• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#178581  by Ufouria

Snakes in Space... Klarade precis Snake Rattle N Roll utan continues och dog totalt 3 liv.
Denna gång hade jag flytet inne. Ofta kommer jag till stage 10 med max antal liv (9) och max antal continues (3?) och dör orm efter orm på sista snutten innan dörren som leder till slutbossen. Men denna gång gick bara två ormar åt. :)
 #179402  by Javel

Har du något tips där på trappan? Tycker det är omöjligt att veta vilket håll man skall trycka åt för fysiken är så himla underlig.

Klarade precis Shatterhand. Småroligt spel, men inget sensationellt. Bossen på Area F (kugghjulen och uppåtscrollningen) var svårare än någonting på sista banan.
 #179462  by Ufouria

Trappan i Snake Rattle N Roll är pain in the ass. Har tyvärr inga tips på den. Vägen dit (banorna 1-9) går oftast som på räls utan att jag dör mer än två-tre liv men på trappan kan jag om det vill sig illa förlora varenda orm och alla continues. Men vissa gånger när jag kommer det så går det hur lätt som helst. Förstår inte varför. :s

Grattis till att ha klarat Shatterhand ! :good:
Tycker det är ett av de bästa spelen till NES! Typiskt ett sånt spel jag gillar. Sista banan (är det F?) är rätt svår.
 #179495  by elektronhjarnan

Sanna wrote:Dragon Warrior har jag då aldrig hört talas om men det klingar som ett typ av äventyrs/RGP-spel i Final Fantasy anda.
Tvärtom. Dragon Warrior (serien heter Dragon Quest i Japan och numera i resten av världen också) var det första riktiga JRPG-spelet. Final Fantasy är mer eller mindre en klon av Dragon Quest med ett par tillägg.

DQ-spelen lever fortfarande i högönsklig välmåga. Det är den bäst säljande "spelfranchisen" i Japan efter Final Fantasy. Underligt nog dröjde det fram till Dragon Quest VIII innan något av spelen släpptes officiellt i Europa (till PS2, kom ut 2006 här).
 #180427  by Nagai

Varvade Rockman 5. Känns lite trist att spela spelet i Pal nes med konverter..
ville spela på mitt Twin FC. Men eftersom den är trasig så fick jag spela på nes.
Nu ska jag spela Megaman 3 på gameboy ;)
 #180434  by Early90s

Chip n Dale :lol: Jag önskar jag hade pengar över till att köpa en chip n Dale 2 kassett. Får bli i slutet av månaden. Har inte sett några gameplay videor, då jag vill uppleva allt när jag spelar. I wanna play that game, hoppas den är svårare än ettan.
 #180466  by Ufouria

Jag tycker Chip n Dale 2 är svårare än ettan, men vissa säger tvärtom vilket jag inte kan förstå. :s
Du får köpa dig ett tyskt CnD 2. :lol: Den brukar iofs inte heller vara allt för billig men typ 200 kr istället för 450 kr.
 #180498  by segis

körde igenom Wizards & Warriors idag :3
Måste nog ta och fixa 2:an och 3:an sen :D
 #180527  by Pinge

Early90s wrote:C chip n Dale 2 kassett. Får bli i slutet av månaden. I wanna play that game, hoppas den är svårare än ettan.
Du kommer bli besviken! Ett trevligt spel...men waaaaaay to easy
 #180533  by Ufouria

segis wrote:körde igenom Wizards & Warriors idag :3
Måste nog ta och fixa 2:an och 3:an sen :D
Grattis! :good:
Wizards & Warriors spelen tycker jag väldigt mycket om. De är så mysiga och det är trevligt att studsa runt i dem.
Jag måste verkligen få tag på W&W 3 kassett igen. Har varit sugen på att spela det många ggr sedan jag sålde det ena av mina kompletta exemplar. ](*,)
 #180536  by segis

Det blev bara lättare och lättare när man lista ut vart allt fanns, och jag var ju tvungen att testa klara spelet med buggen som kändes extremt tråkigt att köra med haha :p
 #180550  by ekan

Jag och en kompis (om det räknas när man är 2) klarade Mega Man på några timmar. Var väl förra sommaren men det var senast iallafall.
Körde Ninja Gaiden också rätt länge men vet inte hur långt vi kom. Tror det var rätt långt. (Virtual Console och utan sparning eller liknande).
 #180740  by segis

Körde igenom Bucky O'Hare igår för första gången med en tjejkompis ^^
Hade faktiskt aldrig spelat det förut men det var grymt roligt :D
grymt många fula ord kom fram men då vet man att spelet är bra :good:
 #180742  by Ufouria

Bucky är svårt men eftersom det är oändligt med continues så blir det ju inte svårt. Men det spelet utan continues eller begränsat hade krävts en del övning, inget man skulle klara på första försöket. Är ju sjukt många banor och oväntade grejer som tar livet av en och som man måste memorera.
 #180746  by segis

Det är riktigt svårt men pga alla continues så kan man verkligen nöta tills man klarar det,
får se vilket spel man ska försöka klara här näst, medans man ändå är på G :-w :-w
 #180951  by Chefren

Tycker C&D 2 är svårare, iallafall bossarna. Bossarna i ettan är snuskigt enkla.
 #184682  by Ufouria

Är det ingen som spelar och klarar NES spel?! :o Denna tråd låg på tok för långt ner.

Jag klarade North & South igår (två gånger dessutom) för första gången. Hade aldrig spelat det tidigare. Det var rätt kul. Trodde inte att det skulle vara något spel för mig men jag blev positivt överraskad.

Det jag inte förstod (la inte ner någon tid på att förstå heller...) var vad skillnaden är mellan Player 1-3 levels och Com 1-3 levels? Desstuom var det tre grejer i mitten på startskärmen (en indian tror jag, blixt och något annat). Vad är det för något?
 #184684  by Tawny

tor det 1-3 är nån form av svårighetsgrad/handikapp eller nåt sånt.
och indianen och blixten och den tredje är om man vill ha med de i spelet, de gör lite olika grejer, tror indianerna kan attackera ens gubbar och molnet får tåget att vända eller nåt i den stilen, det blir lite svårare helt enkelt.
sen kan du ju ställa in årtalet också.. ju senare, ju fler gubbar får man
 #184686  by Ufouria

Jaha, årtalet missade jag. Ska prova att ändra det.
Ena gången som jag spelade hade jag både blixten och indianen med och då var det bara fyra av mina gubbar och fyra motståndare. Det gick snabbt att köra igenom kan jag lova, typ 5 min. :lol:
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 227

Instagram #sndb.se