• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#594689  by Vikeskar

Lite smått desperat av strömkabel till mitt ena nes.
Funderade på fulköpa av game-world.

Blev fundersam över en sak:

Begagnat tillbehör i PAL-version. Det fungerar till din svenska/europeiska enhet.
Fine, det är bra.

Men sen står det:
FUNGERAR ENDAST MED KONTROLLER AV EU-STANDARD (NES-004E)

Så vanliga icke E fungerar inte? =P
 #594691  by segasonic

Klart det funkar, strömsladden påverkar inte vilka handkontroller som fungerar. För det är väl det du menar?
 #595206  by Lyret

Någon som vet vilken version av Zelda som släpptes i flest resp. mins upplagor i Sverige.
Lyckades komma över en ESP version igår, endast kassett men ändå :)

fel tråd ... radera :)
Last edited by segasonic on 08 Feb 2013, 16:01, edited 1 time in total. Reason: Flyttade till lämpligare tråd. Antar att det är NES du menar.
 #595975  by Andreas No 1

Hmm, måste väl ändå vara den första Smallbox-varianten (utan streckkod där bak och en "genomskinlig" SoQ fram). Tvåa lär väl smallbox nummer 2 (vit SoQ samt streckkod bak) vara och SCN Big Box 3:a. Zelda ESP/DAS med svenskt A4, kanske 600-800 ex.

Vad tror ni andra?
 #597022  by Pleroma

Tjena som tråden säger, är det nån som vet hur många bergsala konsoller som såldes totalt?

Själv har jag serienummer 12 miljoner nånting.

Skulle vara kul att få veta.

Mvh
:)
 #597029  by Lindholm

runt 400'000 i sverige har jag hört innan, dock långt ifrån säker på om det stämmer
 #597072  by Vippe

Hur är det med raritet när det kommer till hyrkassetter? är det ngn som har koll på det? Eller med tanke på att det är ytterst få som samlar på sådana så är det kanske inte ens ngn som har koll? ;p
 #597098  by smid

Vad mer exakt vill du veta om "hur det är" med rariteterna? Vilka dom är, hur priserna ligger, eller något annat?
 #597109  by Ufouria

& Panic Restaurant.

Flinta 2 har jag sett 3 hyrex av (ej samma ex som gått runt) medan HH och PR endast finns ett känt ex av? (om jag inte har missat något).

Mega Man 4 är oxå riktigt sällsynt. Har bara sett 2 exemplar (plus att det finns ett tredje hos en hyrspelssamlare).

Ufouria, Samson etc är inte heller så himla vanliga fast det är ju inte så konstigt.
 #597111  by Omega Supreme

I Sverige såldes 420 000 NES konsoler (i runda siffror).
Finland 158 000.
Norge 108 000.
Danmark 43 000.
Island 8 800.

Totalt: Ca 740 000 NES konsoler i Skandinavien.

:good:
 #597131  by Vippe

Sanna wrote:& Panic Restaurant.

Flinta 2 har jag sett 3 hyrex av (ej samma ex som gått runt) medan HH och PR endast finns ett känt ex av? (om jag inte har missat något).

Mega Man 4 är oxå riktigt sällsynt. Har bara sett 2 exemplar (plus att det finns ett tredje hos en hyrspelssamlare).

Ufouria, Samson etc är inte heller så himla vanliga fast det är ju inte så konstigt.
Vet att min barndomskompis hade hyrex av Hammerin Harry när vi var små. Såvida inte det är hans som som är känt så finns det iaf 2 ex isf ;)

Smid: Tänkte väl på om alla spelen som såldes även kom som hyr-ex, och om det helt enkelt var som så att ovanligt bland säljspel = ovanligt bland hyrspel
 #597133  by Tronin

Vippe wrote:Tänkte väl på om alla spelen som såldes även kom som hyr-ex, och om det helt enkelt var som så att ovanligt bland säljspel = ovanligt bland hyrspel
Det finns en lista över vilka som kom som hyrspel: viewtopic.php?f=10&t=1305.
 #600304  by 8bitninja

Att spelet Monster in My Pocket inte släpptes SCN är jag medveten om men vilka övriga länder fick spelet? Släpptes spelet i Europa (utanför Stor Brittanien) med engelsk text på kartong och manual eller det tyskt/franskt som gäller för oss övriga Européer? Försökt googla upp nått på detta men min google-fu har svikit mig brutalt.
 #600318  by JBH

Vet inte vilka länder exakt som spelet släpptes i, men ifall du är ute efter ett exemplar så försök få tag på ett som är 100% komplett med monsterfigur.

Det är värt att spendera lite extra för den bonusen.

"Monster in my Pocket for the NES included an exclusive monster, 81- Blemmyea, available in Series 3 four neon colours: Green, Orange, Cyan & Magenta"
Image
 #600324  by BelfegorC4

8bitninja wrote:Att spelet Monster in My Pocket inte släpptes SCN är jag medveten om men vilka övriga länder fick spelet? Släpptes spelet i Europa (utanför Stor Brittanien) med engelsk text på kartong och manual eller det tyskt/franskt som gäller för oss övriga Européer? Försökt googla upp nått på detta men min google-fu har svikit mig brutalt.
England, Tyskland och USA.
 #601507  by Ufouria

Nu kommer en svårt nöt! Hur är det med engelska i de svenska svarta serien manualerna? Kollade just i två olika SCN manualer (olika märkning) till SMB. I den ena så var texten på engelska, svenska och finska och i den andra svenska, finska och danska. Ingen av dessa manualer var enbart märkta "SCN" utan hade den längre kombinationen. På vilka språk är texten i "SCN" manualen till SMB?

Blev förvånad över att inte engelska var med i den ena. Undrar hur det är med de andra SS manualerna.
 #601511  by Ufouria

Tack! Då är det samma som i NES-SM-SCN men inte som i NES-SM-SCN-1 (den i BB) som saknade engelsk text. Undrar varför det inte var danska med i de tidigare manualerna men lades till i de senare. Att inte norska är med är inte konstigt (norrmännen kan ju läsa den svenska texten).
 #601607  by Toktotte

Det är med fet-stor sannolikhet med tysk text. I alla fall var den tyska kassett jag hade för ett par år sedan genomtyskt, både texten på kassetten och i spelet var på detta ohyggliga språk!
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 111

Instagram #sndb.se