eller?
 #653374  by Tronin
 
Den visar antagligen hur pappret ser ut istället för att ta en bild på originalet.
 #653375  by Shigeru
 
Misstänkte det....inte så upphetsande dock :)
 #653390  by Ufouria
 
Ser ut som alla A4-blad gör mest, dvs en rubrik, lite text och hur du ska styra gubben, samt avsaknad av bilder :) De brukar inte vara särskilt upphetsande :lol: Ett fåtal undantag till NES/SNES som är lite trevligare med bilder.

Gillar förövrigt instinqts illustration :lol:
 #653391  by instinqt
 
Shigeru wrote:Men den till X3 måste väl ändå klassas som fruktansvärt ovanlig?
Beror helt på vad du jämför med.

Jämfört med 'svåra' svenska NES-titlar är den fruktansvärt ovanlig.

Jämfört med 'svåra' svenska SNES-titlar är den inte ens topp 15.
 #654249  by Sonefors
 
Vilka spel släpptes som Disney's Classic (se exempel)?

Jag själv kommer bara på fyra st för tillfället, men det borde väl vara fler? Alla spel med en utgåva med engelsk text på boxen bör räknas.

Image
 #655700  by Mikegyver
 
Är det någon som vet om Kirbys dreamland 3 är svår converterat?

Har köpt en japansk kassett men får inte igång den med min Fire fx som brukar funka med det mesta.
Verkar inte vara allt för skitig heller.
 #655720  by lab23
 
Ja Kirby 3 har ett SA1 chip i kassetten. Du behöver modda din enhet med ett SuperCIC för att lura igång det.
Det går att möjligtvis att modda kassetten istället, här är instruktioner för Super Mario RPG, men det borde vara samma tillvägagångssätt:

http://www.mmmonkey.co.uk/super-mario-r ... -pal-snes/
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 24

Instagram #sndb.se