Finns nog två tyska varianter. De som bara har "NOE" på slutet har väl alltid engelsk text men de som har typ FRG/FRG (eller något liknande) har tysk text.
2015-04-18 Toktotte: Hade en tjejbekant som fick ett SNES med SMW väldigt tidigt, hängde där flitigt tills hon ville börja kramas och sånt. Då blev det hem till gamla NESet igen
NES:
210 spel 2015-03-20!
214 spel 2015-05-16!
Senast redigerad av segasonic mån 13 dec 2004, 14:42, redigerad totalt 1 gång.
Finns det ngn form av pärm / plastfickor man kan ha NES-manualer i? Har ganska många dubbla ex att jag känner att det hade kanske varit kul att kunna ha i en pärm av ngt slag. Tack på förhand
Jag var en vända i Frankrike och kom hem med ett par kassetter NES-spel. NES-SM-FRA, blev det ju då.
Jag har fått en uppfattning av att icke-skandinaviska kassetter inte är så välkomna i de flestas samlingar. Stämmer det, och varför?
En relativt vanlig fråga som man endast själv kan svara på, men mest troligt är något liknande;
Man vill helt enkelt ha de spelen man hade när man var liten (pga nostalgi), dvs svensksålda spel. Antagligen är även de svenska/skandinaviska utgåvorna släppta i färre upplagor vilket gör SCN-samlande både mer attraktivt och värdefullt. Dessutom är det dessa utgåvor som i vissa fall har blivit helt översatta till svenska (t ex Shadowgate och Dejá Vu).
Nu har ju dock ett annat problem infunnit sig. Konsolen jag tänkte skicka iväg vägrar fungera. Den är nästan helt nyrenoverad och den fungerade smärtfritt så sent som för en vecka sen. Idag när jag ska testa innan jag skickar iväg så fungerar den inte! Ett fel som jag aldrig sett förr, den blinkar inte utan det blir vitt flimmer över hela tvn när jag sätter på istället. Vad kan det bero på? Blir likadant på både min speltv och min LED-tv
Puh det funkade. Tack! Alltid undrat vad den där bak gör.. hehe
Dock så kan jag fråga ytterligare en sak när jag ändå är i farten.. vissa spel så ser man inte hela bilden om man spelar på en LED-tv utan den sjunker ner lite. Är det för att man använder antenkabeln? blir det rätt om man använder en audiovideo kabel?
Spelar ingen roll om jag ändrar format på tvn. Den undre delen av spelet tappas bort iaf. Det blir inte så om jag kör på min 32" widescreens tjockis. Inte heller så på min 28" 4:3 men det blir så på min 42"
Ja jag gör Men jag spelar bara på min 28" 4:3 tv. Använde samma kablar o konsol, som jag använde för 20+ år sen o då hade man ingen video audiokabel inte
Jo, det verkar vara så. Läste lite i en handkontrollstråd och drog samma slutsats. Sitter med en ESP här och kliade mig i huvudet när ingen handkontroll fungerade, men jag insåg ganska snabbt varför.
Det går att modda så att man slipper problemet, tror att DaBear erbjuder tjänsten faktiskt.
2015-04-18 Toktotte: Hade en tjejbekant som fick ett SNES med SMW väldigt tidigt, hängde där flitigt tills hon ville börja kramas och sånt. Då blev det hem till gamla NESet igen
NES:
210 spel 2015-03-20!
214 spel 2015-05-16!
Senast redigerad av segasonic mån 13 dec 2004, 14:42, redigerad totalt 1 gång.
Jo, men det orkar jag inte. Jag säljer den som den är på mässan och informerar om att endast 004E fungerar. Dessutom är det nog enklare att löda ihop dessa sex par själv än att skicka iväg den. Det borde väl förresten gå att byta ut kontrollportarna också? Hade två över häromdagen men de slängde jag dum som jag är. Kanske kan skrota en annan gul enhet, om det nu fungerar att göra så.
lite tveksam till att det går å göra så jon, tror d har med själva kortet å göra också men jag kan ha fel:p lättare å sälja den som den är om du möjligtvis har 2 såna kontroller? å informera om det som du skrev:P
Satt och studerade Gazimalukes tidslinje över NES-spel släppta under perioden 1986-1989 och kan inte förstå varför vissa spel släpptes som smallbox. I början fanns det ju bara dessa så det är inte så konstigt. Rad Racer (som blev det första BB-spelet i Sverige) behövde antagligen större box pga 3-D glasögonen och därefter fortsatte smallbox ett tag till innan Gum Shoe avslutade Svarta Serien. Top Gun och Gradius var först med bigbox därefter och sedan kom det bara ett par till smallbox. Super Mario Bros 2 släpptes rimligtvis som smallbox eftersom det är en uppföljare till ett sb-spel men varför i hela friden är Anticipation och Cobra Triangle smallbox?
Intressant! Ska bli kul att se om ngn har svaret. Min fullkomligt okvalificerade gissning skulle vara ngt i stil med att Anticipation och Cobra Triangle egentligen skulle släppas tidigare med blev försenade av någon anledning men att kartong redan var tryck-klar. Eller ngt