• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#586072  by Lyret

Lr... :D
 #586114  by JBH

Jag har ett exemplar av Hudson Hawk, FRA.
På kartongen finns följande 2 klisterlappar:
Image
Image

Vad som är intressant är att kartongen och kassett har FRA-kod.
Men manualen är en underlig variant då den är som klisterlappen på framsidan av kartongen lyder, på portugisiska.

Det är dock inte en A4, utan en underlig manual som är kvadratisk.
Min tanke är att spelet är en FRA-import som såldes i Portugal, och att manualen är en lyxig variant av en A4-manual.
Har aldrig sett denna variant tidigare eller en manual som ser ut såhär.
Image
Image
Image

Hade gärna hört vad ni på forumet har för tankar om denna utgåva, samt om ni sett någon liknande manual förut?
 #586777  by joadoa

Hej alla!

Jag har ett duckhunt/mario och en zapper. Spelet fungerar klockrent... men när jag ska köra med zappern träffar jag ingenting oavsett hur nära jag skjuter (jag är inte dålig skytt).

När man trycket in avtryckaren kommer det ett skott på skärmen men det verkar som det är något vajsing med optiken kanske?

Någon som kan lysa upp min mörka kväll?

/J
 #586779  by Lirod

Du kör inte på en platt-tv? Då funkar det nämligen inte.
 #586780  by Ashaman

Du är medveten om att Zappern inte fungerar riktigt på platt-tv?

Edit: too late :)
 #586781  by Lindholm

Antar att du kör på CRT-TV?

EDIT: Med too late...
 #586786  by joadoa

NEEEEEEEEEEJ!! (VRÅL).... :( Fan, har bara två platt tv.. en äldre och en nyare, den äldre har jag till tv spelen.. Jag antar att det inte gör någon skillnad om det är via antenn eller scart man kopplat nes:et?

Tack ändå grabbs för snabba svar!!
 #586787  by Lirod

All you need to know.
 #586788  by Lindholm

Nej det gör ingen skillnad på zappern om du kör via antenn eller scart, tyvärr. Köpa en crt är enda sättet att spela det

EDIT: Lirod: bra film :good:
Last edited by Lindholm on 07 Jan 2013, 16:37, edited 1 time in total.
 #586791  by Ashaman

lider med dig joadoa!
Jag har samma problem.. har en gammeltv i källaren, men får inte ha den i lägenheten eftersom vi bor i en tvåa, får alltså inte spela med Zapper :P
 #586793  by joadoa

Hmm.. Kanske blir att sälja den då med något av de nes jag har hemma... BUUHUUUU!! :( :( :(
 #586796  by Ashaman

byt ut din gamla tv annars.. en tjockis kostar inte många kronor på loppis!
 #586801  by Lindholm

eller köp en liten 14" som du plockar fram när du vill spela duckhunt

Men det verkar ju vara pga uppskalningen tar tid, borde inte någon elektronik-kunnig då bygga om en zapper så den oxå har samma fördröjning som uppskalningen?
 #586820  by Tronin

Eller så ber du till NES-guden att det finns en tillräckligt nördig NES-samlare som faktiskt tillverkar en Zapper som fungerar på nya skärmar.

Edit: Foten var före.

Har man bara kunskapen känns det inte som att det borde vara särskilt svårt och intresset lär vara ofantligt oavsett vilket land man tänker på. Så förstår inte att ingen plockat fram en modern Zapper ännu.
 #586974  by 8bitninja

Släpptes New Ghostbusters 2 (HAL) i PAL-B format på Engelska (manual och kartong alltså)? Har hittils endast sett spanska, franska och tyska exemplar. Någon med stenkoll?
 #586977  by Lyret

Värdeminskning, när någon har gjort som i detta fall, ritat dit ett B med en spritpenna.

Vad händer med priset?
 #586980  by segasonic

Första ordet i ditt inlägg är svar på din fråga, Lyret.
 #586981  by Lyret

T-Röd? eller har du nått bättre allternativ? :D
 #586985  by Lyret

Då fick vi helt plötsligt en ny fråga :)

Finns det något bättre än T-Röd när man ska ta bort märkningar på kassetter och kartonger?
 #588689  by Gubbfan

Okej funderar på om vet nåt om detta spelet? Typ vart släpptes det? är det vanligt ? osv...
ImageUploadedByTapatalk1358281664.158512.jpg
 #588883  by Ashaman

Inte jag, men google vet!

http://en.wikipedia.org/wiki/Challenge_of_the_Dragon

Edit:
Och ett antagligen överpris ser ut som följer på ebay, dock verkar det vara inte helt vanligt..

http://www.ebay.com/itm/CHALLENGE-OF-TH ... 519f1f7724
Last edited by Ashaman on 16 Jan 2013, 19:53, edited 2 times in total.
 #588889  by Hudson

Använde kursiv-text för att poängtera det hela. I Nintendos ögon så är allt som inte är licensierat av dem pirat ;)
 #588890  by Lyret

Någon som vet något om denna version av SMB
Attachments:
100_4368.JPG
100_4368.JPG (384.58 KiB) Viewed 4864 times
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 111